2016-11-15
Grupa CIECH osiągnęła w pierwszych trzech kwartałach tego roku wzrost przychodów ze sprzedaży o 3,6% względem tego samego okresu 2015 r. oraz wzrost zysku netto o 62,7%.
Skonsolidowane przychody Grupy CIECH za pierwsze trzy kwartały 2016 r. wyniosły 2,547 mld zł, natomiast w samym tylko trzecim kwartale sięgnęły 853,9 mln zł (wzrost o 6,6% r/r). Zysk netto ukształtował się na poziomie 419,9 mln zł. Równocześnie koszty finansowe Grupy spadły w analizowanym okresie do kwoty 39,21 mln zł z poziomu 95,28 mln rok wcześniej, co było efektem restrukturyzacji zadłużenia przeprowadzonej przez spółkę w minionym roku.
- Doskonalimy proces produkcji sody oraz wykorzystujemy przeprowadzone inwestycje w nowe moce produkcyjne w fabrykach w Polsce i Rumunii. Wzmacniamy segment organiczny, zwiększając eksport produktów AGRO oraz przeprowadzając nowe rejestracje produktów. Jednocześnie pracujemy nad zwiększeniem efektywności kosztowej i redukujemy poziom zadłużenia, realizując zapisy strategii Grupy. Dobre wyniki potwierdzają, że podjęte działania przynoszą wymierne korzyści firmie, jej pracownikom i akcjonariuszom. Naszym celem jest przekształcenie CIECH w profesjonalnie zarządzaną firmę o silnej pozycji międzynarodowej. Ponadto rozwijamy i dywersyfikujemy nasze portfolio produktowe. Jesteśmy nie tylko drugim producentem sody w Europie oraz największym producentem środków ochrony roślin w Polsce, ale także czołowym graczem na rynku żywic i pianek poliuretanowych w kraju - ocenił Maciej Tybura, prezes zarządu CIECH.
Korzystnie na wyniki Grupy CIECH w okresie styczeń – wrzesień 2016 r. wpłynęło zwłaszcza otoczenie ekonomiczne: atrakcyjny kurs walutowy złotego i rumuńskiego leja oraz niższe ceny surowców w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego.
Jak tłumaczą władze firmy, w obszarze produkcji sody CIECH wykorzystuje efekty inwestycji, które umożliwiły zwiększenie mocy wytwórczych w fabrykach należących do Grupy (zakończony projekt Soda+200) i w efekcie wzrost przychodów. Kontynuowane są także działania optymalizacyjne w zakresie wydajności produkcji, wyższej jakości sody oraz wprowadzania do sprzedaży produktów bardziej przetworzonych, co z kolei przekłada się na wyższe marże.
Grupa CIECH intensywnie rozwija też segment AGRO, realizując postanowienia strategii mówiące o podwojeniu udziałów na polskim rynku środków ochrony roślin. Dynamiczne prace badawczo-rozwojowe umożliwiają kolejne rejestracje nowych produktów i substancji aktywnych w Polsce i na rynkach zagranicznych. Ekspansję na rynki międzynarodowe najlepiej wyraża skokowy wzrost przychodów z eksportu w segmencie środków ochrony roślin. W pierwszych trzech kwartałach roku jest to wzrost o ponad 100% względem porównywalnego okresu. Oprócz intensywnego rozwoju organicznego w tym obszarze Grupa CIECH uważnie obserwuje rynek w kontekście potencjalnych transakcji fuzji i przejęć. Na początku listopada br. złożyła ofertę na zakup spółek segmentu AGRO koncernu SAPEC i choć finalnie spółki te zostały sprzedane innemu podmiotowi, to jednak zarząd CIECH przyznaje, że wciąż analizuje rynek pod kątem zidentyfikowania najbardziej atrakcyjnych celów przyszłych akwizycyjnych.
Jednocześnie w segmencie Krzemiany i Szkło, po uruchomieniu w czerwcu 2016 r. nowego pieca przez spółkę CIECH Vitrosilicon w zakładzie w Iłowej, Grupa rozpoczęła realizację długoterminowego (do 2025 r.) kontraktu z koncernem Solvay na dostawę szklistego krzemianu sodu o łącznej wartości ok. 550 mln zł.
Obecnie ponad 50% przychodów Grupy CIECH pochodzi ze sprzedaży produktów poza granicę Polski, głównie do Europy, ale także do Azji, Afryki i na Bliski Wschód. Łącznie produkty CIECH trafiają do około setki państw. Międzynarodowy wymiar działalności CIECH wspiera także decyzja o rozpoczęciu notowań akcji Grupy na giełdzie we Frankfurcie od 23 sierpnia 2016 r.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...