2022-03-31
Połowa omawianych kwot przypadła w ostatnich dwóch latach na sprzedaż szerokiej kategorii kosmetyków do pielęgnacji skóry oraz do makijażu. To o kilka punktów procentowych więcej niż udział tego segmentu w łącznym polskim eksporcie kosmetyków. Ponadprzeciętny jest również udział w polskim eksporcie do Niemiec wyrobów toaletowych, a więc kosmetyków codziennego użytku. W 2020 r. kategoria ta odpowiadała za 28% sprzedaży polskich kosmetyków za zachodnią granicę (wobec 23% udziału tego segmentu w łącznym eksporcie kosmetyków). Warto zaznaczyć, iż łączny eksport do Niemiec kosmetyków do pielęgnacji skóry i do makijażu od wielu lat rośnie w tempie dwucyfrowym i nie powstrzymał tego nawet kryzys wywołany przez COVID-19 (i to pomimo tego, iż kosmetyki kolorowe są jedną z kategorii najbardziej wrażliwych na negatywny wpływ pandemii i z pewnością „ciągnęły w dół” omawiane wskaźniki w ostatnich dwóch latach). Bardzo dobrze (podobnie jak w przypadku innych kierunków geograficznych) zachowała się również w trakcie pandemii sprzedaż na rynek niemiecki wyrobów toaletowych – w samym 2020 r. wzrosła aż o 17% r/r, by w okresie styczeń – wrzesień 2021 r. zwiększyć się o kolejne 13% r/r. Kolejną kategorią produktową, która po 2015 r. notowała bardzo dynamiczny wzrost sprzedaży za Odrę i Nysę Łużycką były kosmetyki do pielęgnacji włosów. W całej drugiej połowie ubiegłej dekady zwiększyła się ona łącznie blisko 2,5-krotnie, w 2020 r. odpowiadając za 9% polskiego eksportu kosmetyków na analizowany rynek. W pierwszych trzech kwartałach 2021 r., po blisko 20% wzroście sprzedaży r/r, udział ten zwiększył się do około 10%.

"Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...