2011-11-02
W trzecim kwartale 2011 roku Grupa Bayer po raz kolejny zwiększyła sprzedaż i odnotowała znacząco wyższe zyski. – To był dobry kwartał dla Bayer – powiedział prezes zarządu firmy, Marijn Dekkers, podczas prezentacji raportu okresowego.
Za kluczowy czynnik sukcesu uznał on utrzymującą się dynamikę wzrostu na rynkach wschodzących. – Kolejną sprawą jest znaczący wzrost zysku wypracowanego przez Bayer HealthCare i CropScience – dodał Dekkers. Z drugiej strony, z powodu wyższych kosztów energii i surowców zmalał zysk wygenerowany przez MaterialScience. Dekkers powiedział również, że Bayer dokonał obiecujących postępów w dziedzinie badań i przytoczył pozytywne informacje na temat preparatów znajdujących się w zaawansowanym stadium rozwoju. – Na podstawie wyników z dobrego kwartału możemy potwierdzić całoroczne prognozy dla Grupy Bayer, które przedstawiliśmy już wiosną – stwierdził Dekkers.
Sprzedaż Grupy Bayer w trzecim kwartale wzrosła o 1% do poziomu 8 670 mln euro (III kwartał 2010 roku: 8 581 mln euro). Wzrost skorygowany o różnice kursowe i zmiany w strukturze portfela wyniósł 4,8%. Sprzedaż na rynkach wschodzących po uwzględnieniu korekt wynikających z różnic kursowych wzrosła o 9,5%, co oznacza, że udział tych rynków we wzroście sprzedaży był znacznie wyższy od średniej. Znacząco zwiększył się wynik na działalności operacyjnej (EBIT) – o 94,9% do poziomu 1 099 mln euro (III kwartał 2010 roku: 564 mln euro).
Wskaźnik EBIT przed uwzględnieniem pozycji nadzwyczajnych wzrósł o 17,4% do poziomu 1 174 mln euro (III kwartał 2010 roku: 1 000 mln euro). Zysk przed odliczeniem odsetek, podatków i amortyzacji (EBITDA) i przed uwzględnieniem pozycji nadzwyczajnych wzrósł o 8,5% do poziomu 1 805 mln euro (III kwartał 2010 roku: 1 664 mln euro). Dochód netto firmy Bayer zwiększył się ponad dwukrotnie, wzrastając o 125,3% do poziomu 642 mln euro (III kwartał 2010 roku: 285 mln euro).
Firma Bayer odnotowała bardzo obiecujący wzrost sprzedaży i zysków w okresie pierwszych dziewięciu miesięcy 2011 roku, przy czym na wzrost ten złożyły się wyniki wszystkich trzech podgrup. Sprzedaż w tym okresie wzrosła o 4,8% (6,8% po korekcie z tytułu różnic kursowych oraz zmian w strukturze portfela) do poziomu 27 337 milionów euro (dziewięć pierwszych miesięcy 2010 roku: 26 076 mln euro). Wskaźnik EBIT wzrósł o 31,4% do poziomu 3 520 mln euro (dziewięć pierwszych miesięcy 2010 roku: 2 679 mln euro), podczas gdy zysk przed odliczeniem odsetek, podatków i amortyzacji (EBITDA) i przed uwzględnieniem pozycji nadzwyczajnych wzrósł o 12,2% do poziomu 6 072 mln euro (dziewięć pierwszych miesięcy 2010 roku: 5 412 mln euro). Zysk netto wzrósł o 43,4% do poziomu 2 073 mln euro (dziewięć pierwszych miesięcy 2010 roku: 1 446 mln euro).
– Możemy potwierdzić prognozę całorocznej sprzedaży i zysków, którą przedstawiliśmy już w kwietniu – powiedział prezes Dekkers. Zgodnie z wcześniejszymi informacjami firma Bayer spodziewa się, że sprzedaż w 2011 roku wzrośnie łącznie o 5 do 7%. Odpowiada to wartości sprzedaży Grupy w przedziale od 36 do 37 mld euro. Obliczenia te opierają się na kursach walutowych obowiązujących pod koniec trzeciego kwartału 2011 roku. Celem firmy Bayer pozostaje zwiększenie zysku przed odliczeniem odsetek, podatków i amortyzacji (EBITDA) oraz przed uwzględnieniem pozycji nadzwyczajnych do kwoty przekraczającej poziom 7,5 mld euro. Podobnie jak poprzednio, Grupa Bayer spodziewa się, że podstawowy zysk na akcję wzrośnie o mniej więcej 15%. Bayer nadal przewiduje w ramach EBITDA koszty nadzwyczajne w wysokości około 0,5 mld euro przeznaczone na bieżące programy restrukturyzacyjne.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...