2018-12-11
Stworzenie koncernu chemicznego, którego wynik EBITDA w 2021 roku będzie wypracowywany w minimum 35% z biznesów innych niż sodowy, a rozwój będzie oparty na zwiększaniu efektywności, jeszcze lepszej obsłudze klientów i ekspansji w obszarze specjalistycznych produktów – to główne założenia strategii Grupy CIECH na lata 2019-2021.
Podstawowe cele strategii Grupy CIECH są następujące:
W planach Grupy CIECH jest założenie, iż biznes sodowy, stanowiący obecnie podstawowy obszar działalności, ma wykorzystać swoje przewagi konkurencyjne dzięki zwiększeniu wydajności produkcji oraz podniesieniu jakości obsługi klientów, m.in. poprzez oferowanie pakietu usług dodatkowych. Zgodnie z zapisami nowej strategii, biznes Grupy CIECH będzie stopniowo dywersyfikowany.
Grupa od kilku lat intensywnie rozwija biznes solny. W ostatnich latach wprowadzone zostały nowe produkty (tabletki solne do uzdatniania wody), a w kwietniu bieżącego roku podjęta została decyzja o budowie nowego zakładu w Niemczech, który rozpocznie działalność w 2020 roku i docelowo zwiększy łączne moce produkcyjne Grupy do 1 mln ton soli suchej rocznie. W obszarze biznesu AGRO kontynuowany będzie program rozwoju własnych produktów, a także wykorzystania synergii wynikających z przejęcia hiszpańskiego dostawcy środków ochrony roślin – spółki Proplan. W efekcie zwiększy się oferta własnych produktów z obszaru środków ochrony roślin oraz sprzedaż zagraniczna. Do roku 2021 udział sprzedaży poza Polską w biznesie AGRO ma wzrosnąć do ok. 40% z obecnych 20%.
Zwiększone nakłady na innowacje i działalność R&D mają umożliwiać poszerzanie portfolio o produkty specjalistyczne. Równie ważnym celem tych działań jest zwiększenie efektywności produkcji, m.in. poprzez wprowadzenie inicjatyw stosowanych w ramach idei Przemysłu 4.0. Chodzi m.in. o rozwiązania typu predictive maintenance oraz inne narzędzia z pogranicza IT i zarządzania produkcją. Na wzrost efektywności będą miały wpływ planowane inwestycje odtworzeniowe i energetyczne (CIECH posiada dwie elektrociepłownie w Polsce i jedną w Niemczech).
- Przygotowaliśmy strategię stabilnego, precyzyjnie zaplanowanego rozwoju Grupy CIECH, którego efektem będzie dywersyfikacja biznesu, umocnienie wiodącej pozycji na rynku sody kalcynowanej, ekspansja w obszarze soli, wykorzystanie potencjału segmentu organicznego i synergii wewnątrzgrupowych w obszarze krzemianów. Ważnym elementem strategii jest wykorzystanie potencjału pracowników poprzez wdrażanie i udoskonalanie najlepszych praktyk z zakresu HR, a także innowacji i efektów prac działu R&D. W horyzoncie działania strategii nie narzucamy sobie ograniczeń w wyborze modelu rozwoju Grupy, potwierdzając elastyczne podejście do zarządzania portfelem aktywów. W 2021 roku CIECH ma być efektywnym i zdywersyfikowanym holdingiem chemicznym – mówi Dawid Jakubowicz, prezes zarządu CIECH S.A.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 3/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 2/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
PCI Days – trzy dni współpracy, inspirujących spotkań i wyznaczania nowych standardów w branży
VI edycja Targów Pharma & Cosmetic Industry Trade Fair odbyła się w dniach 11-13 czerwca 2025...
Konferencja Przemysłu Kosmetycznego – bardzo duży sukces inauguracyjnej odsłony
28 maja br. odbyła się pierwsza edycja Międzynarodowej Konferencji Przemysłu Kosmetycznego. Organizatorem...
Konferencja Przemysłu Detergentowego: trendy, legislacja, surowce – moc wiedzy w jednym miejscu
27 maja br. odbyła się 14. edycja Międzynarodowej Konferencji Przemysłu Detergentowego. Wydarzenie...
Targi in-cosmetics Global areną kosmetycznych nowości
Targi in-cosmetics Global 2025, które odbyły się w dniach 8–10 kwietnia w Amsterdamie,...