Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety
REKLAMA

Prezes Seleny: co czeka branżę budowlaną w 2025 r.?

2025-01-15

W ocenie Sławomira Majchrowskiego, prezesa Grupy Selena, drobne symptomy stabilizacji są juz w branży budowlanej odczuwalne, ale wciąż pozostaje ona w niepewności. W 2025 roku powinna stawiać na dywersyfikację i aktywną promocję polskich produktów budowlanych.

- Po wymagającym 2024 roku, który upłynął pod znakiem nieustannego mierzenia się z niekorzystnymi czynnikami makroekonomicznymi jak wysoka inflacja, nadal wysokie stopy procentowe, a co za tym idzie kosztowne kredyty, branża budowlana – w tym sektor chemii budowlanej - wkracza w 2025 rok z wciąż dużą niepewnością i swego rodzaju zawieszeniem. Ten stan rzeczy umacniały przez ostatnie tygodnie grudnia, pojawiające się komunikaty rządzących w zakresie polityki mieszkaniowej i planowanych programów wsparcia. Mowa tu głównie o rezygnacji z programu kredytu 0%, przy jednoczesnej dość enigmatycznej i nie zawierającej konkretów zapowiedzi poszukiwania alternatywnych form wsparcia dla kredytobiorców. Wspomnieć należy również o ogłoszonym przez resort rozwoju i technologii projekcie tzw. ustawy podażowej, która miałaby zawierać rozwiązania służące zwiększeniu dostępności gruntów pod budownictwo mieszkaniowe. Trudno jednak przewidzieć jaki będzie jej ostateczny kształt, co także wpływa na klimat oczekiwania w branży deweloperskiej. W szerszym horyzoncie, istotne dla rozwoju „budowlanki” będzie też finalne tempo wypłat funduszy dla Polski z KPO, które z końcem minionego roku było szeroko dyskutowane i które nadal pozostaje niewiadomą - tłumaczy Sławomir Majchrowski.

Prezes Grupy Selena przekonuje, iż wszystko to powoduje, że firmy z sektora budowlanego, strategię na początek 2025 roku, powinny oprzeć na działaniach wyprzedzających, budujących ich potencjał konkurencyjności, który może przynieść wymierne korzyści w momencie, gdy polepszenie koniunktury stanie się faktem, a nie prognozą. Rynek zaczyna bardzo powoli odczuwać jej symptomy. Według ostatnich danych GUS, liczba mieszkań, których budowę rozpoczęto oraz mieszkań, na których budowę wydano pozwolenia wzrosła r/r odpowiednio o 30,7% i 26,5%. Te wszystkie inwestycje zaraz będą potrzebowały produktów z obszaru chemii budowlanej. Już teraz warto więc pracować nad wzrostem świadomości i rozpoznawalności swoich marek na polskim rynku.

- W tym kontekście kluczowe będzie rozważne planowanie działań marketingowych, w tym selektywne podejście do udziału firm w branżowych wydarzeniach i skupienie się na tych o wysokim prestiżu. Wśród zagranicznych eventów branżowych do takich z pewnością zaliczymy styczniowe, Światowe Targi Architektury, Materiałów i Systemów Budowlanych BAU w Monachium, zaś w kalendarzu krajowych wydarzeń branżowych - Międzynarodowe Targi Budownictwa i Architektury BUDMA, które odbędą się między 11 a 14 lutego w Poznaniu. Podczas targów w stolicy Wielkopolski, Grupa Selena zaprezentuje wyróżniki pian montażowych, pianoklejów, hybrydowych klejów i uszczelniaczy swojej flagowej marki Tytan Professional®, a także wysokiej jakości membrany hydroizolacyjne marki Matizol®, które od ponad 30 lat odpowiadają na realne potrzeby budownictwa, w ponad 100 krajach na całym świecie - komentuje Sławomir Majchrowski.


Grupa Selenabudownictwochemia budowlana

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


REKLAMA

WięcejSklep

Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych

95.00 zł

Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków

94.00 zł

Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych

78.00 zł

“Chemia i Biznes” nr 1/2025

Nowość!Dostęp online

20.00 zł

“Chemia i Biznes” nr 6/2024

Dostęp online

30.00 zł

"Kosmetyki i Detergenty" nr 1/2025

Nowość!Dostęp online

30.00 zł

"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2024

Dostęp online

30.00 zł

Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania

108.00 zł

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)

REKLAMA


WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)

REKLAMA


WięcejSonda

Czy przemysł wykorzysta środki z KPO?

Zobacz wyniki

REKLAMA
REKLAMA

WięcejW obiektywie