Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety
REKLAMA

Cele Grupy Azoty w obszarze agro, tworzyw, poliolefin, pigmentów, mocznika i alkoholi oxo

2023-05-09

Grupa Azoty potwierdziła kierunki swojej przyszłej aktywności, zapisane już w przyjętej i obowiązującej w firmie strategii rozwoju. Działania firmy odnoszą się do jej poszczególnych segmentów biznesowych: AGRO, Tworzyw, Poliolefin, Pigmentów, Mocznika Tech i Oxoplast.

Cele strategiczne Segmentu AGRO Grupy Azoty obejmują:

  • utrzymanie pozycji lidera produkcji nawozowej w Polsce,
  • ekspansję na nowych rynkach zbytu,
  • wzmocnienie czołowej pozycji w Europie,
  • współpracę z dystrybutorami nawozów i koncentrację na przekonaniu partnerów handlowych do podążania za kluczowymi wartościami Grupy Azoty.

Domeną Grupy Azoty będzie produkcja i sprzedaż nawozów mineralnych, azotowych, azotowych z siarką, dwu- i wieloskładnikowych. Dodatkowo, w  perspektywie 2030 r., Grupa Azoty  planuje uzupełnienie portfolio produktowego.

Cele strategiczne Segmentu Tworzywa Grupy Azoty obejmują: 

  • proaktywne wykorzystywanie szans w związku z dostosowywaniem się firmy do zmieniającego otoczenia związanego z Gospodarką Obiegu Zamkniętego,
  • umocnienie pozycji lidera w zakresie produkcji tworzyw modyfikowanych w Polsce,
  • dywersyfikację portfela produktowego compoundów na bazie PA6,
  • rozszerzenie portfela produktowego o nowe tworzywa specjalistyczne,
  • zwiększenie stopnia informatyzacji i automatyzacji procesów.

Cele strategiczne Segmentu Oxoplast Grupy Azoty obejmują:

  • dywersyfikację portfolio produktowego,
  • zwiększenie elastyczności produkcji,
  • wzrost obecności i ekspozycji rynkowej segmentu na rynku pozaeuropejskim,
  • bieżącą analizę pozycji konkurencyjnej oraz percepcji klientów.

Cele strategiczne Segmentu Pigmenty Grupy Azoty obejmują:

  • prowadzenie działań mających na celu minimalizację kosztów realizowanych procesów,
  • koncentrację sprzedaży bieli tytanowej oraz jej realizację przez wybrane i sprawdzone kanały,
  • utrzymanie sprzedaży do kluczowych klientów,
  • wykorzystanie sztucznej inteligencji do modelowania procesów, optymalizacji, zaawansowanej kontroli i usuwania wąskich gardeł.

Cele strategiczne Segmentu Mocznik Tech Grupy Azoty obejmują:

  • rozszerzenie portfolio produktowego o wysokomarżowe produkty,
  • ekspansję sprzedażową na nowe rynki,
  • zwiększenie możliwości magazynowych dla roztworów mocznika.

Cele strategiczne Segmentu Poliolefiny Grupy Azoty obejmują: 

  • terminowe zakończenie inwestycji „Polimery Police”,
  • osiągnięcie zakładanych pełnych mocy wytwórczych instalacji polipropylenu,
  • rozpoczęcie działalności na rynku polipropylenu, budowę bazy klientów i dystrybutorów zapewniającą długotrwałe relacje biznesowe,
  • osiągnięcie stabilnej pozycji rynkowej oraz rozwój na rynku zaawansowanych produktów polimerowych,
  • rozwój w obszarze B+R, w tym wdrożenie rozwiązań z zakresu Gospodarki Obiegu Zamkniętego.


Grupa Azotynawozytworzywapolipropylenmocznikprzemysł chemiczny

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


REKLAMA

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności

REKLAMA


WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)

REKLAMA


WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)

REKLAMA


WięcejSonda

Czy przemysł wykorzysta środki z KPO?

Zobacz wyniki

REKLAMA

WięcejW obiektywie