2025-01-15
W ocenie Sławomira Majchrowskiego, prezesa Grupy Selena, drobne symptomy stabilizacji są juz w branży budowlanej odczuwalne, ale wciąż pozostaje ona w niepewności. W 2025 roku powinna stawiać na dywersyfikację i aktywną promocję polskich produktów budowlanych.
- Po wymagającym 2024 roku, który upłynął pod znakiem nieustannego mierzenia się z niekorzystnymi czynnikami makroekonomicznymi jak wysoka inflacja, nadal wysokie stopy procentowe, a co za tym idzie kosztowne kredyty, branża budowlana – w tym sektor chemii budowlanej - wkracza w 2025 rok z wciąż dużą niepewnością i swego rodzaju zawieszeniem. Ten stan rzeczy umacniały przez ostatnie tygodnie grudnia, pojawiające się komunikaty rządzących w zakresie polityki mieszkaniowej i planowanych programów wsparcia. Mowa tu głównie o rezygnacji z programu kredytu 0%, przy jednoczesnej dość enigmatycznej i nie zawierającej konkretów zapowiedzi poszukiwania alternatywnych form wsparcia dla kredytobiorców. Wspomnieć należy również o ogłoszonym przez resort rozwoju i technologii projekcie tzw. ustawy podażowej, która miałaby zawierać rozwiązania służące zwiększeniu dostępności gruntów pod budownictwo mieszkaniowe. Trudno jednak przewidzieć jaki będzie jej ostateczny kształt, co także wpływa na klimat oczekiwania w branży deweloperskiej. W szerszym horyzoncie, istotne dla rozwoju „budowlanki” będzie też finalne tempo wypłat funduszy dla Polski z KPO, które z końcem minionego roku było szeroko dyskutowane i które nadal pozostaje niewiadomą - tłumaczy Sławomir Majchrowski.
Prezes Grupy Selena przekonuje, iż wszystko to powoduje, że firmy z sektora budowlanego, strategię na początek 2025 roku, powinny oprzeć na działaniach wyprzedzających, budujących ich potencjał konkurencyjności, który może przynieść wymierne korzyści w momencie, gdy polepszenie koniunktury stanie się faktem, a nie prognozą. Rynek zaczyna bardzo powoli odczuwać jej symptomy. Według ostatnich danych GUS, liczba mieszkań, których budowę rozpoczęto oraz mieszkań, na których budowę wydano pozwolenia wzrosła r/r odpowiednio o 30,7% i 26,5%. Te wszystkie inwestycje zaraz będą potrzebowały produktów z obszaru chemii budowlanej. Już teraz warto więc pracować nad wzrostem świadomości i rozpoznawalności swoich marek na polskim rynku.
- W tym kontekście kluczowe będzie rozważne planowanie działań marketingowych, w tym selektywne podejście do udziału firm w branżowych wydarzeniach i skupienie się na tych o wysokim prestiżu. Wśród zagranicznych eventów branżowych do takich z pewnością zaliczymy styczniowe, Światowe Targi Architektury, Materiałów i Systemów Budowlanych BAU w Monachium, zaś w kalendarzu krajowych wydarzeń branżowych - Międzynarodowe Targi Budownictwa i Architektury BUDMA, które odbędą się między 11 a 14 lutego w Poznaniu. Podczas targów w stolicy Wielkopolski, Grupa Selena zaprezentuje wyróżniki pian montażowych, pianoklejów, hybrydowych klejów i uszczelniaczy swojej flagowej marki Tytan Professional®, a także wysokiej jakości membrany hydroizolacyjne marki Matizol®, które od ponad 30 lat odpowiadają na realne potrzeby budownictwa, w ponad 100 krajach na całym świecie - komentuje Sławomir Majchrowski.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 1/2025
20.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2024
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 1/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2024
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Legislacja, trendy i surowce: X edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej
3 grudnia 2024 r. odbyła się w Warszawie 10. edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej. W...
Marki własne w Kielcach
6 i 7 listopada br. do Targów Kielce na Targi Marek Własnych przyjechali przedstawiciele sektora marek...
Targi Packaging Innovations stałym punktem w branży opakowaniowej
W dniach 9-10 października br. w EXPO Kraków, odbyła się 16. edycja Międzynarodowych Targów...
Targi Warsaw Pack ważne dla sektora opakowań
Warsaw Pack to wydarzenie, gdzie liderzy branży prezentują najnowsze technologie pakowania i...