2015-05-18
Ciech opublikował wyniki za pierwszy kwartał 2015 r. Przychody spółki były słabsze niż w analogicznym okresie roku wcześniejszego. Poprawił się za to zysk netto.
Przychody ze sprzedaży Ciechu w okresie styczeń – marzec 2015 r. wyniosły 817 mln zł. Rok wcześniej było to 845 mln zł, a w 2013 r. aż 993 mln zł. Spadek ten spowodowany był głównie zakończeniem kontraktu na sprzedaż siarki. Jednocześnie wynik netto osiągnął poziom 53 mln zł, podczas gdy przed rokiem, w pierwszym kwartale, było to 13 mln zł, a dwa lata temu 45 mln zł. Ciech wypracował także 210 mln zł marży brutto. To 21% więcej niż w analogicznym okresie rok temu.
- To był dobry kwartał dla Ciechu. Osiągnięte wyniki są potwierdzeniem umiejętności całej Grupy do maksymalnego wykorzystania dobrej sytuacji rynkowej. Pozytywny wpływ na nasze przychody miał m.in. wzrost cen sody, a do poprawy rentowności przyczynił się spadek cen nośników energetycznych, takich jak węgiel i gaz ziemny. Oczywiście to, że możemy dziś czerpać profity z dobrej koniunktury, jest efektem obranej strategii i skutecznej rozbudowy mocy produkcyjnych naszych zakładów. Warto podkreślić, że decyzje dotyczące tych inwestycji zapadały trzy lata temu, gdy spółka rozpoczęła program głębokiej restrukturyzacji i borykała się z poważnymi problemami finansowym – powiedział Dariusz Krawczyk, prezes zarządu Ciechu.
Do najważniejszych wydarzeń minionego kwartału w obszarze sprzedaży i marketingu Grupa Ciech zaliczyła trwającą restrukturyzację w spółce Ciech Sarzyna, w obrębie której odbywa się reorganizacja sprzedaży oraz uruchomiona została intensywna kampania reklamowa produktów segmentu Agro. Ponadto nastąpiła reorganizacja kanałów dystrybucji oraz poszerzenie oferowanego asortymentu. W portfolio Grupy w segmencie sodowym pojawił się również nowy produkt - sorbent służący do odsiarczania spalin. Ważnym elementem wizerunkowym jest również ujednolicenie nazw spółek w Grupie Ciech.
Kluczowym projektem inwestycyjnym realizowanym w pierwszym kwartale tego roku była rozbudowa mocy produkcyjnych zakładu sodowego w Inowrocławiu z obecnych 600 tys. ton do 800 tys. ton rocznie. Ukończony pierwszy etap inwestycji o nazwie projekt SODA +200 spowodował wzrost mocy zakładu o 60 tys. ton produktów rocznie. Całkowita wartość programu SODA +200 wynosi 265 mln zł. Równolegle, w sąsiednim zakładzie w Janikowie, zakończyła się inwestycja mająca na celu intensyfikację produkcji soli suchej. W jej wyniku produkcja tego asortymentu wzrosła z 1 tys. ton do 1,7 tys. ton produktu dziennie. To odpowiedź na odnotowywane zapotrzebowanie rynkowe, w efekcie którego zakład w Janikowie będzie przerabiał całość produkowanej soli mokrej na wysokogatunkową sól suchą. Całkowita wartość tej inwestycji to ponad 77 mln zł.
- Unowocześnianie zakładów produkcyjnych jest jednym z podstawowych filarów rozwoju Grupy Ciech, dlatego będziemy nadal poprawiać efektywność naszych fabryk, zwiększać ich moce produkcyjne oraz inwestować w ich potencjał – stwierdził Dariusz Krawczyk, prezes Ciechu.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...