2021-05-26
Transportowa firma Dachser stawia na naczepy typu mega, które przy standardowej długości i szerokości, zapewniają większą przestrzeń ładunkową oraz mniejsze zużycie paliwa, zwłaszcza na długich trasach. W Niemczech proces wymiany blisko 680 naczep ma zakończyć się do 2027 roku. W perspektywie kilku najbliższych lat planowana jest również przebudowa floty w kolejnych 24 krajach, w których działa Dachser European Logistics. W tym w Polsce.
Naczepy typu mega mają taką samą długość i szerokość jak standardowe naczepy, a ich całkowita wysokość nie przekracza czterech metrów, czyli maksymalnej wysokości pojazdu. Wewnątrz mają dodatkowe 20 centymetrów wysokości, ponieważ podwozie znajduje się niżej niż w klasycznych naczepach, czyli nieco poniżej 100 centymetrów nad drogą. Pozwala to wygenerować 8 metrów sześciennych więcej przestrzeni ładunkowej. Dzięki podwójnej podłodze naczepa mega może pomieścić 67 europalet. Tym samym zbliża się do pojemności naczepy siodłowej z dwoma nadwoziami wymiennymi, która ponieważ oferuje o pięć miejsc paletowych więcej niż mega naczepa, na razie pozostanie w Dachser preferowanym rozwiązaniem.
- W przypadku ładunków drobnicowych czynnikiem ograniczającym nie jest zazwyczaj dopuszczalna masa całkowita 40 ton, lecz dostępna przestrzeń ładunkowa. Większa przestrzeń to większa ładowność, w przypadku naczepy typu mega nawet o 18% w porównaniu do standardowej naczepy. Jest to wydajne, a także korzystne pod względem śladu węglowego rozwiązanie, ponieważ redukuje liczbę transportów – wyjaśnił Christian Schütz, Department Head Technics/Technical Purchase w Dachser.
- Dachser 50 lat temu był pionierem we wprowadzaniu nadwozi wymiennych i nadal pozostaje dla wielu wzorem w zakresie efektywnego wykorzystania przestrzeni ładunkowej. Dziś chcemy być pierwszym dużym dostawcą ładunków drobnicowych w Europie, który zamiast standardowych naczep stosuje naczepy typu mega. Co prawda są one droższe, ale ich zakup zwraca się podczas eksploatacji dzięki większej efektywności. Ponadto poprawa wydajności wpisuje się w naszą długoterminową strategię ochrony klimatu – powiedział Alexander Tonn, COO Road Logistics w Dachser.
W ramach strategii ochrony klimatu firma stawia na efektywną logistykę i innowacje technologiczne, ufając że jest to najlepszy sposób na utrzymanie wzrostu średniej temperatury na świecie poniżej 2 stopni Celsjusza ustalonego w ramach porozumienia paryskiego. To także szansa na osiągnięcie celów ochrony klimatu Unii Europejskiej i wielu innych krajów w perspektywie średnio- i długoterminowej. W tym zakresie Dachser współpracuje z klientami i partnerami, którym również zależy na rozwoju logistyki w kierunku technologii nisko- i bezemisyjnych.
Dachser prowadzi działania na rzecz ochrony klimatu w czterech kluczowych obszarach: wydajności procesów, efektywności energetycznej, badań i rozwoju oraz obywatelstwa korporacyjnego, które dotyczy zaangażowania na rzecz społeczeństwa.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 1/2024
20.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 1/2024
30.00 zł
Bilety - XIII Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Chemii Gospodarczej
553.50 zł
Wpis zaawansowany w Katalogu Firm
861.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Targi Kompozyt – Expo atrakcyjne dla branży
W Krakowie odbyła się 12 edycja Międzynarodowych Targów Materiałów, Technologii i...
Nowości na Taropaku w Poznaniu
Ponad 10 tys. zwiedzających, 100 wystawców, liczne nowości i premiery – tak wyglądały Targi...
XII Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Chemii Gospodarczej dla ponad 190 osób
6 czerwca 2023 r. w Warszawie odbyła się 12 edycja Międzynarodowej Konferencji Przemysłu Chemii...
Bogactwo nowości na in-cosmetics Global w Barcelonie
W Barcelonie odbyły się kosmetyczne targi in-cosmetics Global. To jedna z najważniejszych europejskich wystaw...