Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Czym jest kryzys i jak go przetrwać?

2021-02-03  / Autor: Cezary Szwarc, specjalista ds. marketingu, Politech sp. z o.o.

W ostatnich latach coraz głośniej mówiło się o tym, że okres hossy na międzynarodowych rynkach musi się w pewnym momencie odwrócić. Na kryzys szykowała się jednak tylko nieliczna część światowych koncernów.

Większość firm i państw starała się do ostatniej chwili maksymalnie wykorzystać pozytywny okres, nie bacząc na ewentualne spadki. Gospodarstwa domowe cieszyły się coraz wyższym poziomem życia, a poszczególni domownicy korzystali z rosnących zarobków i tzw. rynku pracownika. Nikt jednak nie spodziewał się, że powodem kryzysu będzie pandemia nowego wirusa. Cały świat na chwilę się zatrzymał, a teraz uczy się żyć w nowej rzeczywistości. „Koronakryzys” to być może największe zatrzymanie gospodarki w historii, ale jego pełnej skali nie jesteśmy jeszcze nawet w stanie oszacować. Jedyne, co możemy zrobić, to dostosować się do tej sytuacji w najlepszy możliwy sposób.

Historia kryzysów

Wielu czytelników zastanawia się pewnie „a na jakiej podstawie ktoś przewidywał, że dojdzie do kryzysu?”. Jest to bardzo dobre pytanie, na które odpowiedź znajdziemy, zagłębiając się w historię światowej ekonomii. Już samo sprawdzenie zwrotu „kryzys ekonomiczny” ukaże nam, że rynek zawsze działa w sposób sinusoidalny. Kwestią niepewną jest tylko jak długo będzie trwał okres wzrostu gospodarczego i na jak długo uda się wypłaszczyć szczyt wzrostu, aby przygotować się na spadek lub zdobyć czas na zaplanowanie i wdrożenie działań, które maksymalnie ograniczą recesję i dadzą perspektywy szybkiego wyjścia z kryzysu.

Samo określenie „kryzys” wywodzi się od greckiego „krisis” i oznacza wybór, podejmowanie decyzji, zmaganie się, decydowanie. Słowo to jednak nacechowane jest w taki sposób, że używane jest zawsze w momentach, kiedy owa decyzja musi zostać podjęta pod presją czasu, w trudnej sytuacji. Synonimami są: krach, szaleństwo, panika, recesja, kłopoty.


kryzysprzemysł kosmetyczny

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności





WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)





WięcejSonda

Czy warunki pogodowe wpływają na działalność Twojej firmy?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie