2016-06-29
Zdaniem przedstawicieli BASF Polska to znaczenie innowacji i programów sektorowych, które mają pobudzać przemysł chemiczny i całą polską gospodarkę do wdrażania nowych rozwiązań technologicznych jest nie do przecenienia.
- Jako przedstawiciele przemysłu chemicznego powinniśmy zadać sobie pytanie, w jaki sposób dzięki naszym produktom możemy przyczynić się do wspierania naszych klientów w całym łańcuchu wartości? W jaki sposób możemy pomóc im się wyróżnić? W jaki sposób możemy pomóc im stworzyć wartość dodaną? Otwarcie polskiej gospodarki na innowacje to kierunek, który może zapewnić zwiększenie konkurencyjności polskiego przemysłu chemicznego w nadchodzących latach – ocenia Andreas Gietl, dyrektor zarządzający BASF Polska.
W jego ocenie, skoordynowanie partnerstw pomiędzy światem nauki i biznesu, zaangażowanie organizacji wspierających finansowanie projektów, np. poprzez przydzielanie funduszy unijnych, połączenie instrumentów, które pozwolą pomysły przekształcić w konkretne rozwiązania to aspekty konieczne, aby osiągnąć wspomniane wyżej cele. Ponadto części odpowiedzi na pytanie, jak przyspieszyć wdrażanie innowacyjnych projektów na polskim rynku i jak pomysły przekuwać w realny sukces, można poszukiwać w ramach programu Start in Poland ogłoszonego niedawno przez rząd.
- Często podkreśla się, że zasadniczym czynnikiem, którego potrzebuje polska innowacyjność jest zwiększanie nakładów na rozbudowę infrastruktury badawczo-rozwojowej. To warunek konieczny, ale równie ważna jest kwestia w pełni efektywnego wykorzystania już istniejącej infrastruktury. To potrzeba otwarcia na partnerstwo i współpracę firm, instytutów badawczych, administracji i jednostek naukowych. To także kwestia adekwatności, czyli dostosowania kierunku rozwoju innowacji do aktualnych potrzeb biznesu oraz globalnych trendów – dodaje Marek Jagieła, dyrektor Działu Sprzedaży Chemii Przemysłowej BASF Polska.
Jak przyznaje dyrektor BASF Polska, to dzięki wartości dodanej osiągniętej poprzez rozwijanie innowacji technologicznych zyskiwać mogą wszystkie branże: od przemysłu chemicznego, który ze względu na swą specyfikę od lat jest jednym z najbardziej innowacyjnych sektorów, poprzez odbiorców branży chemicznej, czyli przemysł motoryzacyjny, budowalny, kosmetyczny, opakowaniowy, aż po końcowego odbiorcę.
Portfolio BASF w Polsce obejmuje chemię przemysłową, tworzywa sztuczne, środki ochrony roślin, chemię budowlaną (w tym domieszki do betonu), lakiery oraz katalizatory samochodowe. Firma posiada zakłady w Środzie Śląskiej koło Wrocławia (katalizatory) i w Myślenicach koło Krakowa. Zatrudnia w naszym kraju blisko 700 pracowników, a jej obroty w naszym kraju w 2015 r. wyniosły 760 mln euro.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2024
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2024
30.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Legislacja, trendy i surowce: X edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej
3 grudnia 2024 r. odbyła się w Warszawie 10. edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej. W...
Marki własne w Kielcach
6 i 7 listopada br. do Targów Kielce na Targi Marek Własnych przyjechali przedstawiciele sektora marek...
Targi Packaging Innovations stałym punktem w branży opakowaniowej
W dniach 9-10 października br. w EXPO Kraków, odbyła się 16. edycja Międzynarodowych Targów...
Targi Warsaw Pack ważne dla sektora opakowań
Warsaw Pack to wydarzenie, gdzie liderzy branży prezentują najnowsze technologie pakowania i...