Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety
REKLAMA

Cyfrowy bliźniak to technologiczny skok kwantowy w logistyce drobnicowej

2024-06-30

@ILO (Advanced Indoor Localization and Operations) to technologiczna innowacja, która może zapewnić kompleksową cyfrową mapę terminala tranzytowego w czasie rzeczywistym.

@ILO jest wynikiem ponad sześciu lat wspólnych badań prowadzonych przez Dachser i Fraunhofer IML. Dachser wdrożył już tę technologię w czterech swoich europejskich lokalizacjach, a w ciągu najbliższych kilku lat wprowadzi ją w kolejnych oddziałach w Europie.

- Do identyfikacji otoczenia, @ILO wykorzystuje dwuwymiarowe kody Data Matrix, podobne do kodów QR, umieszczonych na górze każdej palety oraz kilkaset optycznych jednostek skanujących umieszczonych na suficie terminala. W ciągu kilku sekund, przy pomocy algorytmów opartych na sztucznej inteligencji, technologia ta tworzy cyfrowego bliźniaka, czyli reprezentację wszystkich procesów zachodzących w terminalu w czasie rzeczywistym. System zapewnia identyfikację, pomiar wszystkich opakowań i ich lokalizację z dokładnością do jednego metra. Powstały obraz jest stale aktualizowany, a informacje są wyświetlane na monitorach i urządzeniach obsługiwanych przez pracowników. Dzięki temu kierowcy wózków widłowych i pracownicy magazynu dokładnie wiedzą, gdzie znajduje się każda paleta i dokąd musi się udać. Może to skrócić czas poszczególnych procesów od 15% do 35%. To samo dotyczy towarów niebezpiecznych, które oczywiście nadal muszą być oznakowane zgodnie z przepisami. Jednak to co uległo zmianie, to w tym przypadku fakt, że nowy system dostarcza tych informacji w sposób znacznie bardziej przejrzysty i wydajny niż poprzednie rozwiązania - komentuje Michael Kriegel, Department Head Dachser Chem Logistics.

Terminale tranzytowe nie są jedynymi miejscami, w których sztuczna inteligencja może pomóc w zapewnieniu przydatnych rozwiązań. Przykładem może być automatyzacja w magazynie. Pojazdy sterowane automatycznie (AGV) wyposażone w systemy czujników, takich jak kamery, sensory lidar i radar, poruszają się właśnie z pomocą sztucznej inteligencji. Te autonomiczne transportery pracują samodzielnie, wykonując proste, powtarzalne zadania, takie jak przenoszenie palet z magazynu do terminala tranzytowego.


Dachsertechnologiasztuczna inteligencjatransport i logistyka

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


REKLAMA

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności

REKLAMA


WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)

REKLAMA


WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)

REKLAMA


WięcejSonda

Czy przemysł wykorzysta środki z KPO?

Zobacz wyniki

REKLAMA

WięcejW obiektywie