Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Dachser Polska rozwija biznes i oddziały

2019-07-19

Dachser, jeden z wiodących operatorów logistycznych, zwiększył w ciągu ostatnich 12 miesięcy powierzchnię krajowych oddziałów o blisko 40%. Firma, która specjalizuje się w obsłudze eksportu m.in. chemikaliów, rozbudowała terminale przeładunkowe i obecnie dysponuje ok. 48 tys. m2 powierzchni operacyjnej. 

W Polsce Dachser od lat notuje dwucyfrowa dynamikę wzrostu, zwiększając obroty, wolumen przesyłek, a także ich tonaż. W 2018 r. przewiózł 546,8 tys. ton towarów, czyli o 11% więcej niż rok wcześniej. Z tego m.in. względu w toku są kolejne inwestycje – we Wrocławiu i w podłódzkim Strykowie. Powiększanie oddziałów wprost wynika z rozwoju biznesu spółki w naszym kraju. W 2018 r. zwiększyła ona obroty o 16% do ponad 451 mln zł, a liczba przewiezionych przesyłek wzrosła o 15% do 1,56 mln.

 „Dachser Polska rozwija się obsługując krajowy eksport, zwłaszcza do Niemiec i systematycznie zwiększa udział na tym rynku, przejmując kolejnych klientów. Podstawą naszego biznesu jest rozbudowana sieć połączeń i oddziałów. To dzięki niej Dachser jest europejskim liderem w obsłudze drobnicy. Wszystkie polskie oddziały są zintegrowane z tym systemem, ale pracujemy, by jeszcze bardziej zwiększać liczbę codziennych bezpośrednich połączeń, co przekłada się na krótszy czas transportu. Dynamiczny rozwój wolumenu powoduje, że uruchamiamy coraz to nowe codzienne połączenia z innymi oddziałami w całej Europie. Z Polski na bezpośrednich codziennych liniach dojeżdżamy do praktycznie wszystkich naszych oddziałów w Niemczech. Jakość i szybkość serwisu to nasza główna przewaga konkurencyjna, którą przyciągamy nowych klientów, w tym z ogromnych branż, takich jak DIY czy chemiczno-kosmetyczna. Wzrost biznesu idzie w parze z rozwojem naszych oddziałów, stąd nowe inwestycje – komentuje Grzegorz Lichocik, prezes Dachser w Polsce.

Oprócz transportu drogowego i logistyki kontraktowej operator rozwija się także w obszarze obsługi cargo morskiego i lotniczego. Dachser Air & Sea Logistics w Polsce dysponuje m.in. bezpośrednimi morskimi połączeniami drobnicowymi z głównymi portami w Chinach, a praktycznie cały świat obsługuje poprzez huby w Hamburgu i Frankfurcie (odpowiednio - przesyłki morskie i lotnicze).
 
- Import z Chin systematycznie rośnie. Nasze stałe linie – do Sosnowca i Warszawy – obsługują coraz większy wolumen przesyłek. W związku z tym planujemy uruchomienie kolejnych bezpośrednich połączeń. Jednocześnie w związku z napięciami handlowymi na linii Chiny - USA rośnie rola wymiany handlowej pomiędzy Stanami Zjednoczonymi i Europą, na czym zyskuje także Polska. To zjawisko również ma pozytywny wpływ na nasz biznes. Wszystko to w połączeniu z jakością serwisu przełożyło się na istotny wzrost obsługiwanych przez nas wolumenów w 2018 r. – przyznaje Robert Pastryk, dyrektor generalny Dachser Air & Sea Logistics Polska.

Rozwój działalności Dachser w Polsce powoduje, że firma zwiększa powierzchnię do operacji logistycznych – przede wszystkim na potrzeby przeładunków, ale też logistyki kontraktowej. Wiosną 2019 r. dwukrotnie powiększyła oddział w Szczecinie, a kilka miesięcy wcześniej Dachser Poznań zaczął korzystać z powiększonego dwa razy terminalu przeładunkowego. Z kolei w Strykowie dwukrotnie większy terminal x-dockowy zaczął działać w jesienią 2018 r. Kilka miesięcy temu Dachser dodał też nową powierzchnię w oddziałach w Gdańsku i we Wrocławiu. Latem 2018 r. zaczął obsługiwać przesyłki w dwa razy większym niż dotychczas obiekcie w Sosnowcu. 

W efekcie operator zarządza w Polsce łącznie ok. 48 tys. m2 powierzchni. To jednak nie koniec inwestycji. Obecnie trwa budowa nowego wrocławskiego oddziału, a także budowa nowoczesnego biurowca w Strykowie, dokąd zostanie przeniesiona siedziba firmy. Dachser zakłada, że obie te inwestycje zostaną oddane do użytku na przełomie lat 2019 i 2020.


transportDachser

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie