Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety
REKLAMA

Chemikalia konsumpcyjne za Odrą. Polscy producenci z coraz mocniejszą pozycją

2022-03-31

Połowa omawianych kwot przypadła w ostatnich dwóch latach na sprzedaż szerokiej kategorii kosmetyków do pielęgnacji skóry oraz do makijażu. To o kilka punktów procentowych więcej niż udział tego segmentu w łącznym polskim eksporcie kosmetyków. Ponadprzeciętny jest również udział w polskim eksporcie do Niemiec wyrobów toaletowych, a więc kosmetyków codziennego użytku. W 2020 r. kategoria ta odpowiadała za 28% sprzedaży polskich kosmetyków za zachodnią granicę (wobec 23% udziału tego segmentu w łącznym eksporcie kosmetyków). Warto zaznaczyć, iż łączny eksport do Niemiec kosmetyków do pielęgnacji skóry i do makijażu od wielu lat rośnie w tempie dwucyfrowym i nie powstrzymał tego nawet kryzys wywołany przez COVID-19 (i to pomimo tego, iż kosmetyki kolorowe są jedną z kategorii najbardziej wrażliwych na negatywny wpływ pandemii i z pewnością „ciągnęły w dół” omawiane wskaźniki w ostatnich dwóch latach). Bardzo dobrze (podobnie jak w przypadku innych kierunków geograficznych) zachowała się również w trakcie pandemii sprzedaż na rynek niemiecki wyrobów toaletowych – w samym 2020 r. wzrosła aż o 17% r/r, by w okresie styczeń – wrzesień 2021 r. zwiększyć się o kolejne 13% r/r. Kolejną kategorią produktową, która po 2015 r. notowała bardzo dynamiczny wzrost sprzedaży za Odrę i Nysę Łużycką były kosmetyki do pielęgnacji włosów. W całej drugiej połowie ubiegłej dekady zwiększyła się ona łącznie blisko 2,5-krotnie, w 2020 r. odpowiadając za 9% polskiego eksportu kosmetyków na analizowany rynek. W pierwszych trzech kwartałach 2021 r., po blisko 20% wzroście sprzedaży r/r, udział ten zwiększył się do około 10%.


\
CAŁA TREŚĆ DOSTĘPNA W "Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" nr 1/2022

"Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.


przemysł kosmetycznykosmetykichemia gospodarczadetergenty

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


REKLAMA

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności

REKLAMA


WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)

REKLAMA


WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)

REKLAMA


WięcejSonda

Czy przemysł wykorzysta środki z KPO?

Zobacz wyniki

REKLAMA

WięcejW obiektywie