2019-03-07 / Autor: Anna Jarosik
Wśród chemicznych dodatków do baterii i akumulatorów znajdujemy m.in. tzw. dodatki przewodzące, porowate oraz zarodkujące, a dokładniej nanorurki węglowe, nanocząsteczki krzemu, itd. Jeśli chodzi o zastosowania to wyróżnia się m.in. akumulatory ołowiowo-kwasowe, niklowo-wodorkowe, litowo-jonowe, litowo-polimerowe.
W 2018 r. rynek chemicznych dodatków do baterii i akumulatorów wart był 1,2 mld dolarów i rosnąc ma do 2023 r. w tempie 9% rocznie. Wzrost ten napędzany ma być głownie przez baterie i akumulatory litowo-jonowe w zastosowaniach elektroniki użytkowej. Akumulatory litowo-jonowe są używane w wielu różnych aplikacjach elektroniki użytkowej, takich jak smartfony, tablety, laptopy, opaski fitness, zegarki inteligentne (smartwatch), zestawy słuchawkowe bluetooth, podręczne gry, itp. Powodem wykorzystywania jonów lity (Li) w tych urządzeniach jest fakt, iż są one zwarte, mają mały rozmiar, oferują wysoką pojemność energetyczną i mogą być łatwo dopasowane do urządzenia, które ma być zasilane. Z drugiej strony niedostatecznie rozwinięta infrastruktura wsparcia dla pojazdów elektrycznych i rygorystyczne kwestie bezpieczeństwa związane z akumulatorami hamują rozwój rynku dodatków do baterii.
Akumulatory ołowiowo-kwasowe to dziś największy odbiorca chemicznych dodatków do baterii i akumulatorów. Akumulatory ołowiowo-kwasowe cechują się, m.in. lepszą wydajnością elektrochemiczną, wysoką mocą i wydajnością, niskim samorozładowaniem oraz porównywalnie długim okresem trwałości. Zapotrzebowanie na akumulatory ołowiowo-kwasowe wzrasta wraz z rosnącymi innowacjami technologicznymi, zwłaszcza na rynku pojazdów elektrycznych.
Jednocześnie przewiduje się, że pojazdy elektryczne będą wiodącym rynkiem dla baterii i akumulatorów a co za tym idzie dla chemicznych dodatków do baterii i akumulatorów. Dwa główne typy pojazdów elektrycznych obejmują pojazdy całkowicie elektryczne (ang. all-electric vehicles, AEV) oraz pojazdy hybrydowe z napędem elektrycznym, tzw. hybrydy Plug-in (ang. plug-in hybrid electric vehicles, PHEV).
Ocenia się, że równocześnie będzie to najszybciej rosnący segment aplikacyjny dla akumulatorów litowo-jonowych, biorąc pod uwagę cały okres prognozy. Wynika to głównie z inicjatyw rządowych i regulacji związanych z troską o środowisko naturalne i rosnącą świadomością użytkowników, na temat czystych i zrównoważonych rozwiązań napędzających dostępne na rynku pojazdy.
Pod względem geograficznym to region Azji i Pacyfiku (APAC) jest największym rynkiem dla chemicznych dodatków do baterii. Dotyczy to przede wszystkim urządzeń przenośnych i zastosowań motoryzacyjnych.
Głównymi graczami na globalnym rynku chemicznych dodatków do baterii i akumulatorów są m.in. Cabot Corporation; 3M Company; Imerys; Orion Engineered Carbons; Hammond Group,; SGL Carbon; Borregaard; Hopax; Penox oraz Altana.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 1/2024
20.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 1/2024
30.00 zł
Bilety - XIII Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Chemii Gospodarczej
553.50 zł
Wpis zaawansowany w Katalogu Firm
861.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Targi Kompozyt – Expo atrakcyjne dla branży
W Krakowie odbyła się 12 edycja Międzynarodowych Targów Materiałów, Technologii i...
Nowości na Taropaku w Poznaniu
Ponad 10 tys. zwiedzających, 100 wystawców, liczne nowości i premiery – tak wyglądały Targi...
XII Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Chemii Gospodarczej dla ponad 190 osób
6 czerwca 2023 r. w Warszawie odbyła się 12 edycja Międzynarodowej Konferencji Przemysłu Chemii...
Bogactwo nowości na in-cosmetics Global w Barcelonie
W Barcelonie odbyły się kosmetyczne targi in-cosmetics Global. To jedna z najważniejszych europejskich wystaw...