Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

DuPont: Sprzedaż w 2010 r. wzrosła o 21%

2011-01-25

Zysk na akcję DuPont w czwartym kwartale 2010 wyniósł 40 centów w porównaniu z 48 centami za IV kwartał ubiegłego roku (pomimo spadku o 14 centów z powodu wygaśnięcia patentów farmaceutycznych), a po wyłączeniu zdarzeń nadzwyczajnych - 50 centów w porównaniu z 44 centami w ubiegłym roku.

Sprzedaż wzrosła o 15% do poziomu 7,4 mld dol. Sprzedaż na rynkach rozwijających się wzrosła o 24%. Wzrost sprzedaży osiągnięto we wszystkich regionach i segmentach działania ze szczególnie wysokim wynikiem w segmencie elektronika i komunikacja oraz chemia przemysłowa.
Zysk na akcję za cały rok 2010 wyniósł 3,28 dolara w porównaniu do 1,92 dolara za rok 2009, a po wyłączeniu zdarzeń nadzwyczajnych - 3,28 dolara wobec 2,03 dolara w 2009 roku – rosnąc o 62%. Sprzedaż wzrosła o 21% do 31,5 mld dol., osiągając poziom sprzed recesji. Na wzrost sprzedaży wpłynęły: znaczący wzrost na rynkach rozwiniętych, zwiększenie udziałów w rynku oraz rosnąca penetracja rynków rozwijających się. Wielkość wolnych środków pieniężnych wyniosła 3,1 mld dol. wobec planu 1,7 mld dol. i była spowodowana wyższym zyskiem oraz wzrostem kapitału obrotowego. DuPont przekroczył planowane cele, zmniejszając koszty stałe o 400 mln dol. oraz zwiększając kapitał obrotowy również o 400 mln dol.
DuPont podwyższył swoją prognozę zysku na rok 2011 do przedziału 3,45 – 3,75 dol. na akcję (przy poprzedniej prognozie w przedziale 3,30-3,60 dol. na akcję). Wpływ planowanej akwizycji Danisco może dodatkowo zredukować zyski na akcję za rok 2011 o 30 – 45 centów.
- Czwarty kwartał był mocnym zakończeniem znakomitego roku. Zbudowaliśmy podwaliny do wzrostu w 2009 roku i wykorzystaliśmy je precyzyjnie i efektywnie w 2010 roku, realizując i wielokrotnie przekraczając nasze cele biznesowe i plany finansowe, niektóre nawet rok wcześniej niż planowaliśmy – powiedziała Ellen Kullman, CEO firmy DuPont. - Kontynuujemy strategię rozwoju DuPont poprzez zrównoważony wzrost, dyscyplinę w egzekwowaniu celów i efektywności połączonych z innowacjami naukowymi odpowiadającymi na potrzeby światowej populacji w segmentach żywności i żywienia, energii i bezpieczeństwa – dodała.


DuPontwyniki finansowe

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Jak oceniasz Manifest Polskiej Chemii?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie