Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Bez Śląska nie byłoby sprawnego systemu transportowo - logistycznego

2021-09-17

Eksperci firmy Dachser przekonują o wielkim znaczeniu Śląska dla rozwoju branży transportowo – logistycznej w naszym kraju.

Jak przypominają przedstawiciele firmy Dachser, jednego z czołowych przewoźników w naszym kraju, Polska od lat znajduje się czołówce najbardziej atrakcyjnych lokalizacji pod inwestycje logistyczne ze względu na infrastrukturę, przyjazne otoczenie regulacyjne, dostępność pracowników, czy całkowite koszty działalności. Dodatkowym atutem jest położenie geograficzne w centralnej części Europy. Wszystko to sprawia, że coraz więcej globalnych firm decyduje się ulokować swoje centra logistyczne i dystrybucyjne nad Wisłą, a często na Śląsku.

Rozbudowana infrastruktura drogowa, kolejowa oraz lotnicza, a także wysoka dostępność wykwalifikowanej siły roboczej przyciąga kolejnych inwestorów. Tylko w ubiegłym roku w regionie Górnego Śląska przybyło w sumie 438 tys. m2 powierzchni magazynowej, a popyt wzrósł o 79% r/r. Unikalny w skali krajowej system połączeń drogowych, w tym skrzyżowanie dwóch paneuropejskich korytarzy transportowych – autostrada A1 (Północ-Południe) oraz A4 (Wschód-Zachód). Łatwy dostęp do dwóch lotnisk Katowice-Pyrzowice i Kraków-Balice oraz Euroterminalu w Sławkowie, kończącego europejską część szerokotorowego szlaku kolejowego biegnącego z Azji to doskonałe warunki dla rozwoju centrów dystrybucji dla Bałkanów czy południowej części Europy Zachodniej.

- Jedną z lokalizacji, która pełni rolę pomostu do europejskich i światowych rynków jest oddział Dachser w Sosnowcu. Znajdujący się w odległości 12 km od centrum miasta magazyn oferuje 5 tys. miejsc paletowych z możliwością rozbudowy o kolejne 15 tysięcy. Dachser w Sosnowcu zapewnia całe spektrum usług składających się na kompleksowy łańcuch dostaw: od transportu morskiego czy lotniczego, poprzez obsługę celną, logistykę kontraktową, do wszelkich modeli dystrybucji. Własna agencja celna, z zapleczem w postaci magazynu czasowego składowania umożliwia sprawną obsługę celną. Ponadto nasz górnośląski oddział obsługuje w sumie 10 codziennych połączeń do Włoch, Niemiec, Czech, Słowacji, Węgier czy Austrii. Nasz oddział to zatem doskonały punkt dystrybucyjny, tzw. „gravity center” dla zaopatrywania rynków położonych na południu, szczególnie krajów zaliczanych do Grupy Wyszehradzkiej. Dzięki codziennym połączeniom liniowym z każdym z tych krajów oraz bezpośredniemu połączeniu z Eurohubem Dachser w Bratysławie jesteśmy w stanie zapewnić bardzo efektywną, konkurencyjną obsługę nawet dla eksportów skierowanych na małe rynki na południu Europy. Drugim filarem naszej działalności jest transport w kierunku „starej” części Europy. Z samymi Niemcami łączy nas kilka codziennych połączeń, w tym do kolejnego z naszych Eurohubów – w Überherrn, który jest główną platformą przeładunkową również do Francji, Hiszpanii czy Portugalii – wylicza Paweł Parcz, kierownik oddziału sosnowieckiego oddziału Dachser.

Odpowiedzią Dachser na sukcesywny wzrost wolumenu przesyłek eksportowych z południowo- zachodniej Polski była również zakończona w 2019 roku budowa nowego obiektu logistycznego pod Wrocławiem, na który składa się terminal przeładunkowy o powierzchni ok. 5,3 tys. m2 oraz liczący ponad 14 tys. m2 magazyn wysokiego składowania. Budynek został wyposażony w wiele nowoczesnych rozwiązań takich jak panele fotowoltaiczne czy system monitoringu, służący do ciągłej kontroli powierzchni i zapobiegania przeciążeniom. Na terenie obiektu przygotowano stanowiska do ładowania samochodów elektrycznych oraz wózków widłowych zasilanych akumulatorami litowo-jonowymi. Dolnośląski terminal przeładunkowy Dachser jest przystosowany do obsługi przesyłek chemicznych, w tym również materiałów niebezpiecznych. W magazynie logistyki kontraktowej jest do dyspozycji 14,8 tys. miejsc paletowych na pięciu poziomach regałów z możliwością zwiększenia ich liczby o kolejne 2 tys.


Dachserlogistyka

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie