Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety
REKLAMA

Dermokosmetyki - rosnący trend

2023-07-26  / Autor: Beata Sobstyl, Senior Key Account Manager, Beasoap Sp. z.o.o

Wzrost świadomości dotyczący rutyny pielęgnacji łączy się również ze wzrostem wiedzy na temat czynników, które mogą powodować szkody dla zdrowej skóry. Promieniowanie UV, wolne rodniki czy zmiany klimatyczne powodujące zanieczyszczenie, to tylko niektóre z czynników wzmagających rozkład kolagenu i elastyny w skórze. Dla współczesnego konsumenta fakty te są w coraz większym stopniu znane. Świadomie poszukuje on produktów zawierających substancje zapobiegające lub neutralizujące negatywne czynniki zewnętrzne. Co więcej, z każdym rokiem rośnie na świecie liczba osób, które z różnych powodów cierpią na alergie i różnego rodzaju nietolerancje czy nadwrażliwości. Alergie nabyte czy atopowe zapalenie skóry stały się już chorobami cywilizacyjnymi i stanowią prawdziwe wyzwanie dla współczesnej medycyny. Schorzenia te bowiem w swojej postaci mają charakter przewlekły i potrzebują kompleksowej, ciągłej pielęgnacji. Taki stan rzeczy doprowadził do znacznego zapotrzebowania na dobrze tolerowane, bezpieczne produkty o udowodnionej skuteczności. Na takie potrzeby bardzo często odpowiadają produkty z segmentu dermokosmetyków. Podkreślają one nie tylko skuteczność, ale również wysoki wskaźnik tolerancji i pomoc w rozwiązaniu problemów związanych z dyskomfortem, a także to, że inspiracja dotycząca powstania danego produktu pochodzi z interakcji z medycyną.

Wspomniana już duża świadomość wśród konsumentów wynika m.in. z faktu, iż producenci dermokosmetyków udostępniają i rozpowszechniają szeroką wiedzę na temat skóry, problemów skórnych, zagrożeń zewnętrznych czy zmian związanych z postępującym procesem starzenia. Content marketing zakrojony na szeroką skalę, wykorzystujący całe spektrum narzędzi, od artykułów sponsorowanych, blogów czy chociażby współpracy z influencerami wpływa na edukację i większą świadomość tematyki. Marki rozumieją, że wyedukowany w konkretnym kierunku konsument będzie poszukiwał rozwiązania. Uświadomienie o potencjalny problemie, czy zagrożeniu motywuje do samodzielnego zgłębiania tematu w danym obszarze, a w konsekwencji poszukiwania rozwiązań, a więc produktów stanowiących remedium na dany problem. Taka sytuacja stwarza idealne warunki do rozwoju segmentu dermokosmetyków. Stąd zakrojone na szeroką skalę inwestycje firm kosmetycznych i farmaceutycznych, które chętnie reagują na główne trendy, opracowując coraz to nowocześniejsze i ulepszając już istniejące rozwiązania do pielęgnacji skóry.


\
CAŁA TREŚĆ DOSTĘPNA W "Kosmetyki i Detergenty" nr 2/2023

"Kosmetyki i Detergenty" (wcześniej "Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej") to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.


przemysł kosmetycznykosmetykidermokosmetyki

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


REKLAMA

WięcejSklep

Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych

95.00 zł

Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków

94.00 zł

Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych

78.00 zł

“Chemia i Biznes” nr 1/2025

Nowość!Dostęp online

20.00 zł

“Chemia i Biznes” nr 6/2024

Dostęp online

30.00 zł

"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2024

Nowość!Dostęp online

30.00 zł

Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania

108.00 zł

Bilety - XIV Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Detergentowego

Nowość!

639.60 zł

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)

REKLAMA


WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)

REKLAMA


WięcejSonda

Czy przemysł wykorzysta środki z KPO?

Zobacz wyniki

REKLAMA
REKLAMA

WięcejW obiektywie