Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Chiny – rynek o niemal nieograniczonym potencjale

2021-09-21

Chiński rynek chemikaliów konsumpcyjnych, zwłaszcza kosmetyków, notował w drugiej połowie minionej dekady prawdziwy boom popytowy. Jego ewidentnymi beneficjentami byli w tym czasie m.in. producenci z Europy Zachodniej, którzy konsekwentnie zwiększali eksport do tego kraju, osiągając w niektórych przypadkach naprawdę imponujące rozmiary. Olbrzymi potencjał chińskiego rynku do tej pory umykał jednak polskim eksporterom, dla których pewne bariery, były zbyt trudne do przeskoczenia.

Kosmetyki w Chinach – olbrzymi potencjał rynkowy, rosnące przywiązanie konsumentów do jakości

Chiny to obecnie najbardziej perspektywiczny rynek kosmetyczny na świecie. Jeszcze przed pandemią rozwijał się on w bardzo dynamicznym tempie (8% średniorocznie w latach 2012-2019), osiągając w 2019 roku wartość 426 mld juanów (ponad 60 mld dol.). Uczyniło to z Państwa Środka drugi największy rynek sprzedaży tych produktów na całym świecie (po Stanach Zjednoczonych). I choć pandemiczny rok 2020 przyniósł w tym względzie drobną korektę (szacuje się, iż w 2020 r. wartość sprzedaży kosmetyków zmalała o 7% r/r), to w roku bieżącym oczekuje się, iż rynek chiński osiągnie kolejny rekord
sprzedaży.

Do czynników, które szczególnie napędzały przed kryzysem popyt na kosmetyki w Chinach były m.in. postępująca urbanizacja, szybko rosnące dochody ludności, jak również wydatny wpływ social media. Bardzo ważny z punktu widzenia wydatków na kosmetyki jest nieustanny i dynamiczny rozwój tamtejszej klasy średniej. Spora wartościowo część rynku przeżywa ponadto obecnie prawdziwy boom popytowy na produkty z wyższych półek, często firmowane markami zachodnich firm. Według informacji Statista takie prestiżowe wyroby mogą odpowiadać za nawet około 25% łącznych wydatków na kosmetyki w Państwie Środka. Upgrade używanych produktów kosmetycznych to powszechny obecnie trend konsumencki, potęgujący wartościowe efekty i tak widocznego w ostatniej dekadzie dynamicznego wzrostu chińskiego rynku w ujęciu ilościowym.


\
CAŁA TREŚĆ DOSTĘPNA W "Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" nr 3/2021

"Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.


Chinyprzemysł kosmetycznykosmetykidetergentychemia gospodarcza

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności





WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)





WięcejSonda

Czy ceny energii mają wpływ na działalność Twojej firmy?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie