2021-05-26
Polska Organizacja Przemysłu i Handlu Naftowego tłumaczy pojęcie „czystego transportu”. Przekonuje, że termin ten może być mylnie rozumiany, gdyż każdy transport wiąże się z emisją gazów cieplarnianych. Jednak w myśl założeń neutralności klimatycznej należy podejmować działania, które mają zminimalizować poziom tych emisji oraz równoważyć ich wpływ na środowisko.
Aby tak się jednak stało, to niezbędne jest stopniowe ograniczanie wykorzystania paliw kopalnych i większe użycie paliw alternatywnych oraz energii elektrycznej. Dostępna technologia już dziś oferuje szeroką gamę rozwiązań w zakresie niskoemisyjnych paliw ciekłych. Wdrożenie tych technologii na skalę przemysłową może poprawić ich ekonomiczną opłacalność, przez co będą bardziej atrakcyjne dla konsumentów.
Uwzględniając niespotykane dotąd nakłady inwestycyjne na badania i rozwój w różne niskoemisyjne technologie wykorzystywane do napędzania pojazdów, a także coraz wyższą sprawność silników spalinowych, niezwykle ważne jest zachowanie neutralności technologicznej, by ramy prawne z góry nie narzucały kierunku rozwoju zielonych technologii.
Zdaniem POPiHN, istotne jest również to, aby wdrożenie Zielonego Ładu nie ograniczyło mobilności najuboższych mieszkańców Unii Europejskiej i nie odbyło się kosztem obniżenia bezpieczeństwa energetycznego któregokolwiek z państw członkowskich. Branża paliwowa razem z szeroko rozumianym sektorem transportu chce być aktywnie zaangażowana w działania na rzecz rozwoju gospodarki niskoemisyjnej.
- Rozumiemy potrzebę podjęcia pilnych działań w związku z postępującymi zmianami klimatu, jednocześnie dbając o odpowiedzialność społeczną biznesu. Istotne jest również, by wesprzeć ze środków publicznych wymianę samochodów na bardziej ekologiczne modele. Transformacja energetyczna nie powinna zwiększać poziomu wykluczenia komunikacyjnego. Sektor paliwowy stoi obecnie przed wyzwaniem szukania dróg efektywnego rozwoju oraz wdrażania technologii niskoemisyjnych. W okresie przejściowym do 2050 r. istotną rolę do odegrania jako paliwo ma gaz ziemny. W ciągu najbliższej dekady branża w pewien sposób będzie próbowała modyfikować i ewoluować swoje działania, a co za tym idzie, można stwierdzić, że stworzy się ona na nowo przy wykorzystaniu wielu różnych technologii, które już dziś mogą przyspieszyć proces dekarbonizacji. Wspieranie działań mających na celu zrównoważone i optymalne przeprowadzenie transformacji energetycznej sektorów paliw ciekłych i transportu to jedno z najważniejszych zadań POPiHN – brzmi stanowisko Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 5/2024
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 3/2024
30.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Targi Packaging Innovations stałym punktem w branży opakowaniowej
W dniach 9-10 października br. w EXPO Kraków, odbyła się 16. edycja Międzynarodowych Targów...
Targi Warsaw Pack ważne dla sektora opakowań
Warsaw Pack to wydarzenie, gdzie liderzy branży prezentują najnowsze technologie pakowania i...
Workshops&Networking PIPC „Cyfrowa i Bezpieczna Chemia” – podsumowanie II edycji
19-20 września 2024 r. w Hotelu Novotel City West w Krakowie odbyło się wydarzenie Polskiej Izby Przemysłu...
Wpływ zmian legislacyjnych na strategię rozwoju produktu
W Warszawie odbyła się konferencja „Wpływ zmian legislacyjnych na strategię rozwoju produktu – o...