2012-08-13
Firma BASF drugi kwartał tego roku zakończyła na stabilnej pozycji. Poprawiły się wyniki sprzedaży o 6%, dając łączną kwotę 19,5 mld euro, a wynik działalności operacyjnej (EBIT) przed uwzględnieniem wpływów specjalnych zwiększył się o 253 mln euro i wyniósł 2,5 mld euro.
Pomimo spadków sprzedaży w przemyśle chemicznym, do którego zaliczają się segmenty: Chemicals, Plastics, Performance Products oraz Functional Solutions, największy przychód przyniosły dobre wyniki segmentów Agricultural Solutions oraz Oil & Gas. W pierwszej połowie 2012 roku wyniki sprzedaży przekroczyły kwotę 40 mld euro – to o 6% więcej w porównaniu z tym samym kwartałem w ubiegłym roku. EBIT przed uwzględnieniem wpływów specjalnych osiągnął poziom z pierwszej połowy 2011 roku i wyniósł ponad 5 mld euro.
Kurt Bock, prezes zarządu firmy BASF podczas prezentacji wyników drugiego kwartału skomentował dalszy wzrost ryzyka ekonomicznego: - Nasi klienci nadal zachowują ostrożność, redukując swoje zapasy, oczekują na spadek cen spowodowany spadkiem cen surowców. Ponadto chińska lokomotywa gospodarcza zaczyna zwalniać w drugim kwartale, prowadząc do spadku sprzedaży firmy BASF na terenie Azji w lokalnych walutach, podobna sytuacja miała już miejsce w pierwszym kwartale 2012 roku – wyjaśnia Bock.
Rozwój sytuacji gospodarczej oraz ostatnie zestawienia zamówień zmusiły firmę BASF do zachowania większej ostrożności pod względem oczekiwań wobec gospodarki światowej w 2012 roku. BASF nie spodziewa się ożywienia popytu w drugiej połowie 2012 r. w odniesieniu do pierwszych sześciu miesięcy roku. Przewidywany jest dalszy nacisk na wysokość marż, chociaż mogą zostać one nieco obniżone ze względu na nieco niższe koszty surowców.
- Naszym celem pozostaje poprawa wyników sprzedaży i dochodów w porównaniu z drugą połową 2011 roku. Prognozy te są bardzo realne ze względu na wznowienie naszej produkcji ropy naftowej w Libii. Niestety osiągnięcie zysku w sektorach chemicznych na poziomie podobnym do roku poprzedniego jest mało prawdopodobne. W dalszym ciągu dążymy do przekroczenia rekordowych wyników sprzedaży oraz EBIT przed uwzględnieniem wpływów specjalnych z 2011 roku – dodaje Bock.
Aby przeciwdziałać złej sytuacji na rynku oraz niepewnej sytuacji polityczno-makroekonomicznej firma BASF planuje zachować marże i tworzyć swoją wartość. Nowy program ogłoszony w listopadzie 2011 roku „STEP” do końca 2015 r. ma przyczynić się do wzrostu zysku firmy o około 1 mld euro. Wszelkie działania zostaną przyspieszone, a każde wydatki dokładnie analizowane. BASF kontynuuje optymalizację kapitału obrotowego, co jest dowodem dobrego rozwoju przepływów pieniężnych w drugim kwartale. Mimo, że firma planowała niewielki wzrost liczby zatrudnionych w 2012 r., zwłaszcza na rynkach wschodzących, trend ten będzie musiał zostać odwrócony ze względu na niepewną sytuacje gospodarczą w Azji.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...