Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Duży, ale wymagający – rynek chemikaliów konsumpcyjnych nad Sekwaną

2022-06-15

O gigantycznych rozmiarach branży kosmetycznej we Francji najlepiej świadczy zaś fakt, iż jest on czwartą największą gałęzią przemysłu w tym kraju, zatrudniającą nawet około 150 tys. pracowników. Według Cosmetics Europe, kraj ten przoduje również w Europie pod względem liczby kosmetycznych MŚP (blisko 900 podmiotów). Nad Sekwaną działają więc nie tylko czołowe globalne koncerny, takie jak L’Oreal, Kering, LVMH, Chanel, Yves Rocher, Pierre Fabre Dermocosmétique, Parfums Christian Dior czy Clarins, ale rynek ten jest również znakomitym naturalnym środowiskiem dla rozwoju najbardziej innowacyjnych start-upów w tej dziedzinie. Największa koncentracja firm kosmetycznych ma miejsce w regionie stołecznym (Ile-de-France), nazywanym również potocznie „Doliną Kosmetyczną”.

Pozycja Francji w światowym czy nawet europejskim przemyśle chemii gospodarczej nie jest już tak silna, choć kraj ten i tak zalicza się do jego czołówki. W Unii Europejskiej plasuje się tuż za podium największych producentów (które zajmują zdecydowany lider – Niemcy, a także Hiszpania oraz Włochy). Kraj ze stolicą w Paryżu odpowiada za około 7% wartości unijnej produkcji detergentów, a więc nieznacznie więcej niż firmy znad Wisły. Relatywnie mocna jest pozycja Francji w światowym eksporcie chemii gospodarczej – sprzedaż zagraniczna stale zyskuje na znaczeniu w działalności tamtejszych firm, rosnąc pomiędzy 2015 a 2019 r. w średniorocznym tempie około 5%. Wzrost ten jedynie wyhamował w kryzysowym roku 2020 (tylko +1% r/r), by w roku minionym odnotować aż dwucyfrowe odbicie (+13% r/r), na fali globalnego ożywienia koniunktury przy utrzymującym się wysokim zapotrzebowaniu na środki czyszczące i sanitarne (będącym skutkiem szalejącej pandemii). Udział Francji w światowym eksporcie detergentów był w tym czasie dość stabilny, utrzymując się przez cały omawiany okres na poziomie nieco ponad 5%. Większą rolę w światowym handlu chemią gospodarczą odgrywają jedynie cztery kraje (Niemcy, USA, Chiny oraz Belgia).


\
CAŁA TREŚĆ DOSTĘPNA W "Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" nr 2/2022

„CiB. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej” to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.


chemia gospodarczadetergentykosmetykiprzemysł kosmetycznyrynek

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie