2020-12-18
W ocenie ekspertów Polskiej Izby Przemysłu Chemicznego, wprowadzanie transformacji cyfrowej w krajowym przemyśle chemicznym musi być zintegrowane i odbywać się w wszystkich jednostkach organizacyjnych danej firmy. Wdrożenie nowych technologii nie może dotyczyć jednego działu lub obszaru, gdyż wtedy będzie ono nieefektywne.
Jak przekonuje Krzysztof Szulc z Departamentu Strategii i Innowacji Grupy Azoty, transformacja cyfrowa powinna zacząć się od zmiany dotychczasowego modelu pracy w firmie, ważne jest zaangażowanie kadry menedżerskiej, aby przekonać wszystkich pracowników do korzyści, jakie płyną z wprowadzanych zmian.
Z takim podejściem zgadza się Tomasz Radomski z Honeywell. Jego zdaniem, powszechnie uważa się, iż największą przeszkodą we wdrażaniu transformacji cyfrowej jest kwestia mentalności pracowników. To jednak nie jest prawda, gdyż sukces w dużej mierze zależy od przedstawienia zmian w sposób zrozumiały dla pracownika, a tutaj duża rola spoczywa na liderach w danej organizacji.
Sektor chemiczny w porównaniu do innych branż ma bardzo długi łańcuch dostaw. Przemysł 4.0 ma tutaj duże zastosowanie, pomaga w bardzo precyzyjny sposób go monitorować zaoszczędzić duże środki pieniężne.
- Przed polską chemią jeszcze dużo pracy. W Polsce wciąż według danych za 2018 r. mamy niski wskaźnik robotyzacji przemysłu. Wynosi on zaledwie 42 roboty na 10 tys. pracowników. Dla porównania dla Europy wynosi on 114, a dla lidera – Singapuru aż 831 – zauważa Michał Matejczyk z Entra Group.
Wskazuje on jednak na poprawę sytuacji i wzrost nakładów na technologie 4.0. Z zaprezentowanych przez niego danych wynika, że polskie firmy inwestują przede wszystkim w integrację systemów, cloud computing, cyberbezpieczeństwo, Big Data, roboty i pojazdy autonomiczne, AI i/lub VR, przemysłowy Internet rzeczy (IIoT) oraz wytwarzanie przyrostowe.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...