Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety
REKLAMA

Dermokosmetyki - rosnący trend

2023-07-26  / Autor: Beata Sobstyl, Senior Key Account Manager, Beasoap Sp. z.o.o

Wartość rynku dermokosmetyków rośnie bardzo dynamicznie. Przewiduje się, że w kolejnych latach ta tendencja zostanie utrzymana. Wzrost świadomości dotyczącej pielęgnacji sprawia, że konsumenci coraz częściej wybierają produkty, które komunikują świadomą i bardziej zaawansowaną pielęgnację. Czym jednak są dermokosmetyki i co sprawia, że stają się tak bardzo popularne wśród współczesnych konsumentów?

Czym są dermokosmetyki?

Termin dermokosmetyki stworzony został w latach 70. XX wieku przez francuskiego farmaceutę Pierre’a Fabre’a, który kierował się filozofią traktowania zdrowia i urody jako niepodzielnej całości. Dziś, po 50 latach, według prawa kosmetycznego nie stanowią one jednak odrębnej kategorii. Produkty te wciąż podlegają takim samym regulacjom, jak wszystkie inne kosmetyki wprowadzane do obrotu. Nie posiadają właściwości leczniczych ani zapobiegających chorobom, nie są więc lekami, ani tym bardziej wyrobami medycznymi. Mogą jedynie wspomagać terapie dermatologiczne, nie wyleczą jednak konkretnych schorzeń skóry. Dermokosmetyki pozostają zatem wciąż jedynie pojęciem marketingowym, którego użycie i znaczenie zależy od wizji i koncepcji samego producenta/brandu. Pomimo braku ścisłej definicji, dermokosmetyki w ogólnym rozumieniu odpowiadają głównie na potrzeby skór: odwodnionych, wrażliwych, skłonnych do atopii, naczyniowych, trądzikowych, starzejących się, z przebarwieniami. Przeznaczone są również do pielęgnacji wymagającej skóry głowy i włosów. Same produkty często zawierają substancje korzystnie działające na różnorakie problemy skórne, takie jak: natłuszczające emolienty, nawilżające humektanty, składniki łagodzące podrażnienia i stany zapalne. Formulacje produktów są często komponowane również w taki sposób, żeby w składach nie znajdowały się barwniki oraz dodatki zapachowe, ze względu na ich potencjalne działanie drażniące/alergizujące. Wszystko to ma na celu zwiększenie tolerancji skóry na dany kosmetyk.

Dermokosmetyki są często polecane przez dermatologów, jako produkty wspomagające przy rozwiązywaniu problemów skórnych i po różnych zabiegach kosmetologicznych. W potocznym rozumieniu uważane są za „lepsze” od pozostałych kosmetyków, poddawane większej liczbie badań i testów o „klinicznej” skuteczności. Wrażenie to potęguje fakt, że głównym kanałem sprzedaży są apteki i sklepy oferujące produkty farmaceutyczne, co w znacznym stopniu wzmacnia wiarygodność i zaufanie do tego typu produktów.

Co sprawia, że dermokosmetyki są trendy?

Wzrost świadomości znaczenia pielęgnacji sprawia, że konsumenci coraz częściej poszukują kosmetyków o deklarowanej, udowodnionej skuteczności; takich, które realnie wpływają na zdrowie i wygląd ich skóry. Mimo iż piękno wciąż stanowi kluczowy czynniki motywujący przy wyborze produktu do pielęgnacji, konsumenci zaczynają inaczej definiować samo pojęcie piękna. Coraz częściej utożsamiane jest ono ze zdrowym wyglądem, a więc ze zdrowym stylem życia i długoterminową, świadomą pielęgnacją. Holistyczne podejście stanowi inwestycję w zdrowie i dobry wygląd. Jest skoncentrowane na profilaktyce i stosowaniu środków zapobiegawczych, zanim jeszcze pojawi się dany problem. Dermokosmetyki w swoim założeniu odpowiadają na wymienione potrzeby, idealnie wpisując się w trendy zdrowego stylu życia.


\
CAŁA TREŚĆ DOSTĘPNA W "Kosmetyki i Detergenty" nr 2/2023

"Kosmetyki i Detergenty" (wcześniej "Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej") to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.


przemysł kosmetycznykosmetykidermokosmetyki

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


REKLAMA

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności

REKLAMA


WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)

REKLAMA


WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)

REKLAMA


WięcejSonda

Czy przemysł wykorzysta środki z KPO?

Zobacz wyniki

REKLAMA

WięcejW obiektywie