2016-05-16
Grupa CIECH z zadowoleniem przyjęła swoje wyniki osiągnięte w pierwszym kwartale tego roku. W okresie styczeń – marzec 2016 r. jej skonsolidowane przychody wyniosły 826 mln zł (wzrost o 1,1% względem analogicznego okresu minionego roku), a zysk netto ukształtował się na poziomie 102 mln zł (wzrost o 92,1%).
- Wypracowane przez nas wyniki potwierdzają słuszność założeń przyjętych w strategii Grupy CIECH. W pierwszym kwartale 2016 r. zakończyliśmy projekt rozbudowy mocy produkcyjnych SODA +200, a w segmencie organicznym wprowadziliśmy nową linię produktową Ziemovit. Dążymy do tego, by Grupa była w coraz lepszej kondycji. Konsekwentnie realizujemy nasze cele długofalowe, przekształcając CIECH w firmę globalną – powiedział Maciej Tybura, prezes zarządu CIECH.
Cieniem na działalności CIECH kładzie się jedynie kwestia śledztwa prokuratorskiego związanego z procesem prywatyzacji spółki w 2014 r.
Działalność Grupy CIECH w ciągu pierwszego kwartału 2016 r. koncentrowała się na czterech segmentach branżowych: sodowym, organicznym, krzemianach i szkle oraz segmencie transportowym. Na te cztery obszary przypadło łącznie ponad 90% przychodów firmy. Największy w nich udział (71,3%) miał segment sodowy. Pozytywny wpływ na wyniki w nim osiągnięte miała sprzedaż dodatkowych wolumenów produktu. Spółce sprzyjały również niższe ceny surowców energetycznych i wsadu surowcowego (gaz, węgiel, koks), a dodatkowym wsparciem było osłabienie się złotego i rumuńskiego leja.
Ważnym zdarzeniem w Grupie CIECH na początku tego roku było zakończenie rozbudowy mocy produkcyjnych zakładów sodowych. Projekt SODA +200, polegający na unowocześnieniu zakładów produkcyjnych, jest jednym z podstawowych filarów rozwoju przedsiębiorstwa. W 2015 r. przeprowadzono pierwszy etap rozbudowy mocy produkcyjnych zakładu sodowego w Inowrocławiu. W pierwszym kwartale tego roku projekt zamknięto. W efekcie moce produkcyjne wzrosły z 600 tys. ton rocznie do 800 tys. ton rocznie. Całkowita wartość programu SODA +200 wyniesie około 300 mln zł. Oddano także do użytku nową linię produktową w segmencie organicznym. Spółka CIECH Sarzyna, największy polski producent środków ochrony roślin, zaprezentował markę Ziemovit, na którą składają się m.in. dwa środki ochrony roślin.
W omawianym okresie kontynuowana była także inwestycja w spółce CIECH Vitrosilicon, polegająca na budowie nowego pieca do produkcji krzemianu sodu. Do pozytywnych czynników pierwszego kwartału 2016 r. należy również zaliczyć niższy koszt obsługi długu, jako skutek operacji refinansowania zadłużenia Grupy zakończonej w końcówce ubiegłego roku. Wpłynęło to pomyślnie na wzrost zysku netto.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...