2011-07-08
Opakowania dla przemysłu spożywczego i do kosmetyków - to dwa z kilku kierunków rozwoju, jakie spółka Bioerg chce realizować w najbliższych miesiącach i latach. Sprzyjać jej będzie polityka Unii Europejskiej, która zamierza konsekwentnie wspierać rozwiązania proekologiczne.
- Obecnie produkowane i sprzedawane przez Bioerg reklamówki i torby kompostowalne, to jeden z pierwszych kroków w naszym rozwoju. Równolegle pracujemy nad kolejnymi produktami opakowaniowymi, które są o wiele bardziej wymagające, ale też bardziej atrakcyjne biznesowo – podkreśla Maciej Błasiak, prezes zarządu spółki Bioerg SA. – Między innymi aktualnie pracujemy w ramach wspólnych projektów z kilkoma czołowymi producentami branż kosmetycznej i spożywczej w celu stworzenia specjalistycznych opakowań biodegradowalnych do tych sektorów – wyjaśnia prezes Błasiak.
To perspektywiczny rynek. – Który z miesiąca na miesiąc pokazuje ogrom, możliwych zastosowań dla materiałów biodegradowalnych i kompostowalnych. Opakowania, medycyna, rolnictwo to tylko niektóre z obszarów, które coraz częściej wykorzystują innowacyjność technologiczną tworzyw kompostowalnych. Ale musimy również pamiętać, że najlepsze nawet pomysły to za mało, aby „przebić się na rynku” – wyjaśnia Maciej Błasiak . – Dziś problemem i barierą - a szczególnie w Polsce - w rozwoju zastosowań tworzyw kompostowalnych jest niska świadomość społeczna. Konieczne jest rozwijanie wiedzy konsumenckiej. Tak naprawdę przysłowiowy statystyczny klient dziś nie wie, jakimi właściwościami różni się prawdziwa, certyfikowana reklamówka biodegradowalna od zwykłej. Ludzie nie znają również oznaczeń umieszczanych na opakowaniach, a przez to nie potrafią odróżnić prawdziwego opakowania kompostowalnego od bardzo powszechnych pseudo biodegradowalnych lub pseudo kompostowalnych opakowań wykonanych z tradycyjnych polimerów bazujących np. na HDPE. A nie mając odpowiedniej wiedzy, trudno dokonywać właściwego i świadomego wyboru opakowania – kończy.
Spółka Bioerg SA jest notowana na rynku Newconect. W pierwszym kwartale 2011 roku osiągnęła przychody ze sprzedaży o 45% wyższe niż w całym 2010 roku. Rentowność operacyjna przekroczyła 8%.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...