Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

BASF i Volkswagen prowadzą prace z zakresu elektrochemii

2017-01-04

Niemieckie koncerny BASF i Volkswagen rozwijają technologie odnoszące się do magazynowania i konwersji energii.

- Celem firmy BASF jest tworzenie chemii dla zrównoważonej przyszłości. Wiemy, że akumulatory są podstawą elektromobilności. Potencjał systematycznego postępu technologicznego w tej dziedzinie jest ogromny, ale nie brakuje też wyzwań naukowych, które musimy przezwyciężyć. Elektrochemia jest jedną z podstawowych dziedzin badań nad zrównoważoną mobilnością przyszłości. Dlatego potrzebujemy wyników prac badawczo-rozwojowych prowadzonych przez najlepszych naukowców z całego świata, którzy inspirują się wzajemnie i stoją na czele zespołów badawczych, nieustannie opracowujących coraz nowsze i coraz doskonalsze rozwiązania – ocenia Martin Brudermüller, wiceprzewodniczący Rady Dyrektorów Zarządzających oraz Chief Technology Officer w firmie BASF.

Z kolei Ulrich Eichhorn, Head of Group Research and Development w firmie Volkswagen AG, podkreśla nadrzędne znaczenie napędu elektrycznego dla przyszłej mobilności: - W Grupie Volkswagen realizujemy precyzyjną strategię wprowadzania pojazdów zasilanych akumulatorami elektrycznymi do seryjnej produkcji. Reprezentują one wiele naszych marek i są oferowane w różnych segmentach rynku. Jednakże głównym warunkiem sukcesu na rynku masowym jest opracowanie mocniejszych akumulatorów. Koncentrujemy się zatem na ścisłej współpracy nie tylko z partnerami z branży, ale także z wybitnymi przedstawicielami świata nauki – mówi Ulrich Eichorn z Volkswagena.

Przedstawiciele obydwu koncernów przyznają, iż znajomość procesów elektrochemicznych oraz ich zastosowania w dziedzinie materiałów, ogniw oraz systemów przechowywania jest kluczem do opracowania przyszłych urządzeń służących do magazynowania energii. Bez tych technologii nie można zapewnić przyjaznego dla klimatu i oszczędzającego zasoby zaopatrzenia w energię ze źródeł odnawialnych ani budować układów napędowych na potrzeby przyszłych systemów elektromobilności. Obecne urządzenia do magazynowania energii wciąż nie zapewniają wydajności oczekiwanej przez odbiorców energii i użytkowników pojazdów. Dlatego firmy Volkswagen i BASF starają się motywować badaczy pracujących na uczelniach i w korporacjach do jeszcze większego zaangażowania w dziedzinie elektrochemii i jej zastosowań.

Obydwie firmy wspierają od dawna badania, które przyczyniły się do lepszego zrozumienia podstawowych procesów dynamicznych zachodzących w akumulatorach, ograniczających ich wydajność oraz żywotność. Jednocześnie badania te przygotowały grunt do dalszego doskonalenia akumulatorów litowo-jonowych i istotnej poprawy ich parametrów. Poprzez wizualizacje reakcji elektrochemicznych zachodzących w skali od dziesiątych części mikrona do ułamków nanometra.


przemysł motoryzacyjnyBASFelektrochemia

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Jak oceniasz Manifest Polskiej Chemii?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie