Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

BASF poszerza ofertę w dziedzinie materiałów akumulatorowych

Fot. Image by succo from Pixabay

2012-08-14

Przez ostatnich kilka miesięcy firma BASF podjęła szereg strategicznych decyzji w celu umocnienia swojej pozycji na rynku materiałów dla wysokowydajnych akumulatorów.

Dzięki przejęciu amerykańskich firm: Ovonic Battery Company oraz Novolyte Technologies, nabyciu aktywów Merck's electrolyte, zawarciu umowy licencyjnej na przejęcie technologii litowo-żelazowo-fosforanowej (LFP) z LiFePO4+C Licensing AG oraz udziałach w firmie Sion Power, firma BASF znacząco poszerzyła swoją ofertę technologiczną i dostęp do światowych rynków w zakresie materiałów akumulatorowych. Podniósł się również poziom działalności badawczo-rozwojowej.
- Większość materiałów wykorzystywanych w litowo-jonowych akumulatorach obecnie montowanych do elektrycznych bądź hybrydowych samochodów opartych jest na nowatorskich rozwiązaniach chemicznych – mówi Andreas Fischer, wiceprezes działu Battery Research and Electrochemistry firmy BASF w placówce Ludwigshafen. W szczególności katody, anody i elektrolity mają istotne znaczenie dla wydajności akumulatorowej. - Akumulatory to swoiste elektrownie chemiczne, w których wszystkie materiały muszą być do siebie optymalnie dopasowane – dodaje Fischer. - Dlatego też przez ostatnie lata zainicjowaliśmy wiele kluczowych projektów badawczo-rozwojowych w celu opracowania innowacyjnych materiałów dla wydajnych akumulatorów, które będą pozwalały zwiększyć zasięg samochodów elektrycznych przy jednoczesnym obniżeniu kosztów ich produkcji.
Kadra naukowa firmy BASF współpracuje w tym zakresie z wieloma państwowymi i międzynarodowymi uczelniami, instytutami badawczymi, a także z partnerami w branży przemysłowej. Jednym z przykładów jest Innowacyjny Alians HE-Lion (High Energy Lithium-ion Battery - Wydajny Akumulator litowo-jonowy) dotowany przez niemieckie Ministerstwo Edukacji i Badań Naukowych oraz kierowany przez firmę BASF. - W ramach HE-Lion współpracujemy z takimi potentatami, jak BOSCH i Volkswagen oraz z wieloma uniwersytetami, instytutami badawczymi opracowując litowo-jonowe akumulatory nowej generacji – tłumaczy Fischer.
W ramach opracowywania nowych materiałów akumulatorowych naukowcy firmy BASF prowadzą wspólne badania laboratoryjne z Instytutem Technologicznym Karlsruhe (KIT). Obaj partnerzy planują zainwestować około 12 mln euro w ciągu najbliższych pięciu lat. BASF jest także założycielem oraz organem zarządczym „Sieci Kompetencyjnej Litowo-Jonowych Baterii” (KLiB) w niemieckim Ulm. KLiB to stowarzyszenie niemieckich firm oraz instytutów badawczych zorientowanych na wykorzystywanie zastosowań akumulatorów litowo-jonowych. Naszym zadaniem jest łączenie kompetencji przemysłu, nauki i branż rzemieślniczych w celu wzmocnienia produkcji zaawansowanych technologicznie produktów w Niemczech.
Poza materiałami dla akumulatorów litowo-jonowych, firma BASF również prowadzi badania nad przyszłościowymi koncepcjami akumulatorów litowo-siarkowych oraz litowo-powietrznych. - Te nowoczesne technologie zapewniają znacznie wyższe zagęszczenie energetyczne oraz posiadają potencjał możliwości jeszcze większej redukcji wagi oraz kosztów produkcji akumulatorów – mówi Fischer. W tym zakresie firma BASF również współpracuje z zewnętrznymi partnerami ze świata nauki i przemysłu. - Zajmujemy się podstawowymi kwestiami w zakresie nowych materiałów i elementów funkcjonalnych, na przykład poprzez sieć badawczą „Elektrochemia i Akumulatory” współpracujemy z partnerami z Niemiec, Szwajcarii, Izraela, Stanów Zjednoczonych i Kanady. Aby zwiększyć cykl życiowy oraz gęstość energetyczną akumulatorów litowo-siarkowych, firma BASF współpracuje również z amerykańską firmą Sion Power – tłumaczy Fischer.
- W ciągu ostatnich kilku miesięcy podjęliśmy kroki zbliżające nas do osiągnięcia najważniejszego celu, jakim jest uzyskanie statusu największego na świecie dostawcy materiałów i elementów funkcjonalnych dla obecnych i przyszłych akumulatorów litowo-jonowych – podkreśla Ralf Meixner, wiceprezes senior działu Battery Materials firmy BASF. - Dzięki naszej ekspansji i poszerzeniu oferty powiększyliśmy nasz potencjał technologiczny, dostęp do rynku światowego oraz poprawiliśmy swoją konkurencyjną pozycję – podsumowuje.


BASFakumulatorybaterieSion Power

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie