2013-01-17
Interesująca informacja dla producentów i sprzedawców masterbaczy. DuPont opublikował swój coroczny raport popularności kolorów, przedstawiający preferencje dotyczące kolorów samochodów w 2012 r.
W najnowszym zestawieniu sporządzonym przez DuPont analizie poddano 11 największych rynków samochodowych świata. Badanie pokazało, że najpopularniejszym kolorem samochodów w 2012 r. była biel. Kolor biały wraz z perłowym białym triumfowały w rankingu już po raz drugi z rzędu. Na drugiej pozycji znalazł się kolor czarny i efekty czarnego, który szczególnie chętnie był stosowany w regionie Azji i Pacyfiku. Trzecie miejsce przypadło kolorowi srebrnemu, który w 2011 r. uplasował się lokatę wyżej. Tym razem jednak zanotował spadek zainteresowania na kluczowych rynkach w Europie i Azji.
- Przemysł samochodowy jest dla nas ważnym wskaźnikiem mody jeśli chodzi o kolory - tłumaczy Andrzej Fila z firmy A. Schulman, która specjalizuje się produkcji koncentratów barwiących, przyznając tym samym, że kolorystyka w przemyśle samochodowym jest pilnie śledzona przez oferentów masterbaczy.
Według raportu DuPont kolor biały i perłowy biały zanotowały w ubiegłym roku 23% udziału w globalnym rynku. Jak zauważyli twórcy opracowania, w ciągu ostatniej dekady biel osiągnęła coraz wyższy poziom w rankingach popularności kolorów nie tylko w przemyśle motoryzacyjnym, ale też stała się chętnie wykorzystywaną barwą przy produkcji innych produktów konsumenckich. Wzrost jej atrakcyjności spowodował powszechne wykorzystywanie tej barwy w produkcji samochodów luksusowych. Wcześniej był to bowiem kolor ochoczo używany, ale w segmencie samochodów ciężarowych.
- Biele są łączone z odcieniami wanilii, kamienia oraz świetnie prezentują się w bardzo jasnych odcieniach – mówi Nancy Lockhart, menadżer ds. marketingu kolorów DuPont.
- O znaczeniu bieli decyduje jej wydajność oraz pożądany wygląd. Odcienie perłowo białe także zyskują na popularności, choć ich wykorzystanie jest niewielkie w porównaniu do czystych bieli – dodaje Elke Dirks, projektantka DuPont.
W Europie kolor biały oraz perłowy biały ma minimalnie wyższy udział w samochodowej kolorystyce niż średnia globalna. 24% aut posiada na naszym kontynencie ten kolor. Od 2009 r. zmniejsza się natomiast ilość samochodów czarnych. Mimo spadku popularności, czerń utrzymuje swoją pozycję lidera w segmencie pojazdów średniej wielkości oraz samochodów luksusowych i luksusowych typu SUV.
Ciekawe są też tendencje w największych państwach świata. W Stanach Zjednoczonych traci na znaczeniu kolor srebrny. Zupełnie inaczej jest w Brazylii, gdzie jest on właśnie liderem zestawienia. Jasne kolory, w tym głównie srebrny są też najbardziej rozpowszechnioną barwą w Indiach. W Chinach popularniejszy od białego jest czarny. Do Rosji, choć wciąż najmocniejszą pozycję ma tam biel, szturmem wraca kolor czerwony. W państwach afrykańskich palmę pierwszeństwa dzierży biały i perłowy biały.
Najbardziej popularne kolory samochodów w 2012 r. według raportu DuPont:
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...