Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Dachser usprawnia swoją flotę

2021-05-26

Transportowa firma Dachser stawia na naczepy typu mega, które przy standardowej długości i szerokości, zapewniają większą przestrzeń ładunkową oraz mniejsze zużycie paliwa, zwłaszcza na długich trasach. W Niemczech proces wymiany blisko 680 naczep ma zakończyć się do 2027 roku. W perspektywie kilku najbliższych lat planowana jest również przebudowa floty w kolejnych 24 krajach, w których działa Dachser European Logistics. W tym w Polsce.

Naczepy typu mega mają taką samą długość i szerokość jak standardowe naczepy, a ich całkowita wysokość nie przekracza czterech metrów, czyli maksymalnej wysokości pojazdu. Wewnątrz mają dodatkowe 20 centymetrów wysokości, ponieważ podwozie znajduje się niżej niż w klasycznych naczepach, czyli nieco poniżej 100 centymetrów nad drogą. Pozwala to wygenerować 8 metrów sześciennych więcej przestrzeni ładunkowej. Dzięki podwójnej podłodze naczepa mega może pomieścić 67 europalet. Tym samym zbliża się do pojemności naczepy siodłowej z dwoma nadwoziami wymiennymi, która ponieważ oferuje o pięć miejsc paletowych więcej niż mega naczepa, na razie pozostanie w Dachser preferowanym rozwiązaniem.

- W przypadku ładunków drobnicowych czynnikiem ograniczającym nie jest zazwyczaj dopuszczalna masa całkowita 40 ton, lecz dostępna przestrzeń ładunkowa. Większa przestrzeń to większa ładowność, w przypadku naczepy typu mega nawet o 18% w porównaniu do standardowej naczepy. Jest to wydajne, a także korzystne pod względem śladu węglowego rozwiązanie, ponieważ redukuje liczbę transportów – wyjaśnił Christian Schütz, Department Head Technics/Technical Purchase w Dachser.

- Dachser 50 lat temu był pionierem we wprowadzaniu nadwozi wymiennych i nadal pozostaje dla wielu wzorem w zakresie efektywnego wykorzystania przestrzeni ładunkowej. Dziś chcemy być pierwszym dużym dostawcą ładunków drobnicowych w Europie, który zamiast standardowych naczep stosuje naczepy typu mega. Co prawda są one droższe, ale ich zakup zwraca się podczas eksploatacji dzięki większej efektywności. Ponadto poprawa wydajności wpisuje się w naszą długoterminową strategię ochrony klimatu – powiedział Alexander Tonn, COO Road Logistics w Dachser.

W ramach strategii ochrony klimatu firma stawia na efektywną logistykę i innowacje technologiczne, ufając że jest to najlepszy sposób na utrzymanie wzrostu średniej temperatury na świecie poniżej 2 stopni Celsjusza ustalonego w ramach porozumienia paryskiego. To także szansa na osiągnięcie celów ochrony klimatu Unii Europejskiej i wielu innych krajów w perspektywie średnio- i długoterminowej. W tym zakresie Dachser współpracuje z klientami i partnerami, którym również zależy na rozwoju logistyki w kierunku technologii nisko- i bezemisyjnych.

Dachser prowadzi działania na rzecz ochrony klimatu w czterech kluczowych obszarach: wydajności procesów, efektywności energetycznej, badań i rozwoju oraz obywatelstwa korporacyjnego, które dotyczy zaangażowania na rzecz społeczeństwa.


Dachsertransport

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie