2022-03-31
Połowa omawianych kwot przypadła w ostatnich dwóch latach na sprzedaż szerokiej kategorii kosmetyków do pielęgnacji skóry oraz do makijażu. To o kilka punktów procentowych więcej niż udział tego segmentu w łącznym polskim eksporcie kosmetyków. Ponadprzeciętny jest również udział w polskim eksporcie do Niemiec wyrobów toaletowych, a więc kosmetyków codziennego użytku. W 2020 r. kategoria ta odpowiadała za 28% sprzedaży polskich kosmetyków za zachodnią granicę (wobec 23% udziału tego segmentu w łącznym eksporcie kosmetyków). Warto zaznaczyć, iż łączny eksport do Niemiec kosmetyków do pielęgnacji skóry i do makijażu od wielu lat rośnie w tempie dwucyfrowym i nie powstrzymał tego nawet kryzys wywołany przez COVID-19 (i to pomimo tego, iż kosmetyki kolorowe są jedną z kategorii najbardziej wrażliwych na negatywny wpływ pandemii i z pewnością „ciągnęły w dół” omawiane wskaźniki w ostatnich dwóch latach). Bardzo dobrze (podobnie jak w przypadku innych kierunków geograficznych) zachowała się również w trakcie pandemii sprzedaż na rynek niemiecki wyrobów toaletowych – w samym 2020 r. wzrosła aż o 17% r/r, by w okresie styczeń – wrzesień 2021 r. zwiększyć się o kolejne 13% r/r. Kolejną kategorią produktową, która po 2015 r. notowała bardzo dynamiczny wzrost sprzedaży za Odrę i Nysę Łużycką były kosmetyki do pielęgnacji włosów. W całej drugiej połowie ubiegłej dekady zwiększyła się ona łącznie blisko 2,5-krotnie, w 2020 r. odpowiadając za 9% polskiego eksportu kosmetyków na analizowany rynek. W pierwszych trzech kwartałach 2021 r., po blisko 20% wzroście sprzedaży r/r, udział ten zwiększył się do około 10%.
"Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2024
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2024
30.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Legislacja, trendy i surowce: X edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej
3 grudnia 2024 r. odbyła się w Warszawie 10. edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej. W...
Marki własne w Kielcach
6 i 7 listopada br. do Targów Kielce na Targi Marek Własnych przyjechali przedstawiciele sektora marek...
Targi Packaging Innovations stałym punktem w branży opakowaniowej
W dniach 9-10 października br. w EXPO Kraków, odbyła się 16. edycja Międzynarodowych Targów...
Targi Warsaw Pack ważne dla sektora opakowań
Warsaw Pack to wydarzenie, gdzie liderzy branży prezentują najnowsze technologie pakowania i...