Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Branża detergentowa i kosmetyczna stawiają na ekologię

2020-01-03  / Autor: Anna Jarosik

Analiza rynku związanego z chemią gospodarczą i kosmetykami autorstwa firmy Nielsen wskazała, że w Polsce prawie 40% kupujących zwraca uwagę na fakt czy kupowany przez nich produkt jest przyjazny dla środowiska naturalnego, ewentualnie czy klasyfikuje się jako produkt pochodzenia biologicznego lub naturalnego. Odsetek osób, które zupełnie nie interesują się ekologią przy robieniu zakupów sięga 25%.

Według Nielsena, aspekt ekologiczny nie jest wyłącznie domeną osób młodych czy też mieszkańców dużych miast. Przykładowo 29% Polaków w wieku 55 lat i więcej należy do zwolenników ekologii. Dla osób w wieku 36-45 lat jest to 25%. W tej grupie dominują kobiety oraz osoby, które nie posiadają dzieci. To osoby z wykształceniem średnim stanowią przewagę (49% respondentów), gdy mowa o trendach ekologicznych w produktach chemii gospodarczej i kosmetykach. Udział osób z wyższym wykształceniem to 27%.

Nielsen wskazuje trzy główne sytuacje pod wpływem których Polacy zaczynają stosować produkty naturalne, czy też uznawana za przyjazne dla środowiska. Pierwszą jest pojawienie się dziecka – wówczas wielu zaczyna szukaćdelikatniejszych i mniej intensywnych produktów. Kolejna sytuacja jest związana z pojawiającymi się problemami zdrowotnymi, m.in. alergią; wrażliwością skóry; problemami z włosami, a co za tym idzie trudnościami z dopasowaniem odpowiedniej pielęgnacji. Duży wpływ na wybór produktów ekologicznych ma również dieta oraz zmiana dotychczasowych nawyków żywieniowych (np. przejście na wegetarianizm czy weganizm). Trzecia sytuacja jest związana z trendami rynkowymi, tj. z modą na ekologię i naturalność. Wpływ na taką zmianę może mieć towarzystwo, informacje od znajomych czy też informacje pojawiające się w mediach, również społecznościowych.

Pierwszym krokiem do ekologicznego stylu życia jest kupowanie ekologicznej żywności lub tzw. żywności bio. W następnej kolejności przechodzi się do kosmetyków naturalnych. A dopiero w trzecim kroku zmiana nawyków zaczyna obejmować również produkty chemii gospodarczej.

Wśród Polaków żywo interesujących się ochroną środowiska najczęstszymi zachowaniami pro-ekologicznymi są te najbardziej racjonalne. 84% Polaków zaliczających się do „ekologicznych” korzysta z toreb wielokrotnego użytku, a 83% segreguje śmieci. 79% Polaków sprawdza składniki w produktach spożywczych; 78% sukcesywnie oszczędza wodę i energię elektryczną.

Kategorie produktów najchętniej wybierane z uwagi na naturalność lub ekologiczność to kosmetyki do pielęgnacji twarzy, kosmetyki dla dzieci, pasty do zębów. Natomiast wśród produktów chemii gospodarczej wymienia się środki do czyszczenia szyb oraz środki do czyszczenia łazienek, podłóg i mebli.


przemysł kosmetycznyochrona środowiskaprzemysł detergentowy

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności





WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)





WięcejSonda

Czy fake newsy w branży chemicznej to problem?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie