2021-09-21
Chiński rynek chemikaliów konsumpcyjnych, zwłaszcza kosmetyków, notował w drugiej połowie minionej dekady prawdziwy boom popytowy. Jego ewidentnymi beneficjentami byli w tym czasie m.in. producenci z Europy Zachodniej, którzy konsekwentnie zwiększali eksport do tego kraju, osiągając w niektórych przypadkach naprawdę imponujące rozmiary. Olbrzymi potencjał chińskiego rynku do tej pory umykał jednak polskim eksporterom, dla których pewne bariery, były zbyt trudne do przeskoczenia.
Kosmetyki w Chinach – olbrzymi potencjał rynkowy, rosnące przywiązanie konsumentów do jakości
Chiny to obecnie najbardziej perspektywiczny rynek kosmetyczny na świecie. Jeszcze przed pandemią rozwijał się on w bardzo dynamicznym tempie (8% średniorocznie w latach 2012-2019), osiągając w 2019 roku wartość 426 mld juanów (ponad 60 mld dol.). Uczyniło to z Państwa Środka drugi największy rynek sprzedaży tych produktów na całym świecie (po Stanach Zjednoczonych). I choć pandemiczny rok 2020 przyniósł w tym względzie drobną korektę (szacuje się, iż w 2020 r. wartość sprzedaży kosmetyków zmalała o 7% r/r), to w roku bieżącym oczekuje się, iż rynek chiński osiągnie kolejny rekord
sprzedaży.
Do czynników, które szczególnie napędzały przed kryzysem popyt na kosmetyki w Chinach były m.in. postępująca urbanizacja, szybko rosnące dochody ludności, jak również wydatny wpływ social media. Bardzo ważny z punktu widzenia wydatków na kosmetyki jest nieustanny i dynamiczny rozwój tamtejszej klasy średniej. Spora wartościowo część rynku przeżywa ponadto obecnie prawdziwy boom popytowy na produkty z wyższych półek, często firmowane markami zachodnich firm. Według informacji Statista takie prestiżowe wyroby mogą odpowiadać za nawet około 25% łącznych wydatków na kosmetyki w Państwie Środka. Upgrade używanych produktów kosmetycznych to powszechny obecnie trend konsumencki, potęgujący wartościowe efekty i tak widocznego w ostatniej dekadzie dynamicznego wzrostu chińskiego rynku w ujęciu ilościowym.
"Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 1/2024
20.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 1/2024
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2023
25.00 zł
Bilety - XIII Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Chemii Gospodarczej
553.50 zł
Wpis zaawansowany w Katalogu Firm
861.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Targi Kompozyt – Expo atrakcyjne dla branży
W Krakowie odbyła się 12 edycja Międzynarodowych Targów Materiałów, Technologii i...
Nowości na Taropaku w Poznaniu
Ponad 10 tys. zwiedzających, 100 wystawców, liczne nowości i premiery – tak wyglądały Targi...
XII Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Chemii Gospodarczej dla ponad 190 osób
6 czerwca 2023 r. w Warszawie odbyła się 12 edycja Międzynarodowej Konferencji Przemysłu Chemii...
Bogactwo nowości na in-cosmetics Global w Barcelonie
W Barcelonie odbyły się kosmetyczne targi in-cosmetics Global. To jedna z najważniejszych europejskich wystaw...