Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Chiny – rynek o niemal nieograniczonym potencjale

2021-09-21

Co istotne, na czele hierarchii jakościowej, za którą podążają również ceny wyrobów (uważanych za absolutnie highendowe), znajdują się w świadomości lokalnych klientów kosmetyki europejskie. Warunkiem popularności produktów z naszego kontynentu na rynku chińskim jest jednak globalna rozpoznawalność ich marek. W świadomości tamtejszych konsumentów, zwłaszcza pań, produkt markowy i drogi utożsamiany jest z wysoką jakością. Jest to jeden z czynników, z powodu których polskim producentom, plasującym się bardziej w segmencie value for money, tak trudno jest zaistnieć na rynku najludniejszego kraju świata (o czym mowa w dalszej części artykułu). Bardzo wysoko na rynku chińskim cenione są również produkty japońskich firm kosmetycznych. W dalszej kolejności pod względem uznania wśród chińskich konsumentów plasują się kosmetyki z Korei Południowej, USA oraz wielu innych krajów azjatyckich, z którymi polskim firmom bardzo trudno jest z kolei konkurować na polu kosztowym.

Społeczeństwo chińskie pod wieloma względami przeszło na przestrzeni ostatnich lat gruntowne przemiany. Jedną z najważniejszych jest zwrot ku ekologii. Rosnący przez lata problem zanieczyszczenia środowiska urósł w Państwie Środka do rangi jednego z najważniejszych strategicznych wyzwań gospodarczych. I trzeba przyznać, że Chiny odnoszą na tym polu coraz większe sukcesy, w minionych latach wyrastając m.in. na globalnego lidera branży energetyki odnawialnej. Walka o czystsze powietrze poskutkowała również zwiększającym się zainteresowaniem produktami zawierającymi ekologiczny i neutralny dla zdrowia ludzkiego skład. Świadomość w tym zakresie wzrosła nawet jeszcze bardziej pod wpływem pandemii COVID-19, która istotnie podniosła dbałość chińskiego społeczeństwa o stan swojego zdrowia. Trend ten wspiera bardzo rozwojową, rosnącą w siłę niszę kosmetyków naturalnych.

Wszystko to sprawia, że chiński rynek kosmetyczny od lat rośnie w szybkim tempie, a wzrostu tego nie zdoła powstrzymać nawet pandemia, która przy nadzwyczaj silnym rygorze sanitarnym obniża przecież realne zapotrzebowanie na tego typu wyroby. Z punktu widzenia firm eksportujących na ten rynek, zwłaszcza z tak odległych krajów, jak Polska, stawia im on jednak dość istotne bariery. Jedną z nich, wynikającą m.in. z silnego przywiązania chińskich konsumentów do marek, jest bardzo powszechne zjawisko piractwa gospodarczego. Liczba podróbek firmowych produktów krążących po chińskim rynku jest przytłaczająca. Ofiarami tego zjawiska stają się jednak przede wszystkim producenci zachodnioeuropejscy, których produkty są najczęstszym celem ataków oszustów.


\
CAŁA TREŚĆ DOSTĘPNA W "Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" nr 3/2021

"Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.


Chinyprzemysł kosmetycznykosmetykidetergentychemia gospodarcza

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności





WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)





WięcejSonda

Czy ceny energii mają wpływ na działalność Twojej firmy?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie