2021-03-25 / Autor: Redakcja
Z punktu widzenia branży wytwarzającej kosmetyki i środki czyszczące do aut sprzedaż nowych pojazdów ostatecznie nie ma tak silnego przełożenia na popyt, choć z pewnością dbałość o użytkowane samochody jest tym większa, im są one nowsze i posiadają większą wartość rynkową. Czynnikiem, który w większym stopniu decyduje o łącznym zapotrzebowaniu na chemię samochodową jest jednak wielkość parku użytkowanych aut. Ta zaś nawet na słabiej spisujących się w ostatnich latach rynkach samochodowych wykazuje stałą tendencję wzrostową. Dobrym przykładem jest rynek unijny, który w ubiegłej dekadzie pod względem sprzedaży nowych aut pogrążony był w zasadzie w stagnacji, a gdzie liczba pojazdów w użytkowaniu wzrosła łącznie o kilkanaście procent. Trendem, który uległ intensyfikacji w ostatnich latach przed pandemią, a który dodatkowo napędzał zapotrzebowanie na częstsze chemiczne czyszczenie pojazdów, była ponadto popularyzacja krótkoterminowego wynajmu samochodów, związana z dynamicznym rozwojem branży turystycznej. Nowością ostatnich lat zaś, która również sprzyja długoterminowym perspektywom producentów kosmetyków i detergentów samochodowych, jest gwałtowny rozwój car sharingu, a więc wynajmu samochodów „na minuty”. Jest to wciąż raczkująca branża, która przed kryzysem notowała wręcz geometryczny przyrost, co kilka lat podwajając obroty na rynkach krajów rozwiniętych.
Czynnikiem otoczenia sprzyjającym większemu wykorzystaniu chemikaliów samochodowych jest również stabilny rozwój rynku myjni samochodowych, zachęcający do aktywnego korzystania z nich przez zarówno indywidualnych, jak i firmowych użytkowników pojazdów. Wg szacunków International Carwash Association, w Europie funkcjonuje łącznie ok. 70 tys. tego typu obiektów, obsługujących rocznie nawet około 1 mld samochodów. Przychody całej branży z tego tytułu szacuje się na Starym Kontynencie na łączną kwotę około 5 mld dol. Około 2 mld aut rocznie korzysta z kolei z myjni w Stanach Zjednoczonych, gdzie przychody branży car wash są nawet 3-krotnie wyższe niż w Europie. Organizacja szacuje również wartość rynku chemikaliów dostarczanych do myjni na obu rynkach - w Europie wynosi ona ok. 400 mln dol., z kolei za oceanem nawet około 1 mld dol.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...