Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Co trzeba wiedzieć, wprowadzając rozwiązania cyfrowe w przemyśle chemicznym?

2020-12-18

W ocenie ekspertów Polskiej Izby Przemysłu Chemicznego, wprowadzanie transformacji cyfrowej w krajowym przemyśle chemicznym musi być zintegrowane i odbywać się w wszystkich jednostkach organizacyjnych danej firmy. Wdrożenie nowych technologii nie może dotyczyć jednego działu lub obszaru, gdyż wtedy będzie ono nieefektywne.

Jak przekonuje Krzysztof Szulc z Departamentu Strategii i Innowacji Grupy Azoty, transformacja cyfrowa powinna zacząć się od zmiany dotychczasowego modelu pracy w firmie, ważne jest zaangażowanie kadry menedżerskiej, aby przekonać wszystkich pracowników do korzyści, jakie płyną z wprowadzanych zmian.

Z takim podejściem zgadza się Tomasz Radomski z Honeywell. Jego zdaniem, powszechnie uważa się, iż największą przeszkodą we wdrażaniu transformacji cyfrowej jest kwestia mentalności pracowników. To jednak nie jest prawda, gdyż sukces w dużej mierze zależy od przedstawienia zmian w sposób zrozumiały dla pracownika, a tutaj duża rola spoczywa na liderach w danej organizacji.

Sektor chemiczny w porównaniu do innych branż ma bardzo długi łańcuch dostaw. Przemysł 4.0 ma tutaj duże zastosowanie, pomaga w bardzo precyzyjny sposób go monitorować zaoszczędzić duże środki pieniężne.

- Przed polską chemią jeszcze dużo pracy. W Polsce wciąż według danych za 2018 r. mamy niski wskaźnik robotyzacji przemysłu. Wynosi on zaledwie 42 roboty na 10 tys. pracowników. Dla porównania dla Europy wynosi on 114, a dla lidera – Singapuru aż 831 – zauważa Michał Matejczyk z Entra Group.

Wskazuje on jednak na poprawę sytuacji i wzrost nakładów na technologie 4.0. Z zaprezentowanych przez niego danych wynika, że polskie firmy inwestują przede wszystkim w integrację systemów, cloud computing, cyberbezpieczeństwo, Big Data, roboty i pojazdy autonomiczne, AI i/lub VR, przemysłowy Internet rzeczy (IIoT) oraz wytwarzanie przyrostowe.

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności





WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)





WięcejSonda

Czy warunki pogodowe wpływają na działalność Twojej firmy?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie