2010-11-30
Firma Bayer planuje zwiększyć inwestycje w rozwój firmy oraz podniesienie innowacyjności. Główny nacisk zostanie położony na badania, rozwój i marketing nowych produktów, w szczególności HealthCare i CropScience, oraz rozwój działalności na rynkach rozwijających się.
Działania te wymagają wysokich inwestycji w nadchodzących latach. Produkty generyczne, rosnące koszty prac rozwojowych oraz reformy służby zdrowia mają zasadniczy wpływ na sprzedaż i osiągane zyski. - Aby zapewnić finansowanie, które umożliwi poszerzenie naszych działań rozwojowych, niezbędne jest przekierowanie zasobów, poprawa wydajności oraz redukcja kosztów – wyjaśnia prezes zarządu Bayer AG, Marijn Dekkers.
Aby zwiększyć inwestycje umożliwiające dalszy rozwój koncernu, od 2013 r. planuje się roczne oszczędności kosztów w wysokości 800 mln euro. Około połowa z tej kwoty zostanie ponownie zainwestowana. Do końca 2012 r. firma prawdopodobnie dokona jednorazowej inwestycji w wysokości 1 mld euro - część z tych wydatków została już dokonana w czwartym kwartale 2010 r.
W związku z tym programem, do 2012 r. planuje się globalne zmniejszenie liczby pracowników wynoszącej 108 700 o około 2 tys. osób. Ok. 4,5 tys. stanowisk, w tym ok. 1,7 tys. w Niemczech, zostanie zlikwidowanych, przy jednoczesnym utworzeniu 2,5 tys. nowych stanowisk w tym samym okresie czasu, głównie na rynkach rozwijających się.
- Firma Bayer dysponuje doskonałym potencjałem biznesowych we wszystkich trzech podgrupach. Aby lepiej wykorzystać ten potencjał, musimy dalej łączyć dostępne zasoby i optymalizować naszą strukturę. Tylko w ten sposób możemy znacząco finansować nasze inwestycje zapewniające rozwój oraz innowacyjność nowych produktów farmaceutycznych, działu BioScience, czy naszej działalności w Azji – mówi Dekkers. - Cięcia nie będą łatwe, lecz są niezbędne. Jestem przekonany, że dzięki zwiększeniu innowacyjności i redukcji obciążeń administracyjnych, Bayer może stać się lepszym i szybciej działającym koncernem.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...