Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Dynamika rozwoju rynku kosmetyków w kostce

2022-07-26  / Autor: Galyna Liuta-Szokalska, Account Manager/ Marketing Manager w firmie Betasoap

Rynek kosmetyków myjących w kostce od kilku lat wzmacnia swoją pozycję jako pełnowartościowa alternatywa dla kosmetyków płynnych. Takie produkty najczęściej są kojarzone przez konsumentów jako ekologiczne, wspierające zrównoważony rozwój, ale zarazem proste w składzie.

Czy kosmetyki w kostce są nadal niszą?

Mówiąc o kosmetykach w kostce, należy pamiętać, że kluczowym produktem w tym obszarze jest mydło. W tym przypadku nie można mówić o niszy, ponieważ mydło w kostce jest bardzo popularne od zawsze. Niewątpliwie, wahania zachowań konsumentów przekładają się na zmiany w poziomie zainteresowania tym kosmetykiem, jednak niezmiennie jest to produkt o silnej pozycji rynkowej.

Z kolei pozostałe produkty w kostce dopiero zdobywają stałe miejsce w koszyku produktowym konsumentów. Produkty w formie stałej typu szampon, odżywka, kostki do golenia i demakijażu etc. są popularne wśród grupy konsumenckiej charakteryzującej się podejściem proekologicznym do kosmetyków. Zainteresowanie produktami tego typu łączy się także ze wzrostem świadomości zakupowej. Zakup kosmetyków w kostce jest rezultatem przemyślanego wyboru, popartego wiedzą na temat produktu oraz jego składników, a nie wyłącznie podążaniem za panującymi trendami.

Trendy a portfel konsumenta

Budujące się na potrzebach rynku trendy są również odzwierciedleniem aktualnych możliwości finansowych konsumentów. Ograniczone budżety wywołane pandemią spowodowały chwilowe zatrzymanie popytu na produkty typu premium, nie dając im szansy w pełnej mierze rozwinąć swojego potencjału sprzedażowego. W rezultacie, dominującym produktem w segmencie kosmetyków twardych jest obecnie klasyczne mydło w kostce typu first price lub middle shelf – prosty, tradycyjny kosmetyk nie uderzający boleśnie po kieszeni konsumenta. W zakresie rodzajów mydła, konsumenci również zostają tradycjonalistami. Ekstrakty i oleje z oliwki, aloesu oraz miodu są surowcami najchętniej wybieranymi przez klientów. Takie zachowanie jest zrozumiałe, ponieważ jest bezpośrednią reakcją na brak różnego rodzaju stabilności w życiu codziennym. Wybór sprawdzonego, taniego produktu jest w pewnym stopniu naturalnym odruchem w ciężkich warunkach ekonomicznych.


\
CAŁA TREŚĆ DOSTĘPNA W "Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" nr 2/2022

„CiB. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej” to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.


kosmetykiprzemysł kosmetycznykosmetyki w kostcezrównoważony rozwój

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Średnia ocen 5/5 na podstawie 1 głosów.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie