Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety
REKLAMA

Branża kosmetyczna – stan obecny i perspektywy w obliczu kryzysu wywołanego przez pandemię COVID-19

2022-03-31  / Autor: Karolina Sędzimir, Anna Senderowicz, PKO Bank Polski

Pomimo pandemii sektor kosmetyczny należy do prężnie rozwijających się rynków konsumenckich. W szczególności napędzany jest przez segment kosmetyków do pielęgnacji skóry. Pozytywnie na rynek wpływa zmiana pokoleniowa i wejście na rynek młodych konsumentów, którzy częściej kupują kosmetyki. Jednocześnie zmianę tę wzmacniają media społecznościowe, globalizacja i e-commerce, które mają trwały wpływ na zachowania zakupowe. Trendy z całego świata rozprzestrzeniają się i zmieniają codzienną rutynę pielęgnacyjną.

Sprzedaż kosmetyków na świecie w 2019 r. wyniosła 446,7 mld euro. Statista szacuje, że w wyniku pandemii COVID-19 wielkość rynku w 2020 r. spadła o 4,2% do 428 mld euro. Natomiast na lata 2021-2025 prognozowany jest wzrost rynku w średnim tempie 5,0% rocznie do poziomu 545,6 mld euro w roku 2025. W 2020 r. najwyższą szacunkową sprzedaż kosmetyków w wysokości 162,2 mld euro wygenerowały rynki azjatyckie, a ich sprzedaż spadła w wyniku pandemii o 2,1%. Prognozy zakładają, iż do 2025 r. rynki azjatyckie będą odnotowywały najbardziej dynamiczny wzrost sprzedaży w średnim tempie 6,1% rocznie i region ten umocni się na pozycji światowego lidera. Także sprzedaż kosmetyków na rynkach Ameryki Południowej zanotuje do 2025 r. wyższą dynamikę wzrostu niż średnia dla świata; CAGR 2021-2025 wyniesie odpowiednio 5,3% wobec wspomnianych już wcześniej 5%. Dużym potencjałem wzrostowym dysponują również rynki afrykańskie, które wzrosną w latach 2021-2025 przeciętnie rocznie o 4,8%.

Największy udział w rynku ma segment kosmetyków do pielęgnacji osobistej. Są to według Statista produkty do pielęgnacji włosów, kąpieli, higieny jamy ustnej, dezodoranty i produkty do golenia. Szacunkowa sprzedaż na świecie kosmetyków do pielęgnacji osobistej w 2020 r. stanowiła 44,6% całkowitej sprzedaży branży. Kategorią, dla której w latach 2022-2025 przewiduje się najsilniejszy wzrost sprzedaży, jest pielęgnacja skóry (czyli kremy – w tym pod oczy i do rąk, mleczka kosmetyczne, produkty promieniochronne, kosmetyki do pielęgnacji niemowląt i dzieci). Wzrost ten szacowany jest na średnio 5,0% rocznie w kolejnych czterech latach. Nieznacznie wolniej (średnio 4,8% rocznie) będzie rosnąć sprzedaż produktów do makijażu. Do tej kategorii Statista zalicza kosmetyki kolorowe do twarzy i ust, lakiery do paznokci, kosmetyki do pielęgnacji paznokci oraz kosmetyki naturalne. Natomiast najwolniejszy wzrost oczekiwany jest w segmencie zapachów (czyli perfum i wód toaletowych) – o 3,5% przeciętnie rocznie w latach 2022-2025.


\
CAŁA TREŚĆ DOSTĘPNA W "Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" nr 1/2022

"Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.


przemysł kosmetycznykosmetykipandemia

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


REKLAMA

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności

REKLAMA


WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)

REKLAMA


WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)

REKLAMA


WięcejSonda

Czy przemysł wykorzysta środki z KPO?

Zobacz wyniki

REKLAMA

WięcejW obiektywie