2021-09-21
Co istotne, na czele hierarchii jakościowej, za którą podążają również ceny wyrobów (uważanych za absolutnie highendowe), znajdują się w świadomości lokalnych klientów kosmetyki europejskie. Warunkiem popularności produktów z naszego kontynentu na rynku chińskim jest jednak globalna rozpoznawalność ich marek. W świadomości tamtejszych konsumentów, zwłaszcza pań, produkt markowy i drogi utożsamiany jest z wysoką jakością. Jest to jeden z czynników, z powodu których polskim producentom, plasującym się bardziej w segmencie value for money, tak trudno jest zaistnieć na rynku najludniejszego kraju świata (o czym mowa w dalszej części artykułu). Bardzo wysoko na rynku chińskim cenione są również produkty japońskich firm kosmetycznych. W dalszej kolejności pod względem uznania wśród chińskich konsumentów plasują się kosmetyki z Korei Południowej, USA oraz wielu innych krajów azjatyckich, z którymi polskim firmom bardzo trudno jest z kolei konkurować na polu kosztowym.
Społeczeństwo chińskie pod wieloma względami przeszło na przestrzeni ostatnich lat gruntowne przemiany. Jedną z najważniejszych jest zwrot ku ekologii. Rosnący przez lata problem zanieczyszczenia środowiska urósł w Państwie Środka do rangi jednego z najważniejszych strategicznych wyzwań gospodarczych. I trzeba przyznać, że Chiny odnoszą na tym polu coraz większe sukcesy, w minionych latach wyrastając m.in. na globalnego lidera branży energetyki odnawialnej. Walka o czystsze powietrze poskutkowała również zwiększającym się zainteresowaniem produktami zawierającymi ekologiczny i neutralny dla zdrowia ludzkiego skład. Świadomość w tym zakresie wzrosła nawet jeszcze bardziej pod wpływem pandemii COVID-19, która istotnie podniosła dbałość chińskiego społeczeństwa o stan swojego zdrowia. Trend ten wspiera bardzo rozwojową, rosnącą w siłę niszę kosmetyków naturalnych.
Wszystko to sprawia, że chiński rynek kosmetyczny od lat rośnie w szybkim tempie, a wzrostu tego nie zdoła powstrzymać nawet pandemia, która przy nadzwyczaj silnym rygorze sanitarnym obniża przecież realne zapotrzebowanie na tego typu wyroby. Z punktu widzenia firm eksportujących na ten rynek, zwłaszcza z tak odległych krajów, jak Polska, stawia im on jednak dość istotne bariery. Jedną z nich, wynikającą m.in. z silnego przywiązania chińskich konsumentów do marek, jest bardzo powszechne zjawisko piractwa gospodarczego. Liczba podróbek firmowych produktów krążących po chińskim rynku jest przytłaczająca. Ofiarami tego zjawiska stają się jednak przede wszystkim producenci zachodnioeuropejscy, których produkty są najczęstszym celem ataków oszustów.
"Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 1/2025
20.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2024
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2024
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
Bilety - XIV Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Detergentowego
639.60 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Legislacja, trendy i surowce: X edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej
3 grudnia 2024 r. odbyła się w Warszawie 10. edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej. W...
Marki własne w Kielcach
6 i 7 listopada br. do Targów Kielce na Targi Marek Własnych przyjechali przedstawiciele sektora marek...
Targi Packaging Innovations stałym punktem w branży opakowaniowej
W dniach 9-10 października br. w EXPO Kraków, odbyła się 16. edycja Międzynarodowych Targów...
Targi Warsaw Pack ważne dla sektora opakowań
Warsaw Pack to wydarzenie, gdzie liderzy branży prezentują najnowsze technologie pakowania i...