2022-03-31 / Autor: Karolina Sędzimir, Anna Senderowicz, PKO Bank Polski
Pomimo pandemii sektor kosmetyczny należy do prężnie rozwijających się rynków konsumenckich. W szczególności napędzany jest przez segment kosmetyków do pielęgnacji skóry. Pozytywnie na rynek wpływa zmiana pokoleniowa i wejście na rynek młodych konsumentów, którzy częściej kupują kosmetyki. Jednocześnie zmianę tę wzmacniają media społecznościowe, globalizacja i e-commerce, które mają trwały wpływ na zachowania zakupowe. Trendy z całego świata rozprzestrzeniają się i zmieniają codzienną rutynę pielęgnacyjną.
Sprzedaż kosmetyków na świecie w 2019 r. wyniosła 446,7 mld euro. Statista szacuje, że w wyniku pandemii COVID-19 wielkość rynku w 2020 r. spadła o 4,2% do 428 mld euro. Natomiast na lata 2021-2025 prognozowany jest wzrost rynku w średnim tempie 5,0% rocznie do poziomu 545,6 mld euro w roku 2025. W 2020 r. najwyższą szacunkową sprzedaż kosmetyków w wysokości 162,2 mld euro wygenerowały rynki azjatyckie, a ich sprzedaż spadła w wyniku pandemii o 2,1%. Prognozy zakładają, iż do 2025 r. rynki azjatyckie będą odnotowywały najbardziej dynamiczny wzrost sprzedaży w średnim tempie 6,1% rocznie i region ten umocni się na pozycji światowego lidera. Także sprzedaż kosmetyków na rynkach Ameryki Południowej zanotuje do 2025 r. wyższą dynamikę wzrostu niż średnia dla świata; CAGR 2021-2025 wyniesie odpowiednio 5,3% wobec wspomnianych już wcześniej 5%. Dużym potencjałem wzrostowym dysponują również rynki afrykańskie, które wzrosną w latach 2021-2025 przeciętnie rocznie o 4,8%.
Największy udział w rynku ma segment kosmetyków do pielęgnacji osobistej. Są to według Statista produkty do pielęgnacji włosów, kąpieli, higieny jamy ustnej, dezodoranty i produkty do golenia. Szacunkowa sprzedaż na świecie kosmetyków do pielęgnacji osobistej w 2020 r. stanowiła 44,6% całkowitej sprzedaży branży. Kategorią, dla której w latach 2022-2025 przewiduje się najsilniejszy wzrost sprzedaży, jest pielęgnacja skóry (czyli kremy – w tym pod oczy i do rąk, mleczka kosmetyczne, produkty promieniochronne, kosmetyki do pielęgnacji niemowląt i dzieci). Wzrost ten szacowany jest na średnio 5,0% rocznie w kolejnych czterech latach. Nieznacznie wolniej (średnio 4,8% rocznie) będzie rosnąć sprzedaż produktów do makijażu. Do tej kategorii Statista zalicza kosmetyki kolorowe do twarzy i ust, lakiery do paznokci, kosmetyki do pielęgnacji paznokci oraz kosmetyki naturalne. Natomiast najwolniejszy wzrost oczekiwany jest w segmencie zapachów (czyli perfum i wód toaletowych) – o 3,5% przeciętnie rocznie w latach 2022-2025.
"Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2024
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2024
30.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Legislacja, trendy i surowce: X edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej
3 grudnia 2024 r. odbyła się w Warszawie 10. edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej. W...
Marki własne w Kielcach
6 i 7 listopada br. do Targów Kielce na Targi Marek Własnych przyjechali przedstawiciele sektora marek...
Targi Packaging Innovations stałym punktem w branży opakowaniowej
W dniach 9-10 października br. w EXPO Kraków, odbyła się 16. edycja Międzynarodowych Targów...
Targi Warsaw Pack ważne dla sektora opakowań
Warsaw Pack to wydarzenie, gdzie liderzy branży prezentują najnowsze technologie pakowania i...