2012-03-22
Sprzedaż zrealizowana spółki Bioerg SA w IV kwartale 2011 r. wyniosła 202 tys. zł., podczas gdy w tym samym okresie 2010 r. było to jedynie 67 tys. zł. Spółka wypracowała też zysk netto za cały 2011 r. w wysokości 196 tys. zł., gdzie rok wcześniej wyniósł on zaledwie 9 tys. zł.
Obecnie przedmiotem działalności Bioerg jest wprowadzanie na rynek produktów opakowaniowych z folii ulegających biodegradacji. Są to przede wszystkim torby reklamowe i worki na odpady, także na psie odchody (w ramach serii PSIWOREK). Najważniejszą ich cechą jest przede wszystkim to, że są w pełni kompostowalne, więc nadają się do odzysku organicznego. Ponadto, oprócz produkcji opakowań przyjaznych środowisku, Bioerg działa również na rzecz podnoszenia świadomości ekologicznej, angażując się w akcje edukacyjne i promujące działania na rzecz ochrony środowiska, w szczególności związane z racjonalną gospodarką odpadami. Tym samym budowana jest świadomość istnienia marki Bioerg, jako prekursora rozwiązań proekologicznych.
Uwzględniając perspektywy większego popytu ze strony potencjalnych odbiorców oraz rosnącą świadomość ekologiczną założono w Dokumencie Informacyjnym, przygotowanym na potrzeby debiutu na rynku NewConnet przychody ze sprzedaży za 2011 rok w wysokości 1.050 tys. zł. oraz zysk netto na poziomie 37 tys. zł. Konsekwentnie realizowana polityka handlowa oraz pieniądze pozyskane z emisji akcji pozwoliły na przekroczenie tych prognoz. Spółka w 2011 roku osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie 1 089 tys. zł, co stanowi około czterokrotny wzrost w stosunku do przychodów osiągniętych w 2010 r. Warto również zauważyć, że sprzedaż Bioerg w IV kwartale 2011 r. wyniosła 202 tys. zł., a w tym samym okresie 2010 r. było to jedynie 67 tys. zł. Spółka wypracowała wynik netto za 2011 r. w wysokości 196 tys. zł., gdzie w roku poprzednim wyniósł on zaledwie 9 tys. zł. Ponadto, Spółka odnotowała także po czterech kwartałach 2011 r. znaczący zysk z działalności operacyjnej na poziomie 164 tys. zł. Wynik ten jest sukcesem w porównaniu do sytuacji z roku poprzedniego, gdzie odnotowano stratę z działalności operacyjnej na poziomie 33 tys. zł. Tak dobre wyniki pozwalają z optymizmem patrzeć w przyszłość i utwierdzają w przekonaniu, że możliwe jest „budowanie” stabilnego biznesu w oparciu o działalność proekologiczną. Przedstawiona w Dokumencie Informacyjnym prognoza finansowa na 2012 zakłada sprzedaż produktów na poziomie 1.890 tys. zł. i zysk netto w wysokości 113 tys. zł.
Nowym rozdziałem i bez wątpienia dużym wzmocnieniem dla Spółki był jej debiut na rynku NewConnect 22 marca 2011 roku. Obecna wartość akcji oscyluje na poziomie o około 100% większym od ceny emisyjnej i o około 50% wyższym od wartości akcji na otwarciu podczas debiutu. W ciągu najbliższych lat Spółka będzie się koncentrować na budowaniu swojej marki i umacnianiu pozycji rynkowej. Permanentne i konsekwentne działanie powinno przełożyć się na oczekiwany przez akcjonariuszy wzrost wartości spółki i jej walorów.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...