2014-08-22
Spółka Plast – Box, będąca producentem opakowań z tworzyw sztucznych, zanotowała w pierwszym półroczu 2014 r. wzrost zysku operacyjnego o 31% w stosunku do analogicznego okresu roku wcześniejszego.
Plast-Box w pierwszym półroczu bieżącego roku wypracował skonsolidowane przychody o wartości 74,36 mln zł wobec 75,49 mln zł po sześciu miesiącach roku ubiegłego. Jednocześnie zwiększył skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej do 7,79 mln zł, czyli o 31% r/r. Mimo konieczności naliczenia w pierwszym kwartale br. ujemnych niezrealizowanych różnic kursowych będących efektem osłabienia zrywny (waluta Ukrainy), pierwsze półrocze 2014 r. Plast-Box zamknął zyskiem netto na poziomie skonsolidowanym w wysokości 0,76 mln zł.
- Nadrobienie strat z pierwszego kwartału tego roku w tak krótkim okresie było możliwe dzięki bardzo dobrym wynikom sprzedażowym naszej polskiej spółki, która zwiększyła przychody rok do roku o 10% do poziomu 61,62 mln zł, zaś zysk netto aż o 38% do 1,88 mln zł. Jednocześnie, pozytywne efekty przyniosły działania, jakie podjęliśmy na Ukrainie celem uniezależnienia naszych wyników od wahania kursów walut. Zdecydowaliśmy się m.in. na podniesienie cen w ostatnich miesiącach i powiązanie ich z euro oraz na skrócenie terminów płatności. W rezultacie nasza ukraińska spółka wypracowała 8,5 mln hrywien zysku netto w II kwartale tego roku wobec straty netto 12,2 mln hrywien w pierwszym kwartale br., zmniejszając tym samym stratę do 3,7 mln hrywien na koniec czerwca. Kontynuacja aktywności marketingowo-sprzedażowej oraz konsekwentna realizacji przyjętych założeń biznesowych na Ukrainie pozwalają oczekiwać dalszej poprawy wyników w kolejnych okresach – komentuje Grzegorz Pawlak, prezes zarządu Plast-Box.
W pierwszym półroczu br. Plast-Box zwiększył sprzedaż krajową o 25% r/r do 28,55 mln zł oraz eksport do Unii Europejskiej o 12% do 21,47 mln zł. Jednocześnie sprzedaż zagraniczna Plast-Boxu do krajów Europy Wschodniej spadła do 23,83 mln zł, czyli o 28% r/r. Sprzedaż na Ukrainie w pierwszej połowie br. stanowiła 21% skonsolidowanych przychodów. Udział eksportu w skonsolidowanych przychodach po pierwszym półroczu wyniósł 62%. Plast-Box sprzedawał swoje produkty na 30 rynkach europejskich, największymi rynkami eksportowymi w okresie styczeń – czerwiec 2014 r. były Ukraina, Rosja, Wielka Brytania, Niemcy i Francja.
Głównymi pozycjami asortymentowymi były opakowania z tworzyw sztucznych typu wiaderko z pokrywką oraz skrzynie. Sprzedaż wiaderek wzrosła w tym okresie o 2% r/r i stanowiła 74% skonsolidowanych przychodów, zaś sprzedaż skrzyń zwiększyła się aż o 24% r/r.
W drugim półroczu Plast-Box zamierza zainwestować do 3 mln zł w rozwój mocy produkcyjnych. Środki te mają zostać przeznaczone m.in. na rozbudowę systemu hydrantowego w słupskiej fabryce oraz zakup maszyn i form wtryskowych. Planowana jest także modernizacja części maszyn i narzędzi wtryskowych w zakładach produkcyjnych w Polsce i na Ukrainie, a także inwestycje w podniesienie bezpieczeństwa informatycznego.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 1/2024
30.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 2/2024
20.00 zł
Bilety - XIII Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Chemii Gospodarczej
553.50 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Warsaw Plast Expo dla branży tworzyw sztucznych
W Nadarzynie odbyły się targi WARSAW PLAST EXPO dla branży przetwórstwa tworzyw sztucznych.
Międzynarodowe Targi Budownictwa i Architektury BUDMA na temat zielonego budownictwa
W dniach 30 stycznia - 2 lutego 2024 r. w Poznaniu odbyły się najbardziej rozpoznawalne europejskie targi dla...
Targi Kompozyt – Expo atrakcyjne dla branży
W Krakowie odbyła się 12 edycja Międzynarodowych Targów Materiałów, Technologii i...
Nowości na Taropaku w Poznaniu
Ponad 10 tys. zwiedzających, 100 wystawców, liczne nowości i premiery – tak wyglądały Targi...