2018-04-23
Grupa CIECH od dawna ma już zakontraktowaną na 2018 r. całą sprzedaż w segmencie sodowym.
- Rok 2017 postawił przed nami szereg wyzwań rynkowych, przede wszystkim w postaci wysokich cen naszych głównych surowców, niższych cen sody kalcynowanej oraz umocnienia się złotego i rumuńskiego leja w stosunku do głównych walut. Osiągane marże były niższe niż przed rokiem, ale wciąż są to bardzo atrakcyjne poziomy. Marża EBITDA ukształtowała się na poziomie 22,6%, a marża netto 11%. Wypracowanie takich wyników było możliwe dzięki konsekwentnej realizacji naszej strategii, czyli rozwoju w kierunku coraz bardziej zdywersyfikowanej grupy chemicznej. Pracowaliśmy nad tym głównie poprzez rozwój produktowy i ekspansję międzynarodową niemal w każdym obszarze działalności. Realizowaliśmy także szereg projektów inwestycyjnych oraz pracowaliśmy nad jakością i stabilnością współpracy z naszymi partnerami – tłumaczy Maciej Tybura, prezes zarządu Grupy CIECH.
Przyznaje, że w obszarze sody kalcynowanej firma znacząco rozwinęła kompetencje logistyczne i efektywnie przeprowadziła proces kontraktacji na 2018 rok. Negocjacje stały pod znakiem oczekiwania zwiększonej podaży na rynku, ale jednocześnie pomagała spółce sytuacja w Chinach, gdzie nastąpiło ograniczenie eksportu.
- Na 2018 rok udało nam się zakontraktować cały założony wolumen i osiągnąć satysfakcjonujące ceny. Jest to nie tylko efekt czynników rynkowych, ale także wysiłków naszych sił sprzedażowych. Soda oczyszczona i sól to przede wszystkim koncentracja na rozwoju produktowym poprzez inwestycje. Mam na myśli głównie budowę nowej linii produkcyjnej do wytwarzania sody farmaceutycznej, w tym sody do dializ oraz nową warzelnię soli. Obie inwestycje są zlokalizowane w Niemczech, ale w zakresie soli finalna decyzja jeszcze nie zapadła. Planujemy ją podjąć w ciągu najbliższych kwartałów. Poza tym, rozwijamy także portfolio o zupełnie nowe produkty – w Polsce ruszy niebawem produkcja lizawek solnych dla zwierząt oraz granulatu solnego do zmywarek. Konsekwentnie więc zmierzamy w kierunku większej specjalizacji produktów, co jest naszym pomysłem na widoczne zwiększenie marż w długim terminie. Nie zapominamy o wyzwaniach. Kontynuujemy naszą strategię rozwoju, która opiera się obecnie na dwóch filarach – dalszym umacnianiu naszej pozycji w biznesie sody kalcynowanej oraz rozwoju produktów specjalistycznych, szczególnie w obszarze sody oczyszczonej, soli i środków ochrony roślin. W tym celu będziemy
kontynuować rozpoczęte inwestycje, w tym w obszarze R&D, dalej rozwijać portfolio produktowe, wzmacniać siły sprzedażowe, utrzymywać wysoką jakość naszych produktów oraz pracować nad jeszcze lepszymi relacjami z klientami. Jednocześnie, nie zamykamy się na nowe możliwości i jeśli pojawią się nowe, interesujące projekty, to nie wykluczamy ich realizacji – zapewnił prezes Grupy CIECH.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...