Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Czy rynek kosmetyków kolorowych czeka odbicie?

2022-05-11  / Autor: Karolina Szałas, senior analyst, PMR Ltd. Sp. z o.o.

Kosmetyki kolorowe są drugim największym segmentem rynku artykułów kosmetycznych. Prawie co piąta złotówka wydana na kosmetyki w 2021 r. została wydana na kosmetyki kolorowe (kosmetyki do makijażu, lakiery do paznokci oraz farby do włosów). Co więcej, na przestrzeni kolejnych lat (do 2026 r.) segment ten wzrośnie prawie o 2 p.p.

Według danych PMR, kosmetyki kolorowe są drugim największym pod względem sprzedaży segmentem rynku artykułów kosmetycznych w Polsce, z udziałem na poziomie 17%. Segmentem większym są tylko kosmetyki do pielęgnacji ciała i kąpieli. Ponadto, w ciągu najbliższych pięciu lat pozycja tego sektora nie ulegnie zmianie. W 2021 r. segment kosmetyków kolorowych osiągnął wartość sprzedaży na poziomie 4,5 mld zł, odnotowując wzrost 7% r/r. W latach 2022-2026 sektor ten wzrośnie o 31% względem roku 2021.

Kosmetyki kolorowe z rosnącym udziałem w rynku kosmetycznym

Na przestrzeni analizowanych przez PMR lat, segment będzie zachowywał się stabilnie. Dynamika w granicach 7-8% rocznie spowoduje, że udział sektora w całkowitym rynku kosmetyków w 2026 r. będzie wyższy o 1,6 p.p. aniżeli w 2021 r.

Wysoki prognozowany wzrost rynku kosmetyków kolorowych nie dziwi również w świetle tego, że Polki stosunkowo mało na tle Europy wydają na tego rodzaju produkty. Poprawa sytuacji gospodarczej i wzrost dochodu rozporządzalnego skutkować będą wzrostami wydatków na tę kategorię. Konsumentki będą skłonne wydawać więcej i kupować produkty droższe, bardziej prestiżowych marek. Pozytywnymi czynnikami będą również częstsze wychodzenie z domu (w tym powrót części osób do biur), skłonność do testowania nowinek oraz wejście na rynek pracy obecnych nastolatek, które śledzą vlogi i influencerów, a własne zarobki będą chętnie przeznaczać m.in. na produkty do makijażu.


\
CAŁA TREŚĆ DOSTĘPNA W "Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" nr 1/2022

"Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.


kosmetykiprzemysł kosmetycznykosmetyki kolorowe

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie