Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

BASF: rozwiązania dla zrównoważonej mobilności

BASF

2021-12-21

W ocenie ekspertów BASF, dzięki innowacyjnym procesom i produktom branża chemiczna wnosi ważny wkład w ograniczanie emisji gazów cieplarnianych. Badacze firmy przyczyniają się do zrównoważonej transformacji poprzez prowadzone prace. Potwierdzają to aktualne przykłady innowacyjnych rozwiązań opracowywanych przez BASF dla motoryzacji, takie jak nowe czynniki chłodzące do samochodów elektrycznych.

- Transformacja ku zrównanemu rozwojowi rozpoczyna się od badań. Firma BASF ma pod tym względem bardzo dobrą pozycję, a jej unikatowa sieć ośrodków badawczo-rozwojowych zatrudnia około 10 tys. pracowników na całym świecie. Chcąc jeszcze szybciej przezwyciężać wyzwania w tej transformacji oraz odnosić długofalowe sukcesy, musimy jeszcze bardziej zbliżyć się do klientów oraz skuteczniej wykorzystywać zalety naszej koncepcji know-how Verbund. Dlatego też w przyszłym roku nasza firma zreorganizuje swoją ogólnoświatową sieć badawczą. Jednostki badawcze powiązane z biznesem, które dotychczas były częścią trzech działów badawczych, zostaną skonsolidowane z działami operacyjnymi, aby jeszcze lepiej zsynchronizować ich pracę z potrzebami klientów. W przyszłości BASF połączy aktywność badawczą istotną dla kilku działów firmy w centralny dział badań o globalnym zasięgu – powiedziała Melanie Maas-Brunner, członek zarządu spółki i dyrektor ds. technologii BASF.

BASF wyznacza sobie ambitne cele w zakresie zrównoważonego rozwoju. Firma chce dalszego przyspieszenia prac na procesami wolnymi od emisji CO2 oraz zgodnymi z zasadami gospodarki o obiegu zamkniętym, a także rozszerzenia cyfryzacji. Ponadto wspiera swoich klientów w transformacji ku zrównoważonemu rozwojowi. W 2020 r. firma zainwestowała w badania i rozwój łącznie około 2 mld euro.

Zwiększanie bezpieczeństwa w e‑mobilności

Sektor transportu odpowiada za znaczną część globalnej emisji CO2. Transformacja do e‑mobilności może ograniczyć tę emisję. Aby to się udało, niezbędne są innowacje, które pozwolą na przykład skrócić czas ładowania akumulatorów, poprawić bezpieczeństwo oraz spowodować, by procesy produkcji samochodów elektrycznych były bardziej wydajne i przyjazne dla środowiska.

Dużą rolę do spełnienia ma tu chemia: w przypadku samochodu elektrycznego jej udział jest znacznie większy niż w pojazdach z tradycyjnym napędem spalinowym. Wynika to z faktu, iż modyfikacja zespołu napędowego pociąga za sobą zmiany dotyczące wielu innych układów w takim pojeździe. Działy badań i rozwoju firmy BASF ciągle opracowują innowacyjne produkty do samochodów elektrycznych, takie jak materiały akumulatorowe, tworzywa sztuczne o podwyższonych parametrach, zmodyfikowane czynniki chłodzące i nowe powłoki.

Wspomniane tworzywa mają istotne znaczenie dla bezpieczeństwa samochodów elektrycznych. Są wykorzystywane do uzyskania stabilnej ochrony w przypadku kolizji oraz bezpiecznej dystrybucji elektryczności, jako spoiwa o dobrej przewodności cieplnej oraz do kolorystycznego oznaczania podzespołów i złączy wysokiego napięcia.

Nowo opracowany czynnik chłodzący z linii Glysantin® jest kolejnym produktem BASF przyczyniającym się do podniesienia poziomu bezpieczeństwa w samochodach elektrycznych. Dzięki nowej formule charakteryzuje się on wyjątkowo niską przewodnością elektryczną. Jest to ważna cecha na przykład w razie wypadku i uszkodzenia akumulatora, gdyż nowy produkt BASF nie wchodzi w reakcję z wysokonapięciowymi elementami tego podzespołu. Ponadto Glysantin® ElectrifiedTM zapewnia skuteczną ochronę antykorozyjną układu chłodzącego w samochodzie elektrycznym.

Badacze BASF posługujący się metodami cyfrowymi opracowali także nową wersję katodowej elektropowłoki (e‑coat) CathoGuard® dostosowanej specjalnie do wymagań elektromobilności. Może one być nanoszona w niższej temperaturze, co przekłada się na mniejszą emisję CO2 bez uszczerbku dla własności produktu. Ponadto technologia ta spełnia uznane standardy zrównoważonego rozwoju, gdyż nie wykorzystuje się w niej cyny ani niebezpiecznych substancji zanieczyszczających powietrze, a ilość lotnych związków organicznych jest minimalna.


BASFmotoryzacja

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Średnia ocen 4/5 na podstawie 1 głosów.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Jak oceniasz Manifest Polskiej Chemii?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie