2010-11-05
W trzecim kwartale 2010 roku Grupa Bayer znacznie zwiększyła swoje przychody ze sprzedaży oraz podstawowe zyski. – Cieszymy się, że nasze wyniki za trzeci kwartał potwierdziły poprawę sytuacji w stosunku do zeszłego roku. Nadal jesteśmy przekonani, że sytuacja taka utrzyma się w całym 2010 roku – powiedział prezes zarządu dr Marijn Dekkers.
Do tej pozytywnej tendencji rozwoju w okresie od lipca do września znacząco przyczynił się segment MaterialScience. Także segment CropScience zwiększył przychody ze sprzedaży oraz poprawił swoje wyniki z działalności operacyjnej. Przychody ze sprzedaży segmentu HealthCare utrzymały się na stabilnym poziomie, chociaż zyski były nieznacznie niższe niż w tym samym okresie poprzedniego roku.
Przychody ze sprzedaży Grupy Bayer wzrosły w trzecim kwartale o 16,1% do 8,581 mln euro (III kw. 2009 roku: 7 392 mln euro). Zysk przed odliczeniem odsetek, podatków, amortyzacji i umorzenia (EBITDA), bez uwzględnienia pozycji nadzwyczajnych, wzrósł o 10,5% do 1,656 mln euro (III kw. 2009 roku: 1.499 mln euro). Wzrost ten był przede wszystkim efektem gwałtownego przyrostu zysków w segmencie MaterialScience, a także dodatnich różnic walutowych. Wynik z działalności operacyjnej (EBIT), bez uwzględnienia pozycji nadzwyczajnych, zwiększył się o 18,5% do 992 mln euro (III kw. 2009 roku: 837 mln euro).
Firma Bayer nie traci optymizmu, jeżeli chodzi o 2010 rok, oraz potwierdza swoje prognozy dla Grupy. Spółka utrzymała prognozy dotyczące docelowego wzrostu przychodów po korektach wynikających z różnic kursowych i zmian w składzie palety produktów o ponad 5% oraz przyrostu wskaźnika EBITDA, bez uwzględnienia pozycji nadzwyczajnych, do ponad 7 mld euro. Podstawowy zysk na akcję powinien wzrosnąć o ponad 15%.
Segment HealthCare prognozuje nieznaczny wzrost przychodów ze sprzedaży. Podgrupa oczekuje, że sprzedaż w segmencie produktów farmaceutycznych utrzyma się na takim samym poziomie, jak w tym samym okresie poprzedniego roku, oraz planuje rozwój obszaru Consumer Health w tempie szybszym niż rynek.
W aktualnym korzystnym środowisku rynkowym segment CropScience planuje wzrost sprzedaży w czwartym kwartale roku w porównaniu do tego samego okresu poprzedniego roku. Biorąc pod uwagę słabą pierwszą połowę roku, podgrupa spodziewa się, że wolumen sprzedaży za cały 2010 rok będzie nieznacznie niższy niż w ubiegłym roku.
Segment MaterialScience także utrzymuje swoje optymistyczne podejście do wyników za resztę roku. W sezonowo słabszym czwartym kwartale podgrupa ta oczekuje, że przychody ze sprzedaży i wskaźnik EBITDA, bez uwzględnienia pozycji nadzwyczajnych, będą znacznie poniżej wyników za dobry trzeci kwartał 2010 roku, ale jednocześnie znacznie powyżej wyników za czwarty kwartał zeszłego roku. Za cały 2010 rok segment MaterialScience spodziewa się, że przychody ze sprzedaży wyniosą około 10 mld euro, a wskaźnik EBITDA, bez uwzględnienia pozycji nadzwyczajnych, przekroczy 1,3 mld euro, co oznaczałoby zyski trzykrotnie wyższe niż w roku ubiegłym.
- Będziemy musieli gruntownie zająć się aktualnymi wyzwaniami, szczególnie w segmentach HealthCare i CropScience – powiedział Dekkers.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...