2017-09-21
Podczas specjalnej konferencji zorganizowanej z okazji jubileuszu 25 – lecia spółki BASF Polska przedstawiciele największego koncernu chemicznego świata przedstawili aktualną pozycję firmy na naszym rynku.
- Historia BASF Polska to jedna z najbardziej imponujących historii rozwoju BASF w Europie. Jesteśmy dumni, że wspólnie z blisko 800 pracownikami możemy rozwijać najbardziej innowacyjne rozwiązania BASF na polskim rynku – powiedział Harald Pflanzl, Head of Sub-Region Central Europe w koncernie BASF.
Władze przedsiębiorstwa przekonywały, że dzięki strategii biznesowej, dostosowanej do potrzeb polskiego rynku oraz innowacyjnym rozwiązaniom dostarczanym niemal do wszystkich branż polskiego przemysłu, już w 2010 r. firma osiągnęła 500 mln euro obrotu. W kolejnych latach rozszerzyła swoją obecność w Polsce poprzez nabycie w 2013 r. części biznesu TDI od Grupy CIECH. Rok 2014 przyniósł rozwój działalności produkcyjnej i utworzenie w Środzie Śląskiej pod Wrocławiem największego zakładu produkcji katalizatorów BASF w Europie. Dzięki realizowanej tam działalności spółka wytwarza jedne z najbardziej innowacyjnych i przyjaznych dla środowiska technologii, dostarczanych do kluczowych partnerów motoryzacyjnych w Polsce. Katalizatory produkowane w Środzie Śląskiej stosowane są przez producentów samochodów osobowych z silnikiem benzynowym, jak również samochodów osobowych i ciężarowych z silnikiem wysokoprężnym. Produkty te zmniejszają emisję szkodliwych gazów o ok. 90%, dzięki czemu pojazdy wywierają mniejszy wpływ na środowisko,
Pod koniec 2016 r. – dzięki nabyciu firmy Chemetall, czyli wiodącego dostawcy w zakresie chemicznej obróbki powierzchniowej – BASF Polska ponownie poszerzyła zasięg. W ciągu ostatnich trzech lat zespół BASF Polska powiększył się dwukrotnie. Dziś firma generuje przychody na poziomie 778 mln euro (dane za 2016 r.). BASF Polska rozwija jednocześnie działania skierowane do społeczeństwa, realizując strategię edukacyjną. W latach 2010 – 2016 firma stworzyła sieć laboratoriów i pracowni chemicznych dla dzieci i młodzieży, m.in. w Centrum Nauki Kopernik oraz Humanitarium Wrocławskiego Centrum Badań EIT+. Celem trwających tam działań jest popularyzowanie chemii jako nauki. Z zajęć w laboratoriach korzysta dziś rocznie w sumie blisko 40 tys. młodych osób, chcących w praktyce zgłębić tajniki chemii.
- 25 lat działalności firmy BASF Polska to świetna okazja do podsumowania dotychczasowych osiągnięć i wspólnego spojrzenia w przyszłość. W ciągu ostatniego ćwierćwiecza firma BASF Polska rozwinęła zarówno innowacyjne, dopasowane do polskiego rynku portfolio produktowe, jak również takie modele współpracy biznesowej, dzięki którym stała się partnerem dla niemal wszystkich branż przemysłu w Polsce – dodał Andreas Gietl, dyrektor zarządzający BASF Polska.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 5/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 3/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
PCI Days – trzy dni współpracy, inspirujących spotkań i wyznaczania nowych standardów w branży
VI edycja Targów Pharma & Cosmetic Industry Trade Fair odbyła się w dniach 11-13 czerwca 2025...
Konferencja Przemysłu Kosmetycznego – bardzo duży sukces inauguracyjnej odsłony
28 maja br. odbyła się pierwsza edycja Międzynarodowej Konferencji Przemysłu Kosmetycznego. Organizatorem...
Konferencja Przemysłu Detergentowego: trendy, legislacja, surowce – moc wiedzy w jednym miejscu
27 maja br. odbyła się 14. edycja Międzynarodowej Konferencji Przemysłu Detergentowego. Wydarzenie...
Targi in-cosmetics Global areną kosmetycznych nowości
Targi in-cosmetics Global 2025, które odbyły się w dniach 8–10 kwietnia w Amsterdamie,...