Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety
REKLAMA
REKLAMA

Chemia nadal najważniejsza dla TPG

2025-03-17

Grupa Trans Polonia potwierdza pierwszoplanowe znaczenie przemysłu chemicznego dla własnej działalności.

Firma poinformowała, że w minionym roku szczególnie istotnym obszarem dla przewozów płynnej chemii okazał się zespół portów Antwerpia– Rotterdam-Amsterdam wraz z niemieckim obszarem Ren-Ruhra. Na obydwa te obszary przypada ok. 40% produkcji petrochemicznej w UE.

– To strategiczne regiony dla europejskiego rynku petrochemicznego, a zarazem kluczowe obszary działalności Trans Polonii. Nie bez powodu nasze zagraniczne siedziby znajdują się właśnie w pobliżu zagłębia Ruhry oraz portów ARA. Dzięki temu jesteśmy jeszcze bliżej klientów i szybko odpowiadamy na ich potrzeby. Systematycznie umacniamy naszą pozycję jako sprawdzony przewoźnik i wiarygodny partner. Wizytówką i znakiem rozpoznawczym Grupy Trans Polonia są przewozy najbardziej wymagających produktów – podkreśla Adriana Bosiacka, dyrektor operacyjna i członek Zarządu Trans Polonia SA.

Port w Antwerpii- obsłużył w 2024 r. 278 milionów ton ładunków, co stanowi wzrost o 2,3% w porównaniu z 2023 r. Sektor chemiczny zanotował gwałtowny wzrost przeładunków, bo aż o 14,8%, do czego przyczynił się 60% wzrost sektora biopaliw.

Przy okazji warto zwrócić uwagę na to, że porty Holandii, Włoch i Hiszpanii były tymi, w których obsłużono najwięcej ładunków morskich – w każdym z nich było to ponad 128 mln ton towarów.

– Są to kluczowe punkty na naszej mapie logistycznej. Działalność TPG jest silnie związana z rynkami zachodnioeuropejskimi, stąd rozbudowa naszych spółek i prowadzonych przez nich aktywności w tamtej części UE. Specyfika przewozów, które realizujemy, sprawia, że koncentrujemy się wokół kluczowych miejsc rozładunku i przeładunku płynnej chemii. W 2025 roku rynek może ewoluować w sposób mniej przewidywalny, a długofalowe strategie będą częściej ustępować miejsca elastycznemu reagowaniu na pojawiające się możliwości. Jesteśmy gotowi na te zmiany – uważnie obserwujemy rynek i dostosowujemy nasze działania, aby jak najlepiej odpowiadać na nowe wyzwania – zapewnia Adriana Bosiacka.


Grupa Trans PoloniatransportARA

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


REKLAMA

WięcejSklep

Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych

95.00 zł

Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków

94.00 zł

Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych

78.00 zł

“Chemia i Biznes” nr 2/2025

Nowość!Dostęp online

20.00 zł

"Kosmetyki i Detergenty" nr 1/2025

Nowość!Dostęp online

30.00 zł

Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania

108.00 zł

Bilety - XIV Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Detergentowego

Nowość!

639.60 zł

Bilety - I Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Kosmetycznego

Nowość!

639.60 zł

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności

REKLAMA


WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)

REKLAMA


WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)

REKLAMA


WięcejSonda

Czy przemysł wykorzysta środki z KPO?

Zobacz wyniki

REKLAMA
REKLAMA

WięcejW obiektywie