2022-06-15
O gigantycznych rozmiarach branży kosmetycznej we Francji najlepiej świadczy zaś fakt, iż jest on czwartą największą gałęzią przemysłu w tym kraju, zatrudniającą nawet około 150 tys. pracowników. Według Cosmetics Europe, kraj ten przoduje również w Europie pod względem liczby kosmetycznych MŚP (blisko 900 podmiotów). Nad Sekwaną działają więc nie tylko czołowe globalne koncerny, takie jak L’Oreal, Kering, LVMH, Chanel, Yves Rocher, Pierre Fabre Dermocosmétique, Parfums Christian Dior czy Clarins, ale rynek ten jest również znakomitym naturalnym środowiskiem dla rozwoju najbardziej innowacyjnych start-upów w tej dziedzinie. Największa koncentracja firm kosmetycznych ma miejsce w regionie stołecznym (Ile-de-France), nazywanym również potocznie „Doliną Kosmetyczną”.
Pozycja Francji w światowym czy nawet europejskim przemyśle chemii gospodarczej nie jest już tak silna, choć kraj ten i tak zalicza się do jego czołówki. W Unii Europejskiej plasuje się tuż za podium największych producentów (które zajmują zdecydowany lider – Niemcy, a także Hiszpania oraz Włochy). Kraj ze stolicą w Paryżu odpowiada za około 7% wartości unijnej produkcji detergentów, a więc nieznacznie więcej niż firmy znad Wisły. Relatywnie mocna jest pozycja Francji w światowym eksporcie chemii gospodarczej – sprzedaż zagraniczna stale zyskuje na znaczeniu w działalności tamtejszych firm, rosnąc pomiędzy 2015 a 2019 r. w średniorocznym tempie około 5%. Wzrost ten jedynie wyhamował w kryzysowym roku 2020 (tylko +1% r/r), by w roku minionym odnotować aż dwucyfrowe odbicie (+13% r/r), na fali globalnego ożywienia koniunktury przy utrzymującym się wysokim zapotrzebowaniu na środki czyszczące i sanitarne (będącym skutkiem szalejącej pandemii). Udział Francji w światowym eksporcie detergentów był w tym czasie dość stabilny, utrzymując się przez cały omawiany okres na poziomie nieco ponad 5%. Większą rolę w światowym handlu chemią gospodarczą odgrywają jedynie cztery kraje (Niemcy, USA, Chiny oraz Belgia).
„CiB. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej” to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2024
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2024
30.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Legislacja, trendy i surowce: X edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej
3 grudnia 2024 r. odbyła się w Warszawie 10. edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej. W...
Marki własne w Kielcach
6 i 7 listopada br. do Targów Kielce na Targi Marek Własnych przyjechali przedstawiciele sektora marek...
Targi Packaging Innovations stałym punktem w branży opakowaniowej
W dniach 9-10 października br. w EXPO Kraków, odbyła się 16. edycja Międzynarodowych Targów...
Targi Warsaw Pack ważne dla sektora opakowań
Warsaw Pack to wydarzenie, gdzie liderzy branży prezentują najnowsze technologie pakowania i...