Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety
REKLAMA

Dachser planuje zeroemisyjne dostawy w kolejnych miastach

2023-03-03

System Dachser Emission-Free Delivery został już wprowadzony w 12 europejskich regionach metropolitalnych. Teraz w kolejce czeka 10 następnych.

Koncepcja bezemisyjnych dostaw w centrach miast, która rozpoczęła się jako innowacyjny program pilotażowy, okazała się ogromnym sukcesem. W ramach  Dachser Emission-Free Delivery istnieje już 12 obszarów dostaw towarów niespożywczych z zerową emisją zanieczyszczeń, a do 2025 roku dołączy do nich co najmniej 10 dużych miast europejskich.

Bezemisyjne dostawy towarów, które nie wymagają warunków chłodniczych, zostały wdrożone w określonych strefach w Berlinie, Fryburgu, Stuttgarcie, Monachium, Dortmundzie, Kopenhadze, Oslo, Pradze, Strasburgu, Paryżu, Madrycie i Porto. W tych miastach flotę stanowią różne pojazdy o zerowej emisji, w tym furgonetki i ciężarówki o napędzie elektrycznym oraz rowery towarowe ze wspomaganiem elektrycznym. Rowery te zostały specjalnie zaprojektowane do przewozu ładunków i palet o wadze do 250 kilogramów. Rozpoczynają swoją trasę z terminala przeładunkowego położonego blisko centrum miasta, zwanego mikrohubem i transportują towary w ruchliwych strefach dla pieszych. Z kolei e-trucki zaopatrują mikrohuby w towary lub dostarczają bezpośrednio do odbiorców paczki i palety, które są zbyt duże lub zbyt ciężkie, aby je przewieźć rowerem.

- System Dachser Emission-Free Delivery dowodzi, że możemy realizować dostawy na określonym obszarze miasta bez emisji zanieczyszczeń na etapie ostatniej mili bez emisji zanieczyszczeń. To, co jeszcze do niedawna było projektem badawczym, teraz stało się częścią naszej działalności biznesowej, nakreślając drogę do bardziej zrównoważonej logistyki miejskiej – komentuje Stefan Hohm, Chief Development Officer (CDO) w DACHSER.

Przy wdrażaniu koncepcji logistyki miejskiej kluczowa jest dostępność pojazdów o zerowej emisji oraz związana z nimi infrastruktura ładowania. Dachser Emission-Free Delivery skupia się na głównych miastach europejskich, w których mieszka co najmniej milion osób i w których Dachser European Logistics ma już swój oddział.

Dostawy Dachser do centrów miast z tzw. zerową emisją pomagają władzom lokalnym poprawić jakość powietrza i zmniejszyć emisję hałasu generowanego przez ruch uliczny. Ponieważ akumulatorowo-elektryczne ciężarówki i rowery cargo nie emitują żadnych spalin, odgrywają ważną rolę w utrzymaniu czystego powietrza. Odkąd Dachser zobowiązał się do korzystania wyłącznie z odnawialnej energii, emisja gazów cieplarnianych na ostatnim etapie – od oddziału do odbiorcy – została zredukowana do zera. Znacznie zmniejsza się również poziom hałasu emitowanego przez silniki Diesla, a korzystanie z rowerów towarowych oznacza ograniczenie licznych ciężarówek i mniejszy tłok na drodze.

- Ponieważ producenci pojazdów zwiększyli swoje możliwości produkcyjne, spodziewamy się, że w przyszłości elektryczne ciężarówki będą łatwiej dostępne. Dlatego planujemy uruchomienie bezemisyjnych dostaw w co najmniej 10 kolejnych miastach do 2025 roku, zgodnie z życzeniami wielu naszych klientów – podkreśla Alexander Tonn, Chief Operations Officer (COO) Road Logistics w Dachser.



Dachsertransportlogistyka

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


REKLAMA

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności

REKLAMA


WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)

REKLAMA


WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)

REKLAMA


WięcejSonda

Czy przemysł wykorzysta środki z KPO?

Zobacz wyniki

REKLAMA

WięcejW obiektywie