2023-07-26 / Autor: Beata Sobstyl, Senior Key Account Manager, Beasoap Sp. z.o.o
Wzrost świadomości dotyczący rutyny pielęgnacji łączy się również ze wzrostem wiedzy na temat czynników, które mogą powodować szkody dla zdrowej skóry. Promieniowanie UV, wolne rodniki czy zmiany klimatyczne powodujące zanieczyszczenie, to tylko niektóre z czynników wzmagających rozkład kolagenu i elastyny w skórze. Dla współczesnego konsumenta fakty te są w coraz większym stopniu znane. Świadomie poszukuje on produktów zawierających substancje zapobiegające lub neutralizujące negatywne czynniki zewnętrzne. Co więcej, z każdym rokiem rośnie na świecie liczba osób, które z różnych powodów cierpią na alergie i różnego rodzaju nietolerancje czy nadwrażliwości. Alergie nabyte czy atopowe zapalenie skóry stały się już chorobami cywilizacyjnymi i stanowią prawdziwe wyzwanie dla współczesnej medycyny. Schorzenia te bowiem w swojej postaci mają charakter przewlekły i potrzebują kompleksowej, ciągłej pielęgnacji. Taki stan rzeczy doprowadził do znacznego zapotrzebowania na dobrze tolerowane, bezpieczne produkty o udowodnionej skuteczności. Na takie potrzeby bardzo często odpowiadają produkty z segmentu dermokosmetyków. Podkreślają one nie tylko skuteczność, ale również wysoki wskaźnik tolerancji i pomoc w rozwiązaniu problemów związanych z dyskomfortem, a także to, że inspiracja dotycząca powstania danego produktu pochodzi z interakcji z medycyną.
Wspomniana już duża świadomość wśród konsumentów wynika m.in. z faktu, iż producenci dermokosmetyków udostępniają i rozpowszechniają szeroką wiedzę na temat skóry, problemów skórnych, zagrożeń zewnętrznych czy zmian związanych z postępującym procesem starzenia. Content marketing zakrojony na szeroką skalę, wykorzystujący całe spektrum narzędzi, od artykułów sponsorowanych, blogów czy chociażby współpracy z influencerami wpływa na edukację i większą świadomość tematyki. Marki rozumieją, że wyedukowany w konkretnym kierunku konsument będzie poszukiwał rozwiązania. Uświadomienie o potencjalny problemie, czy zagrożeniu motywuje do samodzielnego zgłębiania tematu w danym obszarze, a w konsekwencji poszukiwania rozwiązań, a więc produktów stanowiących remedium na dany problem. Taka sytuacja stwarza idealne warunki do rozwoju segmentu dermokosmetyków. Stąd zakrojone na szeroką skalę inwestycje firm kosmetycznych i farmaceutycznych, które chętnie reagują na główne trendy, opracowując coraz to nowocześniejsze i ulepszając już istniejące rozwiązania do pielęgnacji skóry.
"Kosmetyki i Detergenty" (wcześniej "Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej") to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 1/2025
20.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2024
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2024
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
Bilety - XIV Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Detergentowego
639.60 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Legislacja, trendy i surowce: X edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej
3 grudnia 2024 r. odbyła się w Warszawie 10. edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej. W...
Marki własne w Kielcach
6 i 7 listopada br. do Targów Kielce na Targi Marek Własnych przyjechali przedstawiciele sektora marek...
Targi Packaging Innovations stałym punktem w branży opakowaniowej
W dniach 9-10 października br. w EXPO Kraków, odbyła się 16. edycja Międzynarodowych Targów...
Targi Warsaw Pack ważne dla sektora opakowań
Warsaw Pack to wydarzenie, gdzie liderzy branży prezentują najnowsze technologie pakowania i...