2022-01-11
Zrównoważony rozwój w przemyśle kosmetycznym to w największym stopniu stawianie na kosmetyki naturalne. W ich produkcji przydatna jest m.in. glinka.
Naturalne piękno to już nie jest niszowa kategoria w branży kosmetycznej. Na rynek kosmetyków naturalnych i certyfikowanych weszli już najwięksi globalni producenci. Aktualna wartość rynku kosmetyków naturalnych to ok. 40 mld dolarów. Za pięć lat ma to być już ok. 55 mld dolarów. Kosmetyki naturalne to 4% wszystkich kosmetyków. Samo hasło „powrotu do natury” stało się w ostatnim czasie jednym z elementów najsilniej napędzających międzynarodowy rynek FMCG. Wynika to z jednej strony z rosnących obaw o środowisko, a z drugiej strony z nowych potrzeb i zainteresowań społeczeństwa. To, co najsilniej wyróżnia tego typu produkty to właśnie dodatek składników naturalnych, pochodzenia naturalnego, ale też większa niż dotychczas transparentność w kwestii pochodzenia składników oraz ich pozyskiwanie ze zrównoważonych i odnawialnych źródeł.
Składniki stosowane w produkcji naturalnych kosmetyków to choćby oleje roślinne, które zastępują olej mineralny, będący produktem ubocznym destylacji ropy naftowej podczas produkcji benzyny i inne oparte na nim produkty. Oleje roślinne, w porównaniu z olejem mineralnym, zawierają korzystniejsze aminokwasy i witaminy. To także naturalne olejki eteryczne i absoluty (zamienniki aromatów syntetycznych), organiczne zioła i świeże owoce, czy wreszcie wyłącznie naturalne środki konserwujące i myjące, których bezpieczeństwo zostało potwierdzone przez organizacje odpowiedzialne za monitorowanie produkcji kosmetyków naturalnych.
Zrównoważony rozwój w przemyśle kosmetycznym to jednak już nie tylko domena firm europejskich. Tego typu zaangażowanie promują także producenci z innych regionów świata.
Ciekawym przykładem jest brazylijskie przedsiębiorstwo Beraca, które kierując się zasadami zrównoważonego rozwoju skoncentrowanymi na zwiększaniu bioróżnorodności społeczno-biologicznej oraz zasadami czystej technologii, zielonej chemii, zrównoważonej ekstrakcji, zera odpadów i pełnej identyfikowalności, rozpoczęło kampanie promujące rozwój naturalnych składników kosmetycznych. Takie składniki mają przyczyniać się do tworzenia bardziej zrównoważonych formuł. Firma reklamuje to jako realny sposób promowania pozytywnego wpływu społecznego i środowiskowego na planetę.
Nowe rozwiązanie o nazwie Berashades to paleta pięciu odcieni naturalnie barwionych i trwałych glinek do użytku kosmetycznego. Glinki to minerały ilaste, powstałe w wyniku przemian hydrotermicznych pyłów lub skał wulkanicznych. Szeroki wachlarz zastosowania glinek sprawia, że wykorzystywane są one do produkcji kosmetyków: masek, pudrów antyseptycznych, mydeł, kremów, dezodorantów i szamponów itd. Różnice w kolorze wynikają z różnorodności składu mineralnego, który decyduje o działaniu poszczególnych glinek. Najłatwiejszym sposobem wykorzystania właściwości glinki jest jej zastosowanie w pielęgnacji cery. Położona w formie maseczki, poprawia ukrwienie, dotlenia i aktywizuje mechanizmy obronne organizmu
– Według firmy Mintel, liczba światowych produktów do pielęgnacji skóry zawierających glinkę wzrosła o 27% w ciągu ostatnich pięciu lat, osiągając 819 premier produktowych w 2020 r. W przypadku pielęgnacji włosów wzrost ten wyniósł 62% w ciągu ostatnich dwóch lat, rejestrując 232 nowe produkty w 2020 roku. Szanując i doceniając naturalne piękno i etniczno-rasową różnorodność, nasza paleta produktów obejmuje pięć naturalnie barwionych glinek do kosmetyków mineralnych – Ivory, Beige, Bronze, Caramel i Heban – z którymi można mieszać i łączyć ponad 3 tys. kombinacji kolorów, aby docenić różne odcienie skóry – poinformowała firma Beraca w komunikacie.
Brazylijskie przedsiębiorstwo uruchamia również narzędzie online – The Berashades Mixer, które jest platformą cyfrową, pozwalającą formulatorom na tworzenie własnych odcieni przy jednoczesnym dostępie do różnych poziomów korzyści dostarczanych przez składnik, takich jak nawilżenie, funkcja barierowa skóry i jędrność. Ta technologia ma na celu pomóc profesjonalistom w dotarciu na rynek z naukową precyzją w każdym z tworzonych tonów.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 1/2025
20.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2024
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 1/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2024
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Legislacja, trendy i surowce: X edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej
3 grudnia 2024 r. odbyła się w Warszawie 10. edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej. W...
Marki własne w Kielcach
6 i 7 listopada br. do Targów Kielce na Targi Marek Własnych przyjechali przedstawiciele sektora marek...
Targi Packaging Innovations stałym punktem w branży opakowaniowej
W dniach 9-10 października br. w EXPO Kraków, odbyła się 16. edycja Międzynarodowych Targów...
Targi Warsaw Pack ważne dla sektora opakowań
Warsaw Pack to wydarzenie, gdzie liderzy branży prezentują najnowsze technologie pakowania i...