Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Co trzeba wiedzieć, żeby wprowadzić na rynek innowacyjny produkt kosmetyczny?

2018-03-06

Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego we współpracy z laboratorium SkinLab International organizuje szkolenie „Legislacja dla biznesu: co musisz wiedzieć, żeby wprowadzić innowacyjny produkt kosmetyczny na rynek?”. Gościem będzie firma członkowska Stowarzyszenia - Alfa Sagittarius, dostawca  surowców dla branży kosmetycznej.

Jak tłumaczą organizatorzy, 1 czerwca 2018 r. najprawdopodobniej wejdzie w życie nowa ustawa o produktach kosmetycznych, czyli kluczowy dla sektora kosmetycznego akt prawny, na który Stowarzyszenie miało realny wpływ. Prace nad projektem rozpoczęły się już na początku minionego roku. W ustawie zawarte zostały nowe obowiązki dla przedsiębiorców, a za uchybienia wynikające z nieprzestrzegania przepisów przewidziano wysokie kary finansowe.

- Efektem intensywnych prac Stowarzyszenia było przekazanie ustawodawcy stanowiska branży kosmetycznej i propozycji zapisów do nowej ustawy. Uwzględnił je projekt poddany na początku roku 2018 pod obrady Komitetu Rady Ministrów. Uwagi dotyczyły, m.in. obniżenia wysokości kar pieniężnych i sporządzania w języku polskim wyłącznie części B raportu bezpieczeństwa produktu kosmetycznego. Precyzyjna znajomość prawa i świadomość zmian jest w tej chwili dla bezpieczeństwa prowadzonego biznesu szczególnie ważna. Stale kurczące się portfolio konserwantów i ciągłe zmiany legislacyjne w tym zakresie, prace dotyczące mikroplastiku, deklaracje marketingowe i czekające przemysł zmiany – to wszystko będzie tematem naszej dyskusji. Podczas szkolenia omówimy wszystkie istotne kwestie związane z wejściem w życie nowej ustawy. Uczestnicy otrzymają także wiele praktycznych informacji z zakresu formulacji, składników i ewaluacji kosmetyku – to ważne dla wszystkich poszukujących kosmetycznych innowacji – mówi Agnieszka Sobkowiak, kierownik komunikacji i PR Polskiego Stowarzyszenia Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego.

Do udziału w wydarzeniu organizatorzy namawiają właścicieli oraz kadrę zarządzającą firm kosmetycznych; pracowników działów kontroli jakości; pracowników działów badawczo-rozwojowych i działów wdrożeń; pracowników laboratoriów; pracowników działów marketingu, a także osoby odpowiedzialne za zgodność produktu z obowiązującym prawem, za ocenę bezpieczeństwa produktów kosmetycznych oraz przygotowujące dossier dla kosmetyków.


przemysł kosmetycznyprawokonferencjePolskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy rezygnacja z rosyjskiej ropy i gazu to dobre rozwiązanie?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie