2016-03-09
Zakończenie megainwestycji, jaką było oddanie do użytku kompleksu o nazwie Borouge 3 (dwie jednostki polietylenu, dwie polipropylenu i jeden kraker do produkcji etylenu), uznane zostało przez władze koncernu Borealis za najważniejsze wydarzenie w działalności firmy w minionym roku.
Borouge to bliskowschodnie joint venture utworzone w 1998 r. przez austriacką spółkę Borealis oraz Abu Dhabi National Oil Company ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Pracujące w Abu Zabi, stolicy ZEA, instalacje składają się na największy na świecie zintegrowany kompleks do produkcji poliolefin. W kwietniu minionego roku, wraz z uruchomieniem kolejnych instalacji wytwórczych dla polietylenu niskiej gęstości, firma ukończyła faktycznie ostatnią już fazę budowy jednostek wytwórczych o wspólnej nazwie Borouge 3, choć do sfinalizowania został jeszcze jeden niewielki ciąg produkcyjny dla usieciowanego polietylenu o pojemności 80 tys. ton rocznie. Przy skali całego przedsięwzięcia jest to jednak wielkość minimalna.
Kompleks Borouge 3 to zdolności produkcyjne polietylenu rzędu 1,08 mln ton rocznie, polipropylenu - 960 tys. ton rocznie oraz polietylenu niskiej gęstości – 350 tys. ton rocznie. Oprócz tego w skład Borouge 3 wchodzi kraker do produkcji etylenu o mocach 1,5 mln ton. Łącznie zatem, posiadając kompleksy Borouge 1, Borouge 2 i Borouge 3, koncern Borouge może pochwalić produkcją poliolefin na poziomie 4,5 mln ton rocznie. Z kolei połączone siły Borouge i Borealis są w stanie dostarczyć w ciągu roku na globalny rynek tworzyw sztucznych 8 mln ton poliolefin.
Pierwsze partie tworzyw poliolefinowych opuściły instalacje Borouge w 2002 r. i trafiły do odbiorców na Bliskim Wschodzie, regionu Azji i Pacyfiku, do Indii oraz do Afryki. W Europie pierwsze dostawy tworzyw sztucznych z fabryk w Abu Zabi pojawiły się dopiero w 2011 r. Oprócz Bliskiego Wschodu Borouge od 2014 r. prowadzi produkcję również w Chinach, gdzie wytwarza kompaundy polipropylenu.
W 2015 r. koncern Borealis osiągnął przychody ze sprzedaży tworzyw sztucznych, nawozów i chemikaliów w wysokości 7,7 mld euro, wobec 8,33 mld euro w 2014 r. Jednocześnie zysk firmy wyniósł 988 mln euro, podczas gdy w 2014 r. było to 571 mln euro.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...