2021-09-21
Chiński rynek chemikaliów konsumpcyjnych, zwłaszcza kosmetyków, notował w drugiej połowie minionej dekady prawdziwy boom popytowy. Jego ewidentnymi beneficjentami byli w tym czasie m.in. producenci z Europy Zachodniej, którzy konsekwentnie zwiększali eksport do tego kraju, osiągając w niektórych przypadkach naprawdę imponujące rozmiary. Olbrzymi potencjał chińskiego rynku do tej pory umykał jednak polskim eksporterom, dla których pewne bariery, były zbyt trudne do przeskoczenia.
Kosmetyki w Chinach – olbrzymi potencjał rynkowy, rosnące przywiązanie konsumentów do jakości
Chiny to obecnie najbardziej perspektywiczny rynek kosmetyczny na świecie. Jeszcze przed pandemią rozwijał się on w bardzo dynamicznym tempie (8% średniorocznie w latach 2012-2019), osiągając w 2019 roku wartość 426 mld juanów (ponad 60 mld dol.). Uczyniło to z Państwa Środka drugi największy rynek sprzedaży tych produktów na całym świecie (po Stanach Zjednoczonych). I choć pandemiczny rok 2020 przyniósł w tym względzie drobną korektę (szacuje się, iż w 2020 r. wartość sprzedaży kosmetyków zmalała o 7% r/r), to w roku bieżącym oczekuje się, iż rynek chiński osiągnie kolejny rekord
sprzedaży.
Do czynników, które szczególnie napędzały przed kryzysem popyt na kosmetyki w Chinach były m.in. postępująca urbanizacja, szybko rosnące dochody ludności, jak również wydatny wpływ social media. Bardzo ważny z punktu widzenia wydatków na kosmetyki jest nieustanny i dynamiczny rozwój tamtejszej klasy średniej. Spora wartościowo część rynku przeżywa ponadto obecnie prawdziwy boom popytowy na produkty z wyższych półek, często firmowane markami zachodnich firm. Według informacji Statista takie prestiżowe wyroby mogą odpowiadać za nawet około 25% łącznych wydatków na kosmetyki w Państwie Środka. Upgrade używanych produktów kosmetycznych to powszechny obecnie trend konsumencki, potęgujący wartościowe efekty i tak widocznego w ostatniej dekadzie dynamicznego wzrostu chińskiego rynku w ujęciu ilościowym.

"Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 5/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 3/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
PCI Days – trzy dni współpracy, inspirujących spotkań i wyznaczania nowych standardów w branży
VI edycja Targów Pharma & Cosmetic Industry Trade Fair odbyła się w dniach 11-13 czerwca 2025...
Konferencja Przemysłu Kosmetycznego – bardzo duży sukces inauguracyjnej odsłony
28 maja br. odbyła się pierwsza edycja Międzynarodowej Konferencji Przemysłu Kosmetycznego. Organizatorem...
Konferencja Przemysłu Detergentowego: trendy, legislacja, surowce – moc wiedzy w jednym miejscu
27 maja br. odbyła się 14. edycja Międzynarodowej Konferencji Przemysłu Detergentowego. Wydarzenie...
Targi in-cosmetics Global areną kosmetycznych nowości
Targi in-cosmetics Global 2025, które odbyły się w dniach 8–10 kwietnia w Amsterdamie,...