Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety
REKLAMA

Dobre opakowanie - wybór czy wymóg?

2023-12-01

Dzisiaj, to jest 1 grudnia 2023 r., odbywa się w Warszawie konferencja „Dobre opakowanie - wybór czy wymóg? - jak zielona rewolucja sprzyja innowacjom produktowym". Organizatorem jest Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego. Patronem konferencji jest nasz kwartalnik "Kosmetyki i Detergenty".

Program konferencji, w której uczestniczy ok. 70 osób, został podzielony na bloki tematyczne:

- Sesja wprowadzająca – perspektywy dla branż kosmetycznej i detergentowej w kontekście zielonej rewolucji,

- Czy prawo stymuluje innowacje w zakresie opakowań,

- Ekoprojektowanie opakowań – praktyczne aspekty,

- Wpływ opakowania na decyzje konsumenta.

- "Dobre opakowanie" to termin, który dla branż kosmetycznej i detergentowej ma wiele warstw i znaczeń. Poza podstawową funkcją, którą jest ochrona produktu i bezpieczeństwo procesów logistycznych, coraz istotniejsze staje się kryterium odpowiedzialności środowiskowej. Na gruncie legislacji europejskiej i polskiej powstają nowe obowiązki, dotyczące m. in. poziomów recyklingu odpadów opakowaniowych z tworzywa sztucznego, zawartości materiału pochodzącego z recyklingu w opakowaniach z tworzyw sztucznych. Wdrożenie tych zmian wymaga sprostania licznym wyzwaniom, takim jak ograniczona dostępność wysokiej jakości surowca wtórnego, potrzeba uznania metod recyklingu chemicznego jako uzupełniających dotychczas stosowany recykling mechaniczny i inne. Opakowanie to także jeden z elementów, który może być decydujący dla decyzji o wyborze produktu przez konsumenta. Badania potwierdzają bowiem, że udział osób, dla których kwestie wpływu produktów na środowisko są istotną przesłanką wyboru produktu rośnie. Segregacja odpadów, ograniczanie marnowania żywności i ograniczanie zużycia wody, to dziś najczęściej deklarowane proekologiczne zachowania. Coraz większa grupa deklaruje także poszukiwanie informacji o wpływie na środowisko produktów, które kupują. Prośrodowiskowe postawy będą elementem budowania dobrego wizerunku firm i marek, trwałych przewag konkurencyjnych i potencjału eksportowego produktów branż kosmetycznej i detergentowej. Tu zalecana jest duża ostrożność, aby argumenty środowiskowe, które mogą być zachętą do zakupu, były stosowane rzetelnie i zgodnie z prawdą – złe praktyki nadużyć i błędów w tej dziedzinie są na tyle powszechne, że zyskały już swoją nazwę – green washing – a także uruchomiły szereg kroków podejmowanych przez uprawnione władze, a także przez sam przemysł w ramach działań z obszaru samoregulacji – wyjaśnia Anna Oborska, dyrektor generalna PSPKiD.



Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowegoprzemysł opakowaniowykonferencjaodpady

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


REKLAMA

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności

REKLAMA


WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)

REKLAMA


WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)

REKLAMA


WięcejSonda

Czy Grupa Azoty ponownie stanie się zyskowna w przeciągu kolejnych 12 miesięcy?

Zobacz wyniki

REKLAMA
REKLAMA

WięcejW obiektywie