Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety
REKLAMA

Digital First – znaczenie cyfryzacji w rozwoju nowoczesnego handlu i dystrybucji

2021-12-12  / Autor: Marcin Pleszko, Chief Product Officer, Sagra Technology

Cyfryzacja, w mniejszym lub większym stopniu, zapanowała dziś wszędzie, obejmując zarówno duże, międzynarodowe firmy, jak i małe organizacje. To, co łączy wszystkich, to coraz większy głód technologii i postępująca dojrzałość w traktowaniu innowacji. Firmy zdają sobie sprawę, że obecnie nie tylko nie obędą się bez technologii, ale przede wszystkim, że nowe rozwiązania pozwolą im osiągnąć zupełnie nowe poziomy rozwoju oraz budować przewagę konkurencyjną.

O branży FMCG mówi się, że charakteryzuje ją duża odporność na zawirowania i kryzysy. Jednak jednocześnie wysokie współzawodnictwo na tym polu sprawia, że zarówno producenci, jak i dystrybutorzy oraz sprzedawcy z tego sektora powinni robić wszystko, aby wyprzedzić trendy. A dziś, bez systemów, które digitalizują procesy, bez analityki informacji opartej na nowoczesnych hurtowniach danych oraz bez platformy klasy business intelligence, nie da się tego zrobić.

Trendy w sektorze handlu

Pandemia wywołana przez COVID-19 spowodowała ogromne zakłócenia w handlu – wahania popytu, przerwy w łańcuchach dostaw, a także poważne ograniczenia związane z dostępem klientów do punktów sprzedaży. Cała ta sytuacja pokazała, jak ważna jest automatyzacja procesów i inwestycje w technologie wspierające handel. Od dłuższego czasu obserwujemy wprowadzanie innowacji IT w punktach sprzedaży. Przykłady? Kasy samoobsługowe, możliwość self-checkout’u za pomocą telefonu, nowe formy płatności, kioski dla klientów, a także podobne narzędzia dla sprzedawców – oczywiście zintegrowane z nowoczesnymi systemami sprzedażowo-magazynowymi. Systematycznie pojawiają się nowinki technologiczne, które szybko stają się nową normą: inteligentne półki, sensory, beacony i systemy śledzenia ruchu klientów czy nawet zarządzania kolejkami w sklepach.

Kanały offline i online coraz bardziej się zbliżają, a konsumenci oczekują tych samych doświadczeń w sklepie fizycznym i internetowym. Bardzo zmieniła się struktura w kanałach sprzedaży – teraz najczęściej kupujemy, używając urządzeń mobilnych: smartfonów i tabletów. Rozkwitają też nowe kanały sprzedaży: social media, kupowanie z poziomu wyszukiwarki Google lub przy użyciu głosu i inteligentnych głośników.

Digitalizacja łańcuchów dostaw

Dużo mówi się o cyfryzacji punktu handlowego, ale dość rzadko słyszymy o transformacji cyfrowej całego zaplecza dystrybucji, które przecież jest podstawą tego, aby towar sprawnie przeszedł wszystkie etapy łańcucha dostaw i finalnie pojawił się na sklepowych półkach.


\
CAŁA TREŚĆ DOSTĘPNA W "Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" nr 3/2021

"Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.


FMCGchemia gospodarcza, detergentyprzemysł kosmetycznydigitalizacjacyfryzacja

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


REKLAMA

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności

REKLAMA


WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)

REKLAMA


WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)

REKLAMA


WięcejSonda

Czy przemysł wykorzysta środki z KPO?

Zobacz wyniki

REKLAMA

WięcejW obiektywie