2019-08-13
Spółka Boruta – Zachem, która specjalizuje się w produkcji barwników i pigmentów, produkcji biosurfaktantów wykorzystywanych w branży chemicznej i kosmetycznej oraz badaniach i rozwoju innowacyjnych rozwiązań chemicznych, ogłosiła plany rozwojowe. Celem firmy jest popularyzacja naturalnych kosmetyków i środków czystości, rozwój oferty produktowej oraz zwiększenie wolumenów sprzedaży.
Aby realizacja planów była możliwa spółka chce w pierwszej kolejności pozyskać 10,6 mln zł z tytułu publicznej oferty akcji. W ramach publicznej oferty akcji inwestorzy będą mogli kupić nie więcej niż 52.915.030 akcji nowej emisji serii E. Cena emisyjna w ofercie została wyznaczona na 0,2 zł za jedną akcję. Termin zapisów na akcje kończy się 13 sierpnia 2019 r.
- Jesteśmy na ważnym etapie rozwoju naszej spółki. Wdrożony przez nas model biznesu sprawdził się. W ciągu dwóch lat zbudowaliśmy sieć dystrybucyjną składają się z kilkuset klientów. Wprowadziliśmy na rynek ponad 100 ekologicznych kosmetyków i środków czystości składających się przynajmniej w 99% ze składników pochodzenia naturalnego, stworzonych na bazie unikalnej biosurfaktyny z rzepaku. Głównym celem zaplanowanej emisji jest zdobycie kapitału na przyspieszenie rozwoju firmy Laboratorium Naturella. Chcemy rozbudować sieć dystrybucyjną oferowanych produktów ekologicznych oraz wprowadzić nowe linie produktowe w zakresie kosmetyków pielęgnacyjnych. Istotnymi czynnikami budującymi konkurencyjność naszych produktów są jakość, innowacyjność i prawie 100% naturalność. Z tego powodu konieczne będą dalsze inwestycje w badania i rozwój, tj. prace nad nowymi, unikalnymi recepturami. Korzystając z możliwości jakie da nam nowoczesne Centrum R&D, którego budowa rozpocznie się jeszcze w tym roku, będziemy w stanie tworzyć unikatowe produkty oparte na autorskiej technologii uwzględniając indywidualne potrzeby odbiorców – powiedział Marcin Pawlikowski, wiceprezes zarządu Boruta-Zachem.
Produkty produkowane przez Boruta-Zachem są dystrybuowane przez w pełni zależne Laboratorium Naturella. Nawiązało ono współpracę z największymi dystrybutorami specjalizującymi się w handlu produktami naturalnymi, takimi jak Bioplanet, Ekowital, Organic Farma Zdrowie oraz Eco and more. Produkty Spółki znajdziemy również w takich sieciach handlowych i drogeryjnych jak: Carrefour, Kaufland, Leclerc, Piotr i Paweł, Intermarche, Drogeria Natura, Hebe, Super-Pharm i Vica.
Dalsza strategia spółki ukierunkowana jest też na rozwój działalności poza granicami kraju. Aktualnie kosmetyki są dostępne w Czechach, Francji, Hiszpanii, Finlandii, Norwegii, na Łotwie, Węgrzech, Tajwanie oraz w Niemczech, które stanowią największy wolumenowo rynek odbiorców kosmetyków naturalnych w Europie. Trwają negocjacje umów z klientami Chin oraz z krajów arabskich. W przyszłości również planowana jest ekspansja na rynki Ameryki Północnej.
- Boruta Zachem śledzi światowe trendy związane z ekoprodukcją i wdraża je na bieżąco. Zwiększenie skali działalności producenta będzie możliwe m.in. dzięki budowie nowoczesnego Centrum Badawczo Rozwojowego w firmie Laboratorium Naturella. Celem utworzenia Centrum będzie realizacja prac badawczych w obszarze naturalnych kosmetyków pielęgnacyjnych oraz kosmetyków do higieny, których innowacyjny skład zapewni wysoki stopień bezpieczeństwa w stosowaniu – informują władze spółki.
Na wspomniany wyżej cel Laboratorium Naturella otrzymało blisko 5,5 mln zł dofinansowania ze środków Unii Europejskiej. Wartość całej inwestycji ma wynieść ok. 11 mln zł. Centrum Badawczo-Rozwojowe utworzone zostanie w Bydgoszczy.
W przyszłości Boruta – Zachem zwiększy także zakres swoich inwestycji w spółkę InventionBio, której to podstawowym obszarem działalności są prace rozwojowe w dziedzinie biotechnologii. Chce ona zoptymalizować produkcję biosurfaktantów i całkowicie zastąpić nimi surfaktanty chemiczne.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...