2016-02-19
Szwajcarski koncern Clariant, będący globalnym liderem w dziedzinie produkcji koncentratów barwiących do tworzyw sztucznych, poinformował o przygotowywaniu inwestycji, których celem będzie podniesienie zdolności wytwórczych w dziedzinie masterbaczy.
Ogłoszone przez Clarianta inwestycje zostaną zrealizowane w Chinach i w Stanach Zjednoczonych. Firma wyłoży na nie 7,5 mln franków szwajcarskich. Rozwijana produkcja dotyczyć będzie kolorowych masterbaczy do tworzyw konstrukcyjnych i wysokotemperaturowych tworzyw, takich jak polieteroeteroketon (PEEK).
Jak tłumaczą przedstawiciele szwajcarskiego przedsiębiorstwa jego amerykańskie fabryki zlokalizowane w stanie Massachusetts, Maine i Michigan już teraz posiadają wystarczająco duże kompetencje w odniesieniu zarówno do tworzyw konstrukcyjnych, jak i wysokotemperaturowych. Jednocześnie możliwości azjatyckich fabryk są w tym względzie mocno ograniczone i tylko w pewnym zakresie dotyczą takich tworzyw, jak ABS, poliwęglan i niektóre gatunki poliamidów. Wszystkie one są jednak przetwarzane w umiarkowanych temperaturach. Z tego względu klienci w Azji w bardziej zaawansowane masterbacze musieli zaopatrywać się poza Chinami. Było to jednak droższe i wymagało więcej czasu. Teraz ma się to zmienić.
- Globalny popyt na wysokotemperaturowe tworzywa sztuczne i kompatybilne z nimi koncentraty barwiące bardzo szybko rośnie. Wzrost ten jest powodowany przez rozwój branży motoryzacyjnej, małej elektroniki użytkowej i rynków elektrycznych. Użycie tworzyw konstrukcyjnych notuje średni wzrost na poziomie 7-8% rocznie, co przewyższa ogólny rozwój rynku tworzyw sztucznych. Nasza firma dysponuje w Stanach Zjednoczonych najnowocześniejszymi technologiami zapewniającymi dostęp do właściwych masterbaczy. Teraz to doświadczenie będziemy chcieli wykorzystać na całym świecie – stwierdził Jeff Saeger, odpowiedzialny za projekt zwiększania mocy produkcyjnych w Clariancie.
Nowa fabryka w Chinach będzie gotowa pod koniec tego roku. Pierwsza z dwóch amerykańskich fabryk ma z kolei wystartować do końca marca br.
W 2015 r. przychody Clarianta ze sprzedaży wyniosły 5,8 mld franków szwajcarskich (ok. 5,25 mld euro), co było wynikiem o 5% słabszym niż w roku wcześniejszym (6,11 mld franków szwajcarskich). Największy wpływ na tę obniżkę przychodów miały różnice kursowe między frankiem a euro.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2024
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2024
30.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Legislacja, trendy i surowce: X edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej
3 grudnia 2024 r. odbyła się w Warszawie 10. edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej. W...
Marki własne w Kielcach
6 i 7 listopada br. do Targów Kielce na Targi Marek Własnych przyjechali przedstawiciele sektora marek...
Targi Packaging Innovations stałym punktem w branży opakowaniowej
W dniach 9-10 października br. w EXPO Kraków, odbyła się 16. edycja Międzynarodowych Targów...
Targi Warsaw Pack ważne dla sektora opakowań
Warsaw Pack to wydarzenie, gdzie liderzy branży prezentują najnowsze technologie pakowania i...