Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Dobre długookresowe perspektywy branży chemii samochodowej

2021-03-25  / Autor: Redakcja

Z punktu widzenia branży wytwarzającej kosmetyki i środki czyszczące do aut sprzedaż nowych pojazdów ostatecznie nie ma tak silnego przełożenia na popyt, choć z pewnością dbałość o użytkowane samochody jest tym większa, im są one nowsze i posiadają większą wartość rynkową. Czynnikiem, który w większym stopniu decyduje o łącznym zapotrzebowaniu na chemię samochodową jest jednak wielkość parku użytkowanych aut. Ta zaś nawet na słabiej spisujących się w ostatnich latach rynkach samochodowych wykazuje stałą tendencję wzrostową. Dobrym przykładem jest rynek unijny, który w ubiegłej dekadzie pod względem sprzedaży nowych aut pogrążony był w zasadzie w stagnacji, a gdzie liczba pojazdów w użytkowaniu wzrosła łącznie o kilkanaście procent. Trendem, który uległ intensyfikacji w ostatnich latach przed pandemią, a który dodatkowo napędzał zapotrzebowanie na częstsze chemiczne czyszczenie pojazdów, była ponadto popularyzacja krótkoterminowego wynajmu samochodów, związana z dynamicznym rozwojem branży turystycznej. Nowością ostatnich lat zaś, która również sprzyja długoterminowym perspektywom producentów kosmetyków i detergentów samochodowych, jest gwałtowny rozwój car sharingu, a więc wynajmu samochodów „na minuty”. Jest to wciąż raczkująca branża, która przed kryzysem notowała wręcz geometryczny przyrost, co kilka lat podwajając obroty na rynkach krajów rozwiniętych.

Czynnikiem otoczenia sprzyjającym większemu wykorzystaniu chemikaliów samochodowych jest również stabilny rozwój rynku myjni samochodowych, zachęcający do aktywnego korzystania z nich przez zarówno indywidualnych, jak i firmowych użytkowników pojazdów. Wg szacunków International Carwash Association, w Europie funkcjonuje łącznie ok. 70 tys. tego typu obiektów, obsługujących rocznie nawet około 1 mld samochodów. Przychody całej branży z tego tytułu szacuje się na Starym Kontynencie na łączną kwotę około 5 mld dol. Około 2 mld aut rocznie korzysta z kolei z myjni w Stanach Zjednoczonych, gdzie przychody branży car wash są nawet 3-krotnie wyższe niż w Europie. Organizacja szacuje również wartość rynku chemikaliów dostarczanych do myjni na obu rynkach - w Europie wynosi ona ok. 400 mln dol., z kolei za oceanem nawet około 1 mld dol.


chemia samochodowakosmetyki samochodowedetergenty

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności





WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)





WięcejSonda

Czy ceny energii mają wpływ na działalność Twojej firmy?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie