2022-05-11 / Autor: Karolina Szałas, senior analyst, PMR Ltd. Sp. z o.o.
Kosmetyki kolorowe są drugim największym segmentem rynku artykułów kosmetycznych. Prawie co piąta złotówka wydana na kosmetyki w 2021 r. została wydana na kosmetyki kolorowe (kosmetyki do makijażu, lakiery do paznokci oraz farby do włosów). Co więcej, na przestrzeni kolejnych lat (do 2026 r.) segment ten wzrośnie prawie o 2 p.p.
Według danych PMR, kosmetyki kolorowe są drugim największym pod względem sprzedaży segmentem rynku artykułów kosmetycznych w Polsce, z udziałem na poziomie 17%. Segmentem większym są tylko kosmetyki do pielęgnacji ciała i kąpieli. Ponadto, w ciągu najbliższych pięciu lat pozycja tego sektora nie ulegnie zmianie. W 2021 r. segment kosmetyków kolorowych osiągnął wartość sprzedaży na poziomie 4,5 mld zł, odnotowując wzrost 7% r/r. W latach 2022-2026 sektor ten wzrośnie o 31% względem roku 2021.
Kosmetyki kolorowe z rosnącym udziałem w rynku kosmetycznym
Na przestrzeni analizowanych przez PMR lat, segment będzie zachowywał się stabilnie. Dynamika w granicach 7-8% rocznie spowoduje, że udział sektora w całkowitym rynku kosmetyków w 2026 r. będzie wyższy o 1,6 p.p. aniżeli w 2021 r.
Wysoki prognozowany wzrost rynku kosmetyków kolorowych nie dziwi również w świetle tego, że Polki stosunkowo mało na tle Europy wydają na tego rodzaju produkty. Poprawa sytuacji gospodarczej i wzrost dochodu rozporządzalnego skutkować będą wzrostami wydatków na tę kategorię. Konsumentki będą skłonne wydawać więcej i kupować produkty droższe, bardziej prestiżowych marek. Pozytywnymi czynnikami będą również częstsze wychodzenie z domu (w tym powrót części osób do biur), skłonność do testowania nowinek oraz wejście na rynek pracy obecnych nastolatek, które śledzą vlogi i influencerów, a własne zarobki będą chętnie przeznaczać m.in. na produkty do makijażu.
"Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 3/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 2/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
PCI Days – trzy dni współpracy, inspirujących spotkań i wyznaczania nowych standardów w branży
VI edycja Targów Pharma & Cosmetic Industry Trade Fair odbyła się w dniach 11-13 czerwca 2025...
Konferencja Przemysłu Kosmetycznego – bardzo duży sukces inauguracyjnej odsłony
28 maja br. odbyła się pierwsza edycja Międzynarodowej Konferencji Przemysłu Kosmetycznego. Organizatorem...
Konferencja Przemysłu Detergentowego: trendy, legislacja, surowce – moc wiedzy w jednym miejscu
27 maja br. odbyła się 14. edycja Międzynarodowej Konferencji Przemysłu Detergentowego. Wydarzenie...
Targi in-cosmetics Global areną kosmetycznych nowości
Targi in-cosmetics Global 2025, które odbyły się w dniach 8–10 kwietnia w Amsterdamie,...