2011-04-27
Zysk na akcję firmy DuPont za pierwszy kwartał 2011 r. wyniósł 1,52 dol. w porównaniu z 1,24 dol. za poprzedni rok, mimo spadku zysku w przeliczeniu na akcję w segmencie farmaceutycznym o 0,14 dol.
Przychody ze sprzedaży wzrosły o 18% i osiągnęły 10,0 mld dol. – przy wolumenie sprzedaży wyższym o 9%, wzroście cen w walucie lokalnej wyższym o 8% i wzroście o 1% w wyniku zmian portfela. Sprzedaż na rynkach rozwijających się zwiększyła się o 30%. Dzięki innowacjom ukierunkowanym na klienta, spółka była w stanie uzyskać wzrost cen przez pięć kolejnych kwartałów. We wszystkich segmentach (z wyjątkiem segmentu farmaceutycznego) odnotowano dwucyfrowy wzrost przychodów ze sprzedaży, co zapewniło wzrost dochodu brutto z działalności operacyjnej o 31%. Szczególnie wysokie wolumeny wykazał segment bezpieczeństwa i ochrony, rolnictwa i żywności oraz elektroniki i komunikacji.
- Nasze innowacje oparte na osiągnięciach naukowych, faktyczne ukierunkowanie na klienta i ścisłe przestrzeganie zasad prowadzenia działalności przyczyniły się do osiągnięcia wyjątkowych wyników, w tym dwucyfrowego wzrostu sprzedaży w każdym segmencie i regionie - powiedziała Ellen Kullman, dyrektor naczelny i prezes zarządu DuPont. – Innowacje zaspokajające potrzeby ludzi tworzących megatrendy w obszarze żywności, energii i ochrony w połączeniu ze stałą wydajnością i podejściem do działalności, w dalszym ciągu stanowią czynniki wyróżniające DuPont. Osiągnięty przez nas wysoki wzrost i wyniki w zakresie wydajności dają nam podstawy do podwyższenia prognoz zysku na cały rok – dodała.
Spółka podniosła swoją prognozę zysku na jedną akcję na cały rok 2011 do przedziału 3,65-3,85 dol. (przy poprzedniej prognozie w przedziale 3,45-3,75 dol.). Zmiana odzwierciedla dobre wyniki za pierwszy kwartał i udaną realizację planów rozwoju spółki przy oczekiwanym dalszym globalnym wzroście gospodarczym. Jak ogłoszono wcześniej, planowane przejęcie Danisco może obniżyć wykazany w sprawozdaniu zysk na jedną akcję za 2011 r. o 0,30-0,45 dol.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...